SME

Pravici zostala bašta len u lyžiarov

Voličské preukazy zmenili výsledky volieb v centrách turistického ruchu.

Lyžiari aj snoubordisti volia inak, ako väčšina Slovenska.Lyžiari aj snoubordisti volia inak, ako väčšina Slovenska. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – TASR)

BRATISLAVA. Hoci Smer volil v sobotu takmer každý druhý vidiečan, sú aj obce, kde neuspel. Patria k nim aj dediny pod veľkými lyžiarskymi strediskami.

Ak by si vládu vyberali voliči nízkotatranskej Demänovskej doliny pod strediskom Jasná, zostaviť by ju mohli dve strany. SaS a SDKÚ tam spolu získali vyše 43 percent, Smer iba 20. V okrese Liptovský Mikuláš pritom tieto dve pravicové strany dostali takmer trikrát menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

info

Ako volili

Lyžiarske strediská

Demänovská dolina:
SaS ­ 22,5 %, SDKÚ ­ 20,62 %, Smer ­ 20 %;
Donovaly:
Smer ­ 26,32 %, SaS ­ 16,42 %, SDKÚ ­ 14,97 %.

SkryťVypnúť reklamu

V dedine pod najväčším slovenským strediskom, ktoré patrí J&T, prišlo k urnám ľudí s voličským preukazom dokonca viac ako domácich.

„Lyžovačka aj služby sú tu na inej úrovni ako vo väčšine stredísk a od toho sa odvíja aj sociálna štruktúra ľudí, ktorí sem chodia,“ interpretuje výsledky starosta Jakub Vojtek.

Nadpriemerné zisky pravica dosiahla aj v iných zimoviskách. SaS si okolo 15 percent voličov vybralo aj v Donovaloch či v Štrbskom Plese, SDKÚ rovnako uspela v Krahuliach a Starom Smokovci.

Nie všade však lyžiari mohli voliť. „Ešte v decembri som kontaktoval starostu Hornej Lehoty, do ktorej katastra patrí stredisko Chopok-juh, že na festival Snowfest sa k nám chystá 700 ľudí, z ktorých 311 prejavilo záujem voliť,“ hovorí organizátor akcie Ján Kresan.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci starosta zriadenie okrsku na chate Kosodrevina vo výške 1500 metrov nad morom odobril, voliť sa na nej napokon nedalo. „Na poslednú chvíľu nám oznámil, že ministerstvo vnútra to nepovolilo,“ vraví Kresan.

„Okrsok musí mať presne vymedzené územie so zoznamom voličov. Nemôže byť vytvorený len pre fiktívnych voličov, ktorí možno prídu,“ vraví Lívia Škultétyová z ministerstva.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu