Bývalý šéf Coca-Coly Ivan Štefanec z SDKÚ hovorí, že Fico je recesista.
BRATISLAVA. Fotografia Roberta Fica s Coca-Colou počas oslavy volebného víťazstva sa dostala aj do Wall Street Journal, Washington Post, Economist a aj ďalších svetových médií.
Mládežnícka organizácia porazenej SDKÚ vytvorila špeciálnu internetovú stránku ficokola.sk.
Firma Coca-Cola sa ku vzťahu Fica a ich nápoja nechce vyjadrovať.
Ľavičiar a Amerika
Spojenia
Politik-produkt
- Barack Obama a BlackBerry – vzťah prezidenta k mobilu prirovnávajú k závislosti.
- Miloš Zeman a becherovka – tradičný bylinný nápoj má český expremiér rád vždy a všade a nikdy sa tým netajil.
- Ivan Gašparovič a Seat – Myslím národne, cítim sociálne, jazdím rýchlo, hovorí sa o prezidentovi, ktorý občas jazdí na automobilových pretekoch.
„Každé zobrazovanie značky môže pomôcť predaju,“ myslí si bývalý šéf Coca-Coly Ivan Štefanec, ktorý je teraz poslancom za SDKÚ.
Fica s kolou v ruke vníma skôr ako pokus o recesiu a narážku na spis Gorila, podľa ktorého pil šéf Smeru počas návštevy konšpiračného bytu kolu.
Budúci premiér tvrdí, že kola mu robí dobre na žalúdok a nič iné za tým nie je.
Expert na marketing Marián Timoracký si myslí, že Fico možno len chcel ukázať, že na rozdiel od iných politikov vie oslavovať aj bez alkoholu.
„Zaujímavé však je, že ako ľavicový politik drží značku, ktorá je istým symbolom americkosti.“
Stránka ficokola.sk vznikla ešte pred voľbami. Poukazuje na Ficov výborný marketing a umenie robiť z vody Fico Kolu.
Pripomína aj údajnú návštevu bytu, ktorú šéf Smeru nepotvrdil ani nevyvrátil.
Mladí SDKÚ vyrobili etiketu na špeciálny nápoj. FOTO – NOVÁ GENERÁCIA
Hľadá sa Gorila
Po prevalení kauzy Gorila má problém internetové kníhkupectvo s rovnakým názvom.
„Keď sa teraz povie „gorila“, tak to ľuďom evokuje kauzu Gorila. Predtým to bolo naše kníhkupectvo,“ hovorí Ján Laš z Gorila.sk
Cez vyhľadávače sa im v decembri a januári medziročne zvýšila návštevnosť o 39 percent.
Či kauza ovplyvnila predaj, firma neuvádza. V decembri zverejnil spis Gorila na internete anonym.
Zarobiť na kauze
Na kauze internetový obchod založil kampaň sponzorovaných odkazov Google AdWords, kde promoval tituly ako Idioti v politike, Korupce, Ako to, že ten idiot je bohatý a ja nie či Sezóna potkanov.
Počas protestov jeden z transparentov ďakoval SIS za napínavé čítanie s tým, že ešte lepšie príbehy sú na Gorila.sk.
Na internete sa predávajú aj tričká so symbolikou gorily a odpočúvania.

Beata
Balogová
