SME

V kampani môže zabrať aj sveter

Najlepšiu kampaň majú Smer a 99 percent, myšlienky by ste hľadali márne.

(Zdroj: SITA)

SDKÚ vytiahla starší nápad, SaS vlastné deti a Figeľ sveter. Odborníkov nenadchli.

BRATISLAVA. Načo odhaľujú bilbord o tom, že ich cesta vedie opačným smerom ako cesta Smeru, keď v skutočnosti nie sú schopní vylúčiť povolebnú spoluprácu so Smerom?

Marketingový expert Marian Timoracký takto komentuje posledný bilbord KDH. Rozpačitých momentov v predvolebnej kampani našli odborníci viac.

Okrem vymedzenia sa voči Smeru predseda KDH Ján Figeľ zaujal aj trochu staromódnym sivým svetrom v predvolebnom šote.

SkryťVypnúť reklamu

V Bratislave sa ľudia môžu svetru smiať, vidieckemu obyvateľstvu to podľa Timorackého môže byť sympatické.

Pozrite si predvolebné spoty politických strán >>

Smer stavil na istotu

Keď má majiteľka reklamnej agentúry Simona Bubánová povedať stranu, ktorej kampaň je najlepšia, hovorí Smer.

„Stavili na istotu,“ hovorí aj Timoracký. Istota je hlavné heslo Smeru. „Je to jednoduché, zrozumiteľné pre ich voličov,“ povedala Bubánová.

No páči sa jej aj heslo SDKÚ Dobrý dôvod voliť alebo ich bilbord s dvoma drôtmi – červeným a modrým.

Za vtipný označuje nápad s drôtmi aj marketingový expert Martin Lengyel. V decembri spolutvoril kampaň Igora Matoviča, od začiatku roka už pre nikoho nepracuje.

SDKÚ mala nápad s drôtmi už pred niekoľkými rokmi, napokon ich však odložila do zásuvky. V čase rekordných preferencií Smeru sa hodili.

SkryťVypnúť reklamu

Lengyel si však myslí, že pre SDKÚ je už neskoro. „Skôr sa mali vymedziť voči svojim vlastným chybám a zlyhaniam.“

Rozpaky vyvoláva šot predsedu SDKÚ Mikuláša Dzurindu, ktorý sa začína slovami „som, aký som“.

„Vzhľadom na dlhodobý pokles preferencií SDKÚ sa mi to zdá samovražedné,“ komentuje Timoracký.

Aj Bubánová si myslí, že je dobre, ak si politici priznajú svoje chyby, je však dôležité, aby to spravili vhodným spôsobom.

Deti ako lákadlo

Za dobré nepovažuje ani bilbordy SaS. Lídri strany ironizujú svoje chyby pomocou vlastných detí. Napríklad dcéra Ľubomíra Galka ťahá otca za uši, teda ministra, ktorý v týchto dňoch vysvetľuje odpočúvaciu kauzu.

„Je správne, ak rodina v kampani politika podporuje, ale nepáči sa mi použitie detí ako reklamného predmetu,“ tvrdí Bubánová.

SkryťVypnúť reklamu

Lengyelovi sa bilbordy SaS páčia, za úplne najprofesionálnejšiu považuje kampaň 99 percent. „Najprv uviedli na trh značku, potom komunikovali posolstvá a na záver mobilizujú voličov. Aj kauzu podpisov dokázali marketingovo využiť.“

Bubánová si myslí, že ak sa 99 percent dostane do parlamentu, bude to najväčšie zlyhanie aj médií, a ukáže to, že stačí iba masová kampaň.

Timoracký hovorí, že v kampani nesúťažia žiadne myšlienky a neexistuje ani klišé ako „téma kampane“.

Ostatní skôr nudia

Kampaň ostatných strán veľmi nezaujala. O Moste­-Híde odborníci hovoria ako o povinnej jazde a pri SNS sa nedalo zapamätať ani jedno heslo, skôr to, že ukradli texty Tublatanke.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti sa spoliehajú hlavne na tvár Igora Matoviča.

Preferujú srdce, Mikloš verí aj rozumu

BRATISLAVA. Obľúbeným motívom politických strán v kampani je srdce. „Vlasť je to, čo nosíme v srdci,“ hovorí SNS na bilborde.

SkryťVypnúť reklamu

HZDS má bilbord s rukami v tvare srdca, inzercia KDH zase hovorí, že „srdcom dokážeme viac“.

„Srdce je barlička, ktorá sa používa v politickej komunikácii, keď si strany nevedia poradiť s kreatívou,“ hovorí Martin Lengyel.

Prečo je také obľúbené? Srdce každý pozná, dá sa graficky pekne stvárniť. Netreba to však podľa Lengyela preháňať.

„Ekonóm bez srdca“ Ivan Mikloš vo svojom spote apeluje aj na rozum.

„ Je dôležité mať srdce, ale aj rozum na pravom mieste,“ odkazuje voličom. Podľa Simony Bubánovej to môže na jeho voličov zabrať.

Monika Tódová

Galbavého už volajú agent

Niektorí politici sa snažia presvedčiť voličov videom, v ktorom vystupujú v hlavnej úlohe.

Číslo 53 na kandidátke SDKÚ Tomáš Galbavý natočil svoj spot pomocou kamaráta spolužiaka režiséra.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho meno nechce Galbavý povedať. Spot vymyslel sám, napísal si aj scenár.

"Mám na to veľmi pozitívne reakcie, je to vtipné," hovorí Galbavý, ktorý je na nezvoliteľnom čísle. Kolegovia v SDKÚ ho vraj už volajú James Bond 53. S Mikulášom Dzurindom sa o videu nerozprával.

Galbavého video nadväzuje na bilbord strany s dvoma drôtmi na časovanej bombe - červeným a modrým.

Hoci poslanec chvíľu uvažuje, že prestrihne modrý drôt, nakoniec sa rozhodne "správne" a prestrihne červený.

Ako Iron Basti vystupuje vo videu aj číslo 6 na kandidátke Most-Híd bývalý primátor Komárna Tibor Bastrnák. Je robot, ktorý porazí Fica aj Mečiara. Video je menej profesionálne ako Galbavého.

Monika Tódová

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu