SME

Reklama na Facebooku sa politikom oplatí

Je iba niekoľko poslancov, ktorí vedia inzerovať na Facebooku. Je to pritom lacné a účinné.

Beblavý je líder, v reklamnom stĺpci sa tlačia Lucia a Jana Žitňanské.Beblavý je líder, v reklamnom stĺpci sa tlačia Lucia a Jana Žitňanské. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Zrejme každý Slovák na Facebooku si už prečítal inzerciu poslanca SDKÚ Miroslava Beblavého: „Pracuje pre vás a nekradne.“ Beblavý na Facebooku medzi politikmi vládne, investoval aj najviac peňazí. Jeho rozpočet bol desaťtisíc eur.

„Všetky svoje peniaze na kampaň som dal do toho, nemal som žiadne bilbordy, letáky ani nič iné, len Facebook,“ hovorí poslanec. Internetový analytik Tomáš Ulej sa s ním zhoduje, že je to veľmi lacná a efektívna kampaň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Beblavý sa stránke denne venuje - vysiela politické posolstvá a komentáre, upozorňuje na svoje články a projekty, snaží sa žartovať a včera ráno sa tiež predviedol fotografiou veľkej kytice pre manželku k MDŽ.

SkryťVypnúť reklamu

Pred voľbami inzercia zdražela

Odkedy poslanec na Facebooku inzeruje, navštívilo jeho web 110-­tisíc jedinečných návštevníkov a pribudlo mu asi 6500 fanúšikov. Spolu s Danielom Lipšicom a Richardom Sulíkom majú teraz na Facebooku najviac fanúšikov.
Facebooková inzercia sa kupuje priamo na Facebooku, stačí mať kreditku. Používateľ si určí, ako má inzercia vyzerať či komu sa má zobraziť.

Posledné tri predvolebné dni inzeruje aj Martin Poliačik z SaS. Limit má 50 eur na deň. „Viac peňazí nemám,“ vysvetľuje. S Beblavým sa podľa neho nemôže porovnávať.

Poliačik hovorí, že Facebooku treba rozumieť a reklamám sa venovať. Facebook napríklad odmení človeka, ak má veľa klikov a jeho inzercia je vtedy lacnejšia. Naopak, ak je inzercia nudná a ľudia ju mažú, stojí to viac.
„Sú to zložité algoritmy, veľa ľudí do toho ešte nevidí,“ hovorí Poliačik.

SkryťVypnúť reklamu

Pred voľbami je záujem o inzerciu väčší, a tak zdražela. Do krátkeho stĺpca, ktorý sa používateľom zobrazuje, sa nezmestí každý. Pred mesiacom stálo jedno kliknutie tri centy, teraz aj desať centov.

Minister vnútra Daniel Lipšic poslal všetkým svojim fanúšikom správu, v ktorej ich prosí o hlas. Oslovuje ich krstným menom. Takáto inzercia sa zaplatiť nedá. Robilo to viac jeho spolupracovníkov niekoľko hodín. Náklady na inzerciu Lipšic bude vedieť budúci týždeň.

Ulej: Starších nezachytia

Tomáš Ulej hovorí, že ak strane alebo politikovi zaberie inzercia a získa veľa fanúšikov, môže im neskôr zasielať posolstvá už zadarmo.

„Vzhľadom na demografiu používateľov však táto reklama zlyháva pri oslovení starších, menej počítačovo gramotných používateľov. Pre získavanie mladých voličov je však ideálna.“ 

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  3. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  2. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  3. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  4. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 343
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 243
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 767
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 389
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 969
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 860
  7. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 701
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 396
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu