STV a Markíza vyhlasujú tender na realizátora peoplemetrového výskumu

Bratislava 14. augusta (TASR) - Tender na založenie tzv. peoplemetrového výskumu sledovanosti slovenských televíznych staníc vyhlásia spoločne 15. augusta ...

Bratislava 14. augusta (TASR) - Tender na založenie tzv. peoplemetrového výskumu sledovanosti slovenských televíznych staníc vyhlásia spoločne 15. augusta zástupcovia súkromnej televízie Markíza a verejnoprávnej Slovenskej televízie (STV). Lehota na podanie prihlášok do výberového konania potrvá do 16. septembra.

Spolupráca medzi týmito dvoma spoločnosťami na zavedení elektronického merania sledovanosti jednotlivých televíznych programov sa zintenzívnila začiatkom roku 2000. Celý proces sa však skomplikoval skutočnosťou, že STV je štátnou firmou, ktorá nemôže vytvárať iné právne subjekty. Preto v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní predstavitelia TV Markíza a STV vypracovali spoločný model tendra, v ktorom sú obaja vysielatelia zastúpení prostredníctvom právnych kancelárií v novovzniknutej obchodnej spoločnosti PMT. Táto firma okrem vyhlásenia konkurzu vyberie aj realizátora peoplemetrového monitoringu. Účasť ostatných subjektov pôsobiacich na slovenskom mediálnom trhu, ako napríklad mediálnych agentúr či zadávateľov reklamy, má byť zabezpečená prostredníctvom členstva ich predstaviteľov v dozornej rade spoločnosti. Iniciátori chcú vytvoriť aj špeciálnu Metodologickú komisiu, ktorá bude garantom odborných kritérií výberu a posudzovania jednotlivých projektov podľa medzinárodných princípov.

Víťaz tendra bude známy do 16. októbra, pričom rozhodujúcimi kritériami pre posudzovanie ponúk sú odborná kvalita predloženého projektu, komplexnosť riešenia, termínový harmonogram realizácie projektu, zabezpečenie softvérovej podpory systémov pre koncových užívateľov a cenová ponuka. Po zavedení peoplemetrového výskumu vznikne na Slovensku takzvaná jednotná televízna mena, na základe ktorej bude možné presne určiť sledovanosť jednotlivých staníc i relácií. Riaditeľ Centra reklamy TV Markíza Matej Ribanský označil tento moment za historický a zlomový pre domáci mediálny trh.

Podľa hovorkyne STV Mileny Rážovej k projektu sa pravdepodobne pripoja aj zvyšné dve slovenské celoplošné televízne stanice TV JOJ a TA3. Náklady na ročné prevádzkovanie peoplemetrového výskumu predstavitelia Markízy a STV odhadli na 40 miliónov korún, pričom tieto peniaze budú pravdepodobne poskytovať jednotlivé subjekty podieľajúce sa na projekte. Spustenie telemetrického monitoringu je naplánované na záver budúceho roka a prvé relevantné výsledky o sledovanosti budú mať televízie k dispozícii začiatkom roku 2004.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 118
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 429
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 323
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 057
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 090
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 200
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 094
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 953
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 065
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 030

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

DOMOV

Facebook Live: Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

V sobotu 29. apríla uplynulo presne 21 rokov od okamihu, kedy tragicky zahynul Róbert Remiáš.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

PLUS

Nevstupovať. Iba ak zháňate hašiš (reportáž)

Boli sme na mieste, ktoré funguje ako európsky veľkosklad drog.

Neprehliadnite tiež

Facebook Live: Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

V sobotu 29. apríla uplynulo presne 21 rokov od okamihu, kedy tragicky zahynul Róbert Remiáš.

Brexit bude podľa Fica bolieť, ale ak má niekoho viac, tak Britániu

Premiér tvrdí, že lídri krajín EÚ preukázali jednotu a odhodlanie ísť spoločne do rokovania o brexite.

Fico sa chce pozrieť na financovanie mimovládnych organizácií

Slovenský premiér chce zistiť aké majú mimovládky pozadie a kto ich financuje.

Povodne majú už tretiu obeť. Na Liptove sa utopil rafter

Pri Liptovskom Hrádku sa utopil Poliak, ktorý chcel spolu s partiou raftovať na rozbúrenej rieke.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop