SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Vládu v televízii najviac kritizovala Joj

SaS získala pred voľbami najviac spravodajského priestoru. Obraz strany bol však v každej televízii najnegatívnejší.

Spravodajstvo STV je podľa správy objektívnejšie.Spravodajstvo STV je podľa správy objektívnejšie. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Kampaň pred sobotňajšími predčasnými voľbami do NR SR poznačili najrôznejšie kauzy, "ktoré výrazne ovplyvnili jej priebeh a zobrazenie v médiách.

Vo všetkých televíziách dominovali kauzy Sasanka a protesty súvisiace s kauzou Gorila nad informáciami o predvolebných aktivitách a programoch".

Vyplýva to zo správy MEMO 98 Prezentácia politických predstaviteľov a subjektov pred voľbami do NR SR (20. 2. – 4. 3. 2012).

Médiá sa podľa správy MEMO 98 vo svojom spravodajstve zamerali takmer výlučne na osem najsilnejších strán a menším stranám venovali minimálny alebo žiadny priestor.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

"SaS síce získala spomedzi kandidujúcich strán najviac spravodajského priestoru, ale bola zároveň v každej televízii aj najnegatívnejšie zobrazená – dôvodom bola kauza Sasanka," konštatuje sa ďalej v sumáre z monitoringu predvolebnej kampane.

Najmenej kritická STV

Ako sa ďalej uvádza v správe zverejnenej na - k informovaniu voličov prispeli diskusie televízií, vrátane verejnoprávnej Slovenskej televízie (STV), ktoré výrazne obohatili politický diškurz.

"Vo všetkých televíziách dominovali informácie o vláde. Najväčší podiel (41,4%), aj najväčší absolútny priestor (24 min. a 52 sek.) jej venovala STV. Vo všetkých médiách o vláde dominovali neutrálne a negatívne informácie, pričom najviac kritický pohľad na činnosť vlády prezentovala TV Joj. Hoci STV bola voči vláde najmenej kritická, celkom zjavne badať rozdiel oproti 2010," konštatuje sa v záveroch správy.

Skryť Vypnúť reklamu

"Mediálny obraz kampane bol do nemalej miery ovplyvnený aj masívnou reklamnou aktivitou občianskeho združenia Občan v akcii, formálne stojaceho za spotmi strany 99% - občiansky hlas, ktoré boli počas januára vysielané v troch populárnych elektronických médiách (TV Markíza, TV Joj a Fun Rádio)," uvádza sa okrem iného v správe.

MEMO 98 v tejto súvislosti pripomína, že Rada pre vysielanie a retransmisiu na začiatku februára obom televíziám a neskôr aj rádiu dala sankcie.

Najzásadnejšie boli už spomínané kauzy a škandály - materiál o odpočúvaní novinárov Vojenským obranným spravodajstvom, kauzy Gorila a Sasanka, ktoré ako sa ďalej uvádza v správe "proti sebe s najväčšou pravdepodobnosťou použili politické strany na diskreditáciu protivníkov".

Skryť Vypnúť reklamu

Tento spôsob kampane podľa správy zatlačil do úzadia klasickú časť kampane venovanej programu strán.

"Podobne ako v minulosti, porovnateľne sa politickým témam venovali STV, TA3 a TV Markíza, naopak najmenší priestor bol v TV Joj, ktorá dlhodobo ladí svoju spravodajskú reláciu bulvárnejšie, s výrazne menším podielom politických správ," konštatuje sa v správe o mediálnom monitoringu.

Sledovali hlavné správy

Správa MEMO 98 prináša analýzu mediálnej prezentácie všetkých 26 kandidujúcich strán a ďalších politických subjektov (prezident, vláda).

Monitoring bol zameraný na hlavné spravodajské relácie celoplošne vysielajúcich televízií – STV, TV Markíza, TV JOJ a TA3 takmer od začiatku oficiálnej volebnej kampane v médiách (20.2. – 4.3.).

Skryť Vypnúť reklamu

Sledovanými kritériami boli priestor, ktorý médiá venovali subjektom a kandidátom a spôsob (pozitívny/ neutrálny/ negatívny), akým boli subjekty a kandidáti zobrazovaní.

MEMO 98 sa dlhodobo venuje zobrazovaniu politických subjektov a ich predstaviteľov v médiách na Slovensku ako aj v zahraničí.

Správa analyzuje prezentáciu subjektov kandidujúcich vo voľbách do NR SR 2012.

Mediálny monitoring bol vytvorený v rámci projektu informačného portálu infovolby.sk, realizovaného vďaka podpore Nadácie otvorenej spoločnosti - Open Society Fund (NOS-OSF).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  3. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  4. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  5. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  9. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  1. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 16 029
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 10 661
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 707
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 497
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 010
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 473
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 6 409
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 273
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 144
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 895
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: PCR testy odhalili 1060 nových prípadov, pribudlo 52 úmrtí (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 224-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 526 obetí. Vláda predĺžila lockdown.

Plošné testovanie na Covid-19.

Testovanie sa začne už v pondelok. Dokedy sa treba otestovať a čo sa zmení?

Testovanie si vo februári zopakujú najhoršie okresy.

Igor Matovič.
Píše Peter Sýkora - Fórum

Môže byť povinné očkovanie proti koronavírusu etické?

Kritizované obmedzovanie slobody počas pandémie je eticky úplne v poriadku.

V prvej vlne očkovania podstupujú vakcináciu zdravotníci a zamestnanci sociálnych zariadení.
Cynická obluda

Paradox géniov

Je možné, že elementárna gramatika slovenského jazyka je fakt tá najkomplikovanejšia vec vo vesmíre?

Neprehliadnite tiež

Vallo: Chceme prevziať časť zodpovednosti nad epidemickou situáciou v meste

Hlavné mesto sa chce sústrediť na zriaďovanie dlhodobých mobilných odberových miest.

Bratislavský primátor Matúš Vallo.

Koľko vakcíny nemocnice vyhodia? (video)

Čo sa deje ku koncu dňa, keď očkovaciemu centru zostávajú vakcíny?

Dominika Cibulková počas vyhlasovania ankety Tenista roka 2019.

SaS: Plošné testovanie sme podporili posledný raz

Gröhling pripomenul nevyhnutnosť prezenčného vyučovania v školách.

Predseda strany SaS a minister hospodárstva SR Richard Sulík (druhý zľava), podpredseda SaS a minister školstva SR Branislav Gröhling (vľavo), podpredseda SaS, štátny tajomník ministerstva pospodárstva SR Karol Galek (vpravo), predsedníčka poslaneckého klubu SaS Anna Zemanová (druhá sprava) a generálny manažér SaS a poslanec NR SR Roman Foltin (uprostred).