Reklama na Facebooku sa politikom oplatí

Je iba niekoľko poslancov, ktorí vedia inzerovať na Facebooku. Je to pritom lacné a účinné.

Beblavý je líder, v reklamnom stĺpci sa tlačia Lucia a Jana Žitňanské.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Zrejme každý Slovák na Facebooku si už prečítal inzerciu poslanca SDKÚ Miroslava Beblavého: „Pracuje pre vás a nekradne.“ Beblavý na Facebooku medzi politikmi vládne, investoval aj najviac peňazí. Jeho rozpočet bol desaťtisíc eur.

„Všetky svoje peniaze na kampaň som dal do toho, nemal som žiadne bilbordy, letáky ani nič iné, len Facebook,“ hovorí poslanec. Internetový analytik Tomáš Ulej sa s ním zhoduje, že je to veľmi lacná a efektívna kampaň.

Beblavý sa stránke denne venuje - vysiela politické posolstvá a komentáre, upozorňuje na svoje články a projekty, snaží sa žartovať a včera ráno sa tiež predviedol fotografiou veľkej kytice pre manželku k MDŽ.

Pred voľbami inzercia zdražela

Odkedy poslanec na Facebooku inzeruje, navštívilo jeho web 110-­tisíc jedinečných návštevníkov a pribudlo mu asi 6500 fanúšikov. Spolu s Danielom Lipšicom a Richardom Sulíkom majú teraz na Facebooku najviac fanúšikov.
Facebooková inzercia sa kupuje priamo na Facebooku, stačí mať kreditku. Používateľ si určí, ako má inzercia vyzerať či komu sa má zobraziť.

Posledné tri predvolebné dni inzeruje aj Martin Poliačik z SaS. Limit má 50 eur na deň. „Viac peňazí nemám,“ vysvetľuje. S Beblavým sa podľa neho nemôže porovnávať.

Poliačik hovorí, že Facebooku treba rozumieť a reklamám sa venovať. Facebook napríklad odmení človeka, ak má veľa klikov a jeho inzercia je vtedy lacnejšia. Naopak, ak je inzercia nudná a ľudia ju mažú, stojí to viac.
„Sú to zložité algoritmy, veľa ľudí do toho ešte nevidí,“ hovorí Poliačik.

Pred voľbami je záujem o inzerciu väčší, a tak zdražela. Do krátkeho stĺpca, ktorý sa používateľom zobrazuje, sa nezmestí každý. Pred mesiacom stálo jedno kliknutie tri centy, teraz aj desať centov.

Minister vnútra Daniel Lipšic poslal všetkým svojim fanúšikom správu, v ktorej ich prosí o hlas. Oslovuje ich krstným menom. Takáto inzercia sa zaplatiť nedá. Robilo to viac jeho spolupracovníkov niekoľko hodín. Náklady na inzerciu Lipšic bude vedieť budúci týždeň.

Ulej: Starších nezachytia

Tomáš Ulej hovorí, že ak strane alebo politikovi zaberie inzercia a získa veľa fanúšikov, môže im neskôr zasielať posolstvá už zadarmo.

„Vzhľadom na demografiu používateľov však táto reklama zlyháva pri oslovení starších, menej počítačovo gramotných používateľov. Pre získavanie mladých voličov je však ideálna.“ 

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 938
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 945
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 7 767
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 708
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 359
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 102
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 096
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 900
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 859
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 3 841

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ekumenik Trump? To nevie, zato stomiliardový biznis áno (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Biskupi ideológii pozornosť nevenujú.

DOMOV

Politici, ktorým zrušia stranu, nebudú môcť ďalej pôsobiť

V zahraničí zákaz znamenal pre niektorých ľudí politický koniec.

Neprehliadnite tiež

Slováci by si radi zachovali pozíciu medzi Západom a Východom

V krajinách strednej a východnej Európy podpora NATO zaostáva za podporou pre EÚ.

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Konferencia biskupov Slovenska síce kritizuje verejnú podporu kňazov Kotlebovej strane, nehovorí o škodlivosti jej ideológie.

Slovensko má po 35 rokoch druhé národné plemeno oviec - slovenskú dojnú ovcu

Vyšľachtená je z pôvodných slovenských plemien a špecializovaných dojných plemien.

Gajdoš sa stretol s ministrom obrany Spojených arabských emirátov

Hlavnými témami rokovania boli rozvoj spolupráce v oblasti bezpečnosti a obrany.