Reklama na Facebooku sa politikom oplatí

Je iba niekoľko poslancov, ktorí vedia inzerovať na Facebooku. Je to pritom lacné a účinné.

Beblavý je líder, v reklamnom stĺpci sa tlačia Lucia a Jana Žitňanské.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Zrejme každý Slovák na Facebooku si už prečítal inzerciu poslanca SDKÚ Miroslava Beblavého: „Pracuje pre vás a nekradne.“ Beblavý na Facebooku medzi politikmi vládne, investoval aj najviac peňazí. Jeho rozpočet bol desaťtisíc eur.

„Všetky svoje peniaze na kampaň som dal do toho, nemal som žiadne bilbordy, letáky ani nič iné, len Facebook,“ hovorí poslanec. Internetový analytik Tomáš Ulej sa s ním zhoduje, že je to veľmi lacná a efektívna kampaň.

Beblavý sa stránke denne venuje - vysiela politické posolstvá a komentáre, upozorňuje na svoje články a projekty, snaží sa žartovať a včera ráno sa tiež predviedol fotografiou veľkej kytice pre manželku k MDŽ.

Pred voľbami inzercia zdražela

Odkedy poslanec na Facebooku inzeruje, navštívilo jeho web 110-­tisíc jedinečných návštevníkov a pribudlo mu asi 6500 fanúšikov. Spolu s Danielom Lipšicom a Richardom Sulíkom majú teraz na Facebooku najviac fanúšikov.
Facebooková inzercia sa kupuje priamo na Facebooku, stačí mať kreditku. Používateľ si určí, ako má inzercia vyzerať či komu sa má zobraziť.

Posledné tri predvolebné dni inzeruje aj Martin Poliačik z SaS. Limit má 50 eur na deň. „Viac peňazí nemám,“ vysvetľuje. S Beblavým sa podľa neho nemôže porovnávať.

Poliačik hovorí, že Facebooku treba rozumieť a reklamám sa venovať. Facebook napríklad odmení človeka, ak má veľa klikov a jeho inzercia je vtedy lacnejšia. Naopak, ak je inzercia nudná a ľudia ju mažú, stojí to viac.
„Sú to zložité algoritmy, veľa ľudí do toho ešte nevidí,“ hovorí Poliačik.

Pred voľbami je záujem o inzerciu väčší, a tak zdražela. Do krátkeho stĺpca, ktorý sa používateľom zobrazuje, sa nezmestí každý. Pred mesiacom stálo jedno kliknutie tri centy, teraz aj desať centov.

Minister vnútra Daniel Lipšic poslal všetkým svojim fanúšikom správu, v ktorej ich prosí o hlas. Oslovuje ich krstným menom. Takáto inzercia sa zaplatiť nedá. Robilo to viac jeho spolupracovníkov niekoľko hodín. Náklady na inzerciu Lipšic bude vedieť budúci týždeň.

Ulej: Starších nezachytia

Tomáš Ulej hovorí, že ak strane alebo politikovi zaberie inzercia a získa veľa fanúšikov, môže im neskôr zasielať posolstvá už zadarmo.

„Vzhľadom na demografiu používateľov však táto reklama zlyháva pri oslovení starších, menej počítačovo gramotných používateľov. Pre získavanie mladých voličov je však ideálna.“ 

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 732
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 557
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 273
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 722
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 567
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 328
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 872
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 617
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 994

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Polícia preveruje obťažovanie detí na pokeci

Profily s nevhodnými ponukami pre deti, na ktoré upozornilo SME, administrátori zablokovali. V pondelok pribudli na vymyslený profil nové obťažujúce správy

V utorok na severnom a východnom Slovensku hrozí vietor a poľadovica

Výstrahu prvého stupňa pred poľadovicou a hmlou vydal pre Prešovský a Žilinský kraj.

Model z katalógu: Rasistické komentáre neriešim

Dennis Johansen sa narodil v Keni, od dvoch rokov žije v Nórsku. S firmou Nebbia bude napriek rasistickým poznámkam spolupracovať ďalej.

Mihál odchádza z SaS: Sulík ťahá stranu mimo liberálnych vôd (rozhovor)

Poslanecký mandát nevrátim, nechcem sklamať voličov, tvrdí Jozef Mihál.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop