AKTUALIZOVANÉ 20:25

V kampani môže zabrať aj sveter

Najlepšiu kampaň majú Smer a 99 percent, myšlienky by ste hľadali márne.

(Zdroj: SITA)

SDKÚ vytiahla starší nápad, SaS vlastné deti a Figeľ sveter. Odborníkov nenadchli.

BRATISLAVA. Načo odhaľujú bilbord o tom, že ich cesta vedie opačným smerom ako cesta Smeru, keď v skutočnosti nie sú schopní vylúčiť povolebnú spoluprácu so Smerom?

Marketingový expert Marian Timoracký takto komentuje posledný bilbord KDH. Rozpačitých momentov v predvolebnej kampani našli odborníci viac.

Okrem vymedzenia sa voči Smeru predseda KDH Ján Figeľ zaujal aj trochu staromódnym sivým svetrom v predvolebnom šote.

V Bratislave sa ľudia môžu svetru smiať, vidieckemu obyvateľstvu to podľa Timorackého môže byť sympatické.

Smer stavil na istotu

Keď má majiteľka reklamnej agentúry Simona Bubánová povedať stranu, ktorej kampaň je najlepšia, hovorí Smer.

„Stavili na istotu,“ hovorí aj Timoracký. Istota je hlavné heslo Smeru. „Je to jednoduché, zrozumiteľné pre ich voličov,“ povedala Bubánová.

No páči sa jej aj heslo SDKÚ Dobrý dôvod voliť alebo ich bilbord s dvoma drôtmi – červeným a modrým.

Za vtipný označuje nápad s drôtmi aj marketingový expert Martin Lengyel. V decembri spolutvoril kampaň Igora Matoviča, od začiatku roka už pre nikoho nepracuje.

SDKÚ mala nápad s drôtmi už pred niekoľkými rokmi, napokon ich však odložila do zásuvky. V čase rekordných preferencií Smeru sa hodili.

Lengyel si však myslí, že pre SDKÚ je už neskoro. „Skôr sa mali vymedziť voči svojim vlastným chybám a zlyhaniam.“

Rozpaky vyvoláva šot predsedu SDKÚ Mikuláša Dzurindu, ktorý sa začína slovami „som, aký som“.

„Vzhľadom na dlhodobý pokles preferencií SDKÚ sa mi to zdá samovražedné,“ komentuje Timoracký.

Aj Bubánová si myslí, že je dobre, ak si politici priznajú svoje chyby, je však dôležité, aby to spravili vhodným spôsobom.

Deti ako lákadlo

Za dobré nepovažuje ani bilbordy SaS. Lídri strany ironizujú svoje chyby pomocou vlastných detí. Napríklad dcéra Ľubomíra Galka ťahá otca za uši, teda ministra, ktorý v týchto dňoch vysvetľuje odpočúvaciu kauzu.

„Je správne, ak rodina v kampani politika podporuje, ale nepáči sa mi použitie detí ako reklamného predmetu,“ tvrdí Bubánová.

Lengyelovi sa bilbordy SaS páčia, za úplne najprofesionálnejšiu považuje kampaň 99 percent. „Najprv uviedli na trh značku, potom komunikovali posolstvá a na záver mobilizujú voličov. Aj kauzu podpisov dokázali marketingovo využiť.“

Bubánová si myslí, že ak sa 99 percent dostane do parlamentu, bude to najväčšie zlyhanie aj médií, a ukáže to, že stačí iba masová kampaň.

Timoracký hovorí, že v kampani nesúťažia žiadne myšlienky a neexistuje ani klišé ako „téma kampane“.

Ostatní skôr nudia

Kampaň ostatných strán veľmi nezaujala. O Moste­-Híde odborníci hovoria ako o povinnej jazde a pri SNS sa nedalo zapamätať ani jedno heslo, skôr to, že ukradli texty Tublatanke.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti sa spoliehajú hlavne na tvár Igora Matoviča.

ico

Preferujú srdce, Mikloš verí aj rozumu

BRATISLAVA. Obľúbeným motívom politických strán v kampani je srdce. „Vlasť je to, čo nosíme v srdci,“ hovorí SNS na bilborde.

HZDS má bilbord s rukami v tvare srdca, inzercia KDH zase hovorí, že „srdcom dokážeme viac“.

„Srdce je barlička, ktorá sa používa v politickej komunikácii, keď si strany nevedia poradiť s kreatívou,“ hovorí Martin Lengyel.

Prečo je také obľúbené? Srdce každý pozná, dá sa graficky pekne stvárniť. Netreba to však podľa Lengyela preháňať.

„Ekonóm bez srdca“ Ivan Mikloš vo svojom spote apeluje aj na rozum.

„ Je dôležité mať srdce, ale aj rozum na pravom mieste,“ odkazuje voličom. Podľa Simony Bubánovej to môže na jeho voličov zabrať.

Monika Tódová

ico

Galbavého už volajú agent

Niektorí politici sa snažia presvedčiť voličov videom, v ktorom vystupujú v hlavnej úlohe.

Číslo 53 na kandidátke SDKÚ Tomáš Galbavý natočil svoj spot pomocou kamaráta spolužiaka režiséra.

Jeho meno nechce Galbavý povedať. Spot vymyslel sám, napísal si aj scenár.

"Mám na to veľmi pozitívne reakcie, je to vtipné," hovorí Galbavý, ktorý je na nezvoliteľnom čísle. Kolegovia v SDKÚ ho vraj už volajú James Bond 53. S Mikulášom Dzurindom sa o videu nerozprával.

Galbavého video nadväzuje na bilbord strany s dvoma drôtmi na časovanej bombe - červeným a modrým.

Hoci poslanec chvíľu uvažuje, že prestrihne modrý drôt, nakoniec sa rozhodne "správne" a prestrihne červený.

Ako Iron Basti vystupuje vo videu aj číslo 6 na kandidátke Most-Híd bývalý primátor Komárna Tibor Bastrnák. Je robot, ktorý porazí Fica aj Mečiara. Video je menej profesionálne ako Galbavého.

Monika Tódová

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 394
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 203
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 498
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 545
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 408
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 825
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 521
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 429
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 360
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 837

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Rajtár z SaS: Kollár je liberál, Sulíka s Kotlebom by som vôbec neporovnával

Spoluzakladateľ SaS a poslanec Jozef Rajtár hovorí, že v strane sa začal opäť angažovať, aby pomohol poraziť Smer.

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

Podpora diktatúre na Slovensku poklesla

Agentúra Focus sa ľudí znova pýtala, v čom vidia alternatívu demokracie. Diktatúru podporuje menej Slovákov ako pred dvoma mesiacmi.

Majú pírsing a tetovanie. Ak dostanú žltačku C, majú sa liečiť za vlastné

Nepreplácaním liečby hepatitídy C pre niektorých pacientov chce Všeobecná zdravotná poisťovňa ušetriť peniaze. Je v strate 200 miliónov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop