Reklama na Facebooku sa politikom oplatí

Je iba niekoľko poslancov, ktorí vedia inzerovať na Facebooku. Je to pritom lacné a účinné.

Beblavý je líder, v reklamnom stĺpci sa tlačia Lucia a Jana Žitňanské.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Zrejme každý Slovák na Facebooku si už prečítal inzerciu poslanca SDKÚ Miroslava Beblavého: „Pracuje pre vás a nekradne.“ Beblavý na Facebooku medzi politikmi vládne, investoval aj najviac peňazí. Jeho rozpočet bol desaťtisíc eur.

„Všetky svoje peniaze na kampaň som dal do toho, nemal som žiadne bilbordy, letáky ani nič iné, len Facebook,“ hovorí poslanec. Internetový analytik Tomáš Ulej sa s ním zhoduje, že je to veľmi lacná a efektívna kampaň.

Beblavý sa stránke denne venuje - vysiela politické posolstvá a komentáre, upozorňuje na svoje články a projekty, snaží sa žartovať a včera ráno sa tiež predviedol fotografiou veľkej kytice pre manželku k MDŽ.

Pred voľbami inzercia zdražela

Odkedy poslanec na Facebooku inzeruje, navštívilo jeho web 110-­tisíc jedinečných návštevníkov a pribudlo mu asi 6500 fanúšikov. Spolu s Danielom Lipšicom a Richardom Sulíkom majú teraz na Facebooku najviac fanúšikov.
Facebooková inzercia sa kupuje priamo na Facebooku, stačí mať kreditku. Používateľ si určí, ako má inzercia vyzerať či komu sa má zobraziť.

Posledné tri predvolebné dni inzeruje aj Martin Poliačik z SaS. Limit má 50 eur na deň. „Viac peňazí nemám,“ vysvetľuje. S Beblavým sa podľa neho nemôže porovnávať.

Poliačik hovorí, že Facebooku treba rozumieť a reklamám sa venovať. Facebook napríklad odmení človeka, ak má veľa klikov a jeho inzercia je vtedy lacnejšia. Naopak, ak je inzercia nudná a ľudia ju mažú, stojí to viac.
„Sú to zložité algoritmy, veľa ľudí do toho ešte nevidí,“ hovorí Poliačik.

Pred voľbami je záujem o inzerciu väčší, a tak zdražela. Do krátkeho stĺpca, ktorý sa používateľom zobrazuje, sa nezmestí každý. Pred mesiacom stálo jedno kliknutie tri centy, teraz aj desať centov.

Minister vnútra Daniel Lipšic poslal všetkým svojim fanúšikom správu, v ktorej ich prosí o hlas. Oslovuje ich krstným menom. Takáto inzercia sa zaplatiť nedá. Robilo to viac jeho spolupracovníkov niekoľko hodín. Náklady na inzerciu Lipšic bude vedieť budúci týždeň.

Ulej: Starších nezachytia

Tomáš Ulej hovorí, že ak strane alebo politikovi zaberie inzercia a získa veľa fanúšikov, môže im neskôr zasielať posolstvá už zadarmo.

„Vzhľadom na demografiu používateľov však táto reklama zlyháva pri oslovení starších, menej počítačovo gramotných používateľov. Pre získavanie mladých voličov je však ideálna.“ 

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  3. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  4. Noc architektúry 2018
  5. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  6. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  7. Talent - vzdelanie - úspech
  8. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  9. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  10. Európske univerzity a podnikatelia spoločne
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 26 848
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 18 624
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 231
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 11 720
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 861
  6. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 5 230
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 396
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 369
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 045
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 814

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Evita sa zbavila stratového vydavateľstva. Spôsobom, aký využil aj Bašternák

Podnikateľka a spisovateľka Eva Urbaníková zrušila svoje vydavateľstvo. Urobila to spôsobom, ktorý ministerstvo označuje za špekulatívne.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Slovenské ministerstvo dopravy objavilo Uber

Zákony by sa mali pripraviť na zdieľanú ekonomiku.

Spevák Špaňo vyfackal na ceste mladíka. Ako na celú vec pozerá zákon?

Pokutu môže vodič dostať aj za vztýčený prostredník či neoprávnené trúbenie.

Kde sa dá v Liptove dobre zalyžovať? Ponúkajú sa malé strediská

Pravá zima nechala na seba čakať. Začiatok sezóny vyzeral katastrofálne, počasie sa umúdrilo tak ,ako sa na toto ročné obdobie patrí, a vďaka mrazu a snehu mohli spustiť prevádzku aj menšie strediská a dedinské lyžiarske vleky.

Grátis parkovanie v nemocniciach: Druckera presvedčil dotazník

Ministerstvo chcelo zrušiť, čo zaviedlo. Napokon ostane pri prvej verzii.

Pre Severné Slovensko platí výstraha prvého stupňa pred tvorbou závejov

SHMÚ upozorňuje na tvorbu snehových jazykov na najbližšie dva dni .