AKTUALIZOVANÉ 20:25

V kampani môže zabrať aj sveter

Najlepšiu kampaň majú Smer a 99 percent, myšlienky by ste hľadali márne.

(Zdroj: SITA)

SDKÚ vytiahla starší nápad, SaS vlastné deti a Figeľ sveter. Odborníkov nenadchli.

BRATISLAVA. Načo odhaľujú bilbord o tom, že ich cesta vedie opačným smerom ako cesta Smeru, keď v skutočnosti nie sú schopní vylúčiť povolebnú spoluprácu so Smerom?

Marketingový expert Marian Timoracký takto komentuje posledný bilbord KDH. Rozpačitých momentov v predvolebnej kampani našli odborníci viac.

Okrem vymedzenia sa voči Smeru predseda KDH Ján Figeľ zaujal aj trochu staromódnym sivým svetrom v predvolebnom šote.

V Bratislave sa ľudia môžu svetru smiať, vidieckemu obyvateľstvu to podľa Timorackého môže byť sympatické.

Smer stavil na istotu

Keď má majiteľka reklamnej agentúry Simona Bubánová povedať stranu, ktorej kampaň je najlepšia, hovorí Smer.

„Stavili na istotu,“ hovorí aj Timoracký. Istota je hlavné heslo Smeru. „Je to jednoduché, zrozumiteľné pre ich voličov,“ povedala Bubánová.

No páči sa jej aj heslo SDKÚ Dobrý dôvod voliť alebo ich bilbord s dvoma drôtmi – červeným a modrým.

Za vtipný označuje nápad s drôtmi aj marketingový expert Martin Lengyel. V decembri spolutvoril kampaň Igora Matoviča, od začiatku roka už pre nikoho nepracuje.

SDKÚ mala nápad s drôtmi už pred niekoľkými rokmi, napokon ich však odložila do zásuvky. V čase rekordných preferencií Smeru sa hodili.

Lengyel si však myslí, že pre SDKÚ je už neskoro. „Skôr sa mali vymedziť voči svojim vlastným chybám a zlyhaniam.“

Rozpaky vyvoláva šot predsedu SDKÚ Mikuláša Dzurindu, ktorý sa začína slovami „som, aký som“.

„Vzhľadom na dlhodobý pokles preferencií SDKÚ sa mi to zdá samovražedné,“ komentuje Timoracký.

Aj Bubánová si myslí, že je dobre, ak si politici priznajú svoje chyby, je však dôležité, aby to spravili vhodným spôsobom.

Deti ako lákadlo

Za dobré nepovažuje ani bilbordy SaS. Lídri strany ironizujú svoje chyby pomocou vlastných detí. Napríklad dcéra Ľubomíra Galka ťahá otca za uši, teda ministra, ktorý v týchto dňoch vysvetľuje odpočúvaciu kauzu.

„Je správne, ak rodina v kampani politika podporuje, ale nepáči sa mi použitie detí ako reklamného predmetu,“ tvrdí Bubánová.

Lengyelovi sa bilbordy SaS páčia, za úplne najprofesionálnejšiu považuje kampaň 99 percent. „Najprv uviedli na trh značku, potom komunikovali posolstvá a na záver mobilizujú voličov. Aj kauzu podpisov dokázali marketingovo využiť.“

Bubánová si myslí, že ak sa 99 percent dostane do parlamentu, bude to najväčšie zlyhanie aj médií, a ukáže to, že stačí iba masová kampaň.

Timoracký hovorí, že v kampani nesúťažia žiadne myšlienky a neexistuje ani klišé ako „téma kampane“.

Ostatní skôr nudia

Kampaň ostatných strán veľmi nezaujala. O Moste­-Híde odborníci hovoria ako o povinnej jazde a pri SNS sa nedalo zapamätať ani jedno heslo, skôr to, že ukradli texty Tublatanke.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti sa spoliehajú hlavne na tvár Igora Matoviča.

ico

Preferujú srdce, Mikloš verí aj rozumu

BRATISLAVA. Obľúbeným motívom politických strán v kampani je srdce. „Vlasť je to, čo nosíme v srdci,“ hovorí SNS na bilborde.

HZDS má bilbord s rukami v tvare srdca, inzercia KDH zase hovorí, že „srdcom dokážeme viac“.

„Srdce je barlička, ktorá sa používa v politickej komunikácii, keď si strany nevedia poradiť s kreatívou,“ hovorí Martin Lengyel.

Prečo je také obľúbené? Srdce každý pozná, dá sa graficky pekne stvárniť. Netreba to však podľa Lengyela preháňať.

„Ekonóm bez srdca“ Ivan Mikloš vo svojom spote apeluje aj na rozum.

„ Je dôležité mať srdce, ale aj rozum na pravom mieste,“ odkazuje voličom. Podľa Simony Bubánovej to môže na jeho voličov zabrať.

Monika Tódová

ico

Galbavého už volajú agent

Niektorí politici sa snažia presvedčiť voličov videom, v ktorom vystupujú v hlavnej úlohe.

Číslo 53 na kandidátke SDKÚ Tomáš Galbavý natočil svoj spot pomocou kamaráta spolužiaka režiséra.

Jeho meno nechce Galbavý povedať. Spot vymyslel sám, napísal si aj scenár.

"Mám na to veľmi pozitívne reakcie, je to vtipné," hovorí Galbavý, ktorý je na nezvoliteľnom čísle. Kolegovia v SDKÚ ho vraj už volajú James Bond 53. S Mikulášom Dzurindom sa o videu nerozprával.

Galbavého video nadväzuje na bilbord strany s dvoma drôtmi na časovanej bombe - červeným a modrým.

Hoci poslanec chvíľu uvažuje, že prestrihne modrý drôt, nakoniec sa rozhodne "správne" a prestrihne červený.

Ako Iron Basti vystupuje vo videu aj číslo 6 na kandidátke Most-Híd bývalý primátor Komárna Tibor Bastrnák. Je robot, ktorý porazí Fica aj Mečiara. Video je menej profesionálne ako Galbavého.

Monika Tódová

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  2. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  3. Accessible Urban Living
  4. RPSP – A good intention ruined by execution
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Riešenia pre hnedú planétu
  8. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  9. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 13 858
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 481
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 893
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 119
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 381
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 893
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 596
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 445
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 188
  10. Slováci triedia lepšie 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sú v novembri prázdniny? Lebo ľudí už na čiare netrhajú psy

Pred 28 rokmi padla aj na Slovensku železná opona. Tí, ktorí ju strážili, dodnes oslavujú.

DOMOV

Župní poslanci sa pozrú na Kotlebov predaj majetku

S niektorými kusmi techniky sa namiesto likvidácie ďalej obchoduje.

Neprehliadnite tiež

Benátska komisia navrhuje zmeny pri výbere sudcov na Ústavny súd

Benátska komisia sa oboznámila s nálezom o nevymenovaných sudcoch Ústavného súdu.

Fico útočil na opozíciu a médiá. Kisku vyzval, aby vymenoval sudcov

Premiér vyhlásil, že nech vláda urobí čokoľvek, okamžite je napadnutá, že všetko je skorumpované a zlé.

Ponuku som nedostal, tvrdí Šefčovič o kandidatúre za prezidenta

Maroš Šefčovič priznal, že je zaskočený fámami o jeho kandidatúre za prezidenta.

Aktualizované o 10.00

Na strednom Slovensku sú na cestách problémy

Horské priechody Čertovica a Šturec ráno uzavreli pre nákladné autá, smerom na Brezno od Banskej Bystrice odkláňali dopravu na Brusno.

Vietor láme stromy, bez elektriny sú stovky domácností

Niekde nejde elektrina pre potrhané vedenia už viac ako dvanásť hodín. V noci nánosy naviateho snehu zablokovali viaceré oravské cesty.