AKTUALIZOVANÉ 20:25

V kampani môže zabrať aj sveter

Najlepšiu kampaň majú Smer a 99 percent, myšlienky by ste hľadali márne.

(Zdroj: SITA)

SDKÚ vytiahla starší nápad, SaS vlastné deti a Figeľ sveter. Odborníkov nenadchli.

BRATISLAVA. Načo odhaľujú bilbord o tom, že ich cesta vedie opačným smerom ako cesta Smeru, keď v skutočnosti nie sú schopní vylúčiť povolebnú spoluprácu so Smerom?

Marketingový expert Marian Timoracký takto komentuje posledný bilbord KDH. Rozpačitých momentov v predvolebnej kampani našli odborníci viac.

Okrem vymedzenia sa voči Smeru predseda KDH Ján Figeľ zaujal aj trochu staromódnym sivým svetrom v predvolebnom šote.

V Bratislave sa ľudia môžu svetru smiať, vidieckemu obyvateľstvu to podľa Timorackého môže byť sympatické.

Smer stavil na istotu

Keď má majiteľka reklamnej agentúry Simona Bubánová povedať stranu, ktorej kampaň je najlepšia, hovorí Smer.

„Stavili na istotu,“ hovorí aj Timoracký. Istota je hlavné heslo Smeru. „Je to jednoduché, zrozumiteľné pre ich voličov,“ povedala Bubánová.

No páči sa jej aj heslo SDKÚ Dobrý dôvod voliť alebo ich bilbord s dvoma drôtmi – červeným a modrým.

Za vtipný označuje nápad s drôtmi aj marketingový expert Martin Lengyel. V decembri spolutvoril kampaň Igora Matoviča, od začiatku roka už pre nikoho nepracuje.

SDKÚ mala nápad s drôtmi už pred niekoľkými rokmi, napokon ich však odložila do zásuvky. V čase rekordných preferencií Smeru sa hodili.

Lengyel si však myslí, že pre SDKÚ je už neskoro. „Skôr sa mali vymedziť voči svojim vlastným chybám a zlyhaniam.“

Rozpaky vyvoláva šot predsedu SDKÚ Mikuláša Dzurindu, ktorý sa začína slovami „som, aký som“.

„Vzhľadom na dlhodobý pokles preferencií SDKÚ sa mi to zdá samovražedné,“ komentuje Timoracký.

Aj Bubánová si myslí, že je dobre, ak si politici priznajú svoje chyby, je však dôležité, aby to spravili vhodným spôsobom.

Deti ako lákadlo

Za dobré nepovažuje ani bilbordy SaS. Lídri strany ironizujú svoje chyby pomocou vlastných detí. Napríklad dcéra Ľubomíra Galka ťahá otca za uši, teda ministra, ktorý v týchto dňoch vysvetľuje odpočúvaciu kauzu.

„Je správne, ak rodina v kampani politika podporuje, ale nepáči sa mi použitie detí ako reklamného predmetu,“ tvrdí Bubánová.

Lengyelovi sa bilbordy SaS páčia, za úplne najprofesionálnejšiu považuje kampaň 99 percent. „Najprv uviedli na trh značku, potom komunikovali posolstvá a na záver mobilizujú voličov. Aj kauzu podpisov dokázali marketingovo využiť.“

Bubánová si myslí, že ak sa 99 percent dostane do parlamentu, bude to najväčšie zlyhanie aj médií, a ukáže to, že stačí iba masová kampaň.

Timoracký hovorí, že v kampani nesúťažia žiadne myšlienky a neexistuje ani klišé ako „téma kampane“.

Ostatní skôr nudia

Kampaň ostatných strán veľmi nezaujala. O Moste­-Híde odborníci hovoria ako o povinnej jazde a pri SNS sa nedalo zapamätať ani jedno heslo, skôr to, že ukradli texty Tublatanke.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti sa spoliehajú hlavne na tvár Igora Matoviča.

ico

Preferujú srdce, Mikloš verí aj rozumu

BRATISLAVA. Obľúbeným motívom politických strán v kampani je srdce. „Vlasť je to, čo nosíme v srdci,“ hovorí SNS na bilborde.

HZDS má bilbord s rukami v tvare srdca, inzercia KDH zase hovorí, že „srdcom dokážeme viac“.

„Srdce je barlička, ktorá sa používa v politickej komunikácii, keď si strany nevedia poradiť s kreatívou,“ hovorí Martin Lengyel.

Prečo je také obľúbené? Srdce každý pozná, dá sa graficky pekne stvárniť. Netreba to však podľa Lengyela preháňať.

„Ekonóm bez srdca“ Ivan Mikloš vo svojom spote apeluje aj na rozum.

„ Je dôležité mať srdce, ale aj rozum na pravom mieste,“ odkazuje voličom. Podľa Simony Bubánovej to môže na jeho voličov zabrať.

Monika Tódová

ico

Galbavého už volajú agent

Niektorí politici sa snažia presvedčiť voličov videom, v ktorom vystupujú v hlavnej úlohe.

Číslo 53 na kandidátke SDKÚ Tomáš Galbavý natočil svoj spot pomocou kamaráta spolužiaka režiséra.

Jeho meno nechce Galbavý povedať. Spot vymyslel sám, napísal si aj scenár.

"Mám na to veľmi pozitívne reakcie, je to vtipné," hovorí Galbavý, ktorý je na nezvoliteľnom čísle. Kolegovia v SDKÚ ho vraj už volajú James Bond 53. S Mikulášom Dzurindom sa o videu nerozprával.

Galbavého video nadväzuje na bilbord strany s dvoma drôtmi na časovanej bombe - červeným a modrým.

Hoci poslanec chvíľu uvažuje, že prestrihne modrý drôt, nakoniec sa rozhodne "správne" a prestrihne červený.

Ako Iron Basti vystupuje vo videu aj číslo 6 na kandidátke Most-Híd bývalý primátor Komárna Tibor Bastrnák. Je robot, ktorý porazí Fica aj Mečiara. Video je menej profesionálne ako Galbavého.

Monika Tódová

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  2. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  3. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  4. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  9. Rozprávkové tankovanie
  10. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 958
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 940
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 328
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 650
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 608
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
  9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 706
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 757

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

ŠPORT

Kozák hovoril o tlaku manažérov zo Žiliny. Bol som nepohodlný, tvrdí

Bolo to nedôstojné, reagoval šéf Žiliny.

Neprehliadnite tiež

Čaká nás daždivý víkend. Na horách môže snežiť

Počas nadchádzajúceho víkendu bude slnka minimum.

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

SaS chce odstrániť prekážky pri predaji burčiaka

Obmedzenie predaja burčiaka termínom od 15. augusta slovenským vinárom spôsobuje ťažkosti