SME

Strany chcú zaujať tínedžerov, nie je isté, či sú dosť cool

O mladých voličov bojujú v predvolebnej kampani všetci. Politické strany veria, že poznajú ich túžby a želania. Zaujať tínedžera je však podľa odborníkov oveľa zložitejšie, ako si politici myslia. Na to, aby mali u mladých úspech, totiž nespĺňajú základný

predpoklad – nevedia byť cool (slangový výraz pre super/skvelý).

Podľa prieskumu Inštitútu pre verejné otázky sa tento rok chystá voliť 56 percent z prvovoličov. V súboji o nich zatiaľ vedú tri nové strany: SDKÚ, Smer a ANO. Nedá sa však povedať, že je to zásluhou ich myšlienok a programov.

„Provoliči? Pre nich je politika na poslednom mieste. Povedané ich slovníkom: majú ju na háku,“ hovorí expert na reklamu Martin Knut. „Existuje malá časť vzdelaných mladých ľudí, čo sa zaujímajú o politiku. Tých môžu strany osloviť programom, ale veľká masa je neuchopiteľná. Pre ňu je ten, čo sa zaujíma o politiku, smiešny.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho rozhoduje imidž. Väčšina mladých prvovoličov sa rozhodne podľa sympatií k lídrom. Preto majú najväčšiu šancu mladí politici – napríklad Fico či Rusko. Nikto zo slovenských politikov však nemá schopnosť, ktorú by mladí ocenili najviac: byť cool. „Keď má politik košeľu a kravatu, tak je pre každého mladého byrokrat,“ povedal Knut.

Politické strany prvovoličom hovoria o sociálnych programoch, o budúcnosti v Európe, o školách bez prijímačiek, o slabom štáte či fungujúcej ekonomike. Podľa reklamného experta Knuta sú to beznádejné a naivné pokusy: „Mladí ľudia majú úplne iné problémy, ako zaujímať sa o to, aké sú drobné rozdiely medzi programami.“ Počúvať bude vždy len zlomok vzdelaných ľudí. MICHAL FRIŠ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 981
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 444
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 151
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 769
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 664
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 660
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 977
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu