AKTUALIZOVANÉ 20:25

V kampani môže zabrať aj sveter

Najlepšiu kampaň majú Smer a 99 percent, myšlienky by ste hľadali márne.

(Zdroj: SITA)

SDKÚ vytiahla starší nápad, SaS vlastné deti a Figeľ sveter. Odborníkov nenadchli.

BRATISLAVA. Načo odhaľujú bilbord o tom, že ich cesta vedie opačným smerom ako cesta Smeru, keď v skutočnosti nie sú schopní vylúčiť povolebnú spoluprácu so Smerom?

Marketingový expert Marian Timoracký takto komentuje posledný bilbord KDH. Rozpačitých momentov v predvolebnej kampani našli odborníci viac.

Okrem vymedzenia sa voči Smeru predseda KDH Ján Figeľ zaujal aj trochu staromódnym sivým svetrom v predvolebnom šote.

V Bratislave sa ľudia môžu svetru smiať, vidieckemu obyvateľstvu to podľa Timorackého môže byť sympatické.

Smer stavil na istotu

Keď má majiteľka reklamnej agentúry Simona Bubánová povedať stranu, ktorej kampaň je najlepšia, hovorí Smer.

„Stavili na istotu,“ hovorí aj Timoracký. Istota je hlavné heslo Smeru. „Je to jednoduché, zrozumiteľné pre ich voličov,“ povedala Bubánová.

No páči sa jej aj heslo SDKÚ Dobrý dôvod voliť alebo ich bilbord s dvoma drôtmi – červeným a modrým.

Za vtipný označuje nápad s drôtmi aj marketingový expert Martin Lengyel. V decembri spolutvoril kampaň Igora Matoviča, od začiatku roka už pre nikoho nepracuje.

SDKÚ mala nápad s drôtmi už pred niekoľkými rokmi, napokon ich však odložila do zásuvky. V čase rekordných preferencií Smeru sa hodili.

Lengyel si však myslí, že pre SDKÚ je už neskoro. „Skôr sa mali vymedziť voči svojim vlastným chybám a zlyhaniam.“

Rozpaky vyvoláva šot predsedu SDKÚ Mikuláša Dzurindu, ktorý sa začína slovami „som, aký som“.

„Vzhľadom na dlhodobý pokles preferencií SDKÚ sa mi to zdá samovražedné,“ komentuje Timoracký.

Aj Bubánová si myslí, že je dobre, ak si politici priznajú svoje chyby, je však dôležité, aby to spravili vhodným spôsobom.

Deti ako lákadlo

Za dobré nepovažuje ani bilbordy SaS. Lídri strany ironizujú svoje chyby pomocou vlastných detí. Napríklad dcéra Ľubomíra Galka ťahá otca za uši, teda ministra, ktorý v týchto dňoch vysvetľuje odpočúvaciu kauzu.

„Je správne, ak rodina v kampani politika podporuje, ale nepáči sa mi použitie detí ako reklamného predmetu,“ tvrdí Bubánová.

Lengyelovi sa bilbordy SaS páčia, za úplne najprofesionálnejšiu považuje kampaň 99 percent. „Najprv uviedli na trh značku, potom komunikovali posolstvá a na záver mobilizujú voličov. Aj kauzu podpisov dokázali marketingovo využiť.“

Bubánová si myslí, že ak sa 99 percent dostane do parlamentu, bude to najväčšie zlyhanie aj médií, a ukáže to, že stačí iba masová kampaň.

Timoracký hovorí, že v kampani nesúťažia žiadne myšlienky a neexistuje ani klišé ako „téma kampane“.

Ostatní skôr nudia

Kampaň ostatných strán veľmi nezaujala. O Moste­-Híde odborníci hovoria ako o povinnej jazde a pri SNS sa nedalo zapamätať ani jedno heslo, skôr to, že ukradli texty Tublatanke.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti sa spoliehajú hlavne na tvár Igora Matoviča.

ico

Preferujú srdce, Mikloš verí aj rozumu

BRATISLAVA. Obľúbeným motívom politických strán v kampani je srdce. „Vlasť je to, čo nosíme v srdci,“ hovorí SNS na bilborde.

HZDS má bilbord s rukami v tvare srdca, inzercia KDH zase hovorí, že „srdcom dokážeme viac“.

„Srdce je barlička, ktorá sa používa v politickej komunikácii, keď si strany nevedia poradiť s kreatívou,“ hovorí Martin Lengyel.

Prečo je také obľúbené? Srdce každý pozná, dá sa graficky pekne stvárniť. Netreba to však podľa Lengyela preháňať.

„Ekonóm bez srdca“ Ivan Mikloš vo svojom spote apeluje aj na rozum.

„ Je dôležité mať srdce, ale aj rozum na pravom mieste,“ odkazuje voličom. Podľa Simony Bubánovej to môže na jeho voličov zabrať.

Monika Tódová

ico

Galbavého už volajú agent

Niektorí politici sa snažia presvedčiť voličov videom, v ktorom vystupujú v hlavnej úlohe.

Číslo 53 na kandidátke SDKÚ Tomáš Galbavý natočil svoj spot pomocou kamaráta spolužiaka režiséra.

Jeho meno nechce Galbavý povedať. Spot vymyslel sám, napísal si aj scenár.

"Mám na to veľmi pozitívne reakcie, je to vtipné," hovorí Galbavý, ktorý je na nezvoliteľnom čísle. Kolegovia v SDKÚ ho vraj už volajú James Bond 53. S Mikulášom Dzurindom sa o videu nerozprával.

Galbavého video nadväzuje na bilbord strany s dvoma drôtmi na časovanej bombe - červeným a modrým.

Hoci poslanec chvíľu uvažuje, že prestrihne modrý drôt, nakoniec sa rozhodne "správne" a prestrihne červený.

Ako Iron Basti vystupuje vo videu aj číslo 6 na kandidátke Most-Híd bývalý primátor Komárna Tibor Bastrnák. Je robot, ktorý porazí Fica aj Mečiara. Video je menej profesionálne ako Galbavého.

Monika Tódová

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Talent - vzdelanie - úspech
  2. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  3. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  4. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  5. Billa pomáha slabozrakým a nevidiacim s nákupmi už aj v Nitre
  6. Svetový roaming v O2 výhodnejšie
  7. 5 pravidiel ako prenajať nehnuteľnosť
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  9. Hotel Devin Spa centre - relaxation in the intimate atmosphere
  10. The Horizont Resort **** - fun and wellness
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 25 778
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 17 061
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 186
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 11 053
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 885
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 635
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 019
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 5 018
  9. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 3 702
  10. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova 2 566

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poradenská firma u Maďariča mohla zneužívať dôverné informácie

Poradenská spoločnosť Centire mala o eurofondovej výzve pre kreatívny priemysel na ministerstve kultúry informácie vždy ako prvá.

DOMOV

Dobré ráno: Česká ČSSD? Fico im rozprával o bordeli a prostitútkach

Českí sociálni demokrati zmenili šéfa.

KOMENTÁRE

Centire je názornou ukážkou prokorupčného prostredia okolo eurofondov

Zodpovední sú všetci účastníci procesu.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Česká ČSSD? Fico im rozprával o bordeli a prostitútkach

Českí sociálni demokrati zmenili svojho šéfa. Môžu ísť do vlády.

Exšéfku banky súdia za spreneveru 600-tisíc eur

O miesto už prišla, môže aj o slobodu.

Karmelitánky stále nevedia, čo pri kláštore vyrastie

Košické mestské zastupiteľstvo presunulo problém na apríl.

Raši letel do Moskvy za Gorbačovom súkromným lietadlom

Vyjde ho to na 2500 eur. So Schusterom mu odovzdajú čestné občianstvo.

Protimonopolný úrad vykonal kontroly pre podozrenie z kartelu pri tendroch

Mohlo ísť o horizontálnu dohodu medzi priamymi konkurentmi.