Reklama na Facebooku sa politikom oplatí

Je iba niekoľko poslancov, ktorí vedia inzerovať na Facebooku. Je to pritom lacné a účinné.

Beblavý je líder, v reklamnom stĺpci sa tlačia Lucia a Jana Žitňanské.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Zrejme každý Slovák na Facebooku si už prečítal inzerciu poslanca SDKÚ Miroslava Beblavého: „Pracuje pre vás a nekradne.“ Beblavý na Facebooku medzi politikmi vládne, investoval aj najviac peňazí. Jeho rozpočet bol desaťtisíc eur.

„Všetky svoje peniaze na kampaň som dal do toho, nemal som žiadne bilbordy, letáky ani nič iné, len Facebook,“ hovorí poslanec. Internetový analytik Tomáš Ulej sa s ním zhoduje, že je to veľmi lacná a efektívna kampaň.

Beblavý sa stránke denne venuje - vysiela politické posolstvá a komentáre, upozorňuje na svoje články a projekty, snaží sa žartovať a včera ráno sa tiež predviedol fotografiou veľkej kytice pre manželku k MDŽ.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pred voľbami inzercia zdražela

Odkedy poslanec na Facebooku inzeruje, navštívilo jeho web 110-­tisíc jedinečných návštevníkov a pribudlo mu asi 6500 fanúšikov. Spolu s Danielom Lipšicom a Richardom Sulíkom majú teraz na Facebooku najviac fanúšikov.
Facebooková inzercia sa kupuje priamo na Facebooku, stačí mať kreditku. Používateľ si určí, ako má inzercia vyzerať či komu sa má zobraziť.

Posledné tri predvolebné dni inzeruje aj Martin Poliačik z SaS. Limit má 50 eur na deň. „Viac peňazí nemám,“ vysvetľuje. S Beblavým sa podľa neho nemôže porovnávať.

Poliačik hovorí, že Facebooku treba rozumieť a reklamám sa venovať. Facebook napríklad odmení človeka, ak má veľa klikov a jeho inzercia je vtedy lacnejšia. Naopak, ak je inzercia nudná a ľudia ju mažú, stojí to viac.
„Sú to zložité algoritmy, veľa ľudí do toho ešte nevidí,“ hovorí Poliačik.

Pred voľbami je záujem o inzerciu väčší, a tak zdražela. Do krátkeho stĺpca, ktorý sa používateľom zobrazuje, sa nezmestí každý. Pred mesiacom stálo jedno kliknutie tri centy, teraz aj desať centov.

Minister vnútra Daniel Lipšic poslal všetkým svojim fanúšikom správu, v ktorej ich prosí o hlas. Oslovuje ich krstným menom. Takáto inzercia sa zaplatiť nedá. Robilo to viac jeho spolupracovníkov niekoľko hodín. Náklady na inzerciu Lipšic bude vedieť budúci týždeň.

Ulej: Starších nezachytia

Tomáš Ulej hovorí, že ak strane alebo politikovi zaberie inzercia a získa veľa fanúšikov, môže im neskôr zasielať posolstvá už zadarmo.

„Vzhľadom na demografiu používateľov však táto reklama zlyháva pri oslovení starších, menej počítačovo gramotných používateľov. Pre získavanie mladých voličov je však ideálna.“ 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 11 080
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 820
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 9 818
  4. Vizuálny smog je problém 3 170
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 108
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 874
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 500
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 196
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 910
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 342

Hlavné správy zo Sme.sk

PÍŠE LUBOŠ PALATA

Česko sa stalo základňou vietnamskej rozviedky

Únos je len špičkou ľadovca.

PLUS

Portugalci sa dostali z drogového pekla radikálne

Z užívateľov drog spravili ľudí so zdravotným problémom.

Neprehliadnite tiež

V aute mu našli viac ako tisíc talieb extázy, muž skončil na polícii

Zadržaný už bol za drogovú trestnú činnosť raz odsúdený.

Na západe a juhu bude opäť horúco, varujú meteorológovia

Na západnom a južnom Slovensku môže maximálna teplota vzduchu dosiahnuť 33 až 35 stupňov Celzia.

PRÍBEHY PAMÄTNÍKOV OD POST BELLUM

Keď prišli tanky povedal si, že tu nemajú budúcnosť a musia vypadnúť

Alexander Stavrovsky po invázii emigroval.

Bratislavské letisko chce okrem parkoviska postaviť aj parkovací dom

Parkovací dom by mohli postaviť pred terminálom.