SME

STV a Markíza vyhlasujú tender na realizátora peoplemetrového výskumu

Bratislava 14. augusta (TASR) - Tender na založenie tzv. peoplemetrového výskumu sledovanosti slovenských televíznych staníc vyhlásia spoločne 15. augusta ...

Bratislava 14. augusta (TASR) - Tender na založenie tzv. peoplemetrového výskumu sledovanosti slovenských televíznych staníc vyhlásia spoločne 15. augusta zástupcovia súkromnej televízie Markíza a verejnoprávnej Slovenskej televízie (STV). Lehota na podanie prihlášok do výberového konania potrvá do 16. septembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolupráca medzi týmito dvoma spoločnosťami na zavedení elektronického merania sledovanosti jednotlivých televíznych programov sa zintenzívnila začiatkom roku 2000. Celý proces sa však skomplikoval skutočnosťou, že STV je štátnou firmou, ktorá nemôže vytvárať iné právne subjekty. Preto v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní predstavitelia TV Markíza a STV vypracovali spoločný model tendra, v ktorom sú obaja vysielatelia zastúpení prostredníctvom právnych kancelárií v novovzniknutej obchodnej spoločnosti PMT. Táto firma okrem vyhlásenia konkurzu vyberie aj realizátora peoplemetrového monitoringu. Účasť ostatných subjektov pôsobiacich na slovenskom mediálnom trhu, ako napríklad mediálnych agentúr či zadávateľov reklamy, má byť zabezpečená prostredníctvom členstva ich predstaviteľov v dozornej rade spoločnosti. Iniciátori chcú vytvoriť aj špeciálnu Metodologickú komisiu, ktorá bude garantom odborných kritérií výberu a posudzovania jednotlivých projektov podľa medzinárodných princípov.

SkryťVypnúť reklamu

Víťaz tendra bude známy do 16. októbra, pričom rozhodujúcimi kritériami pre posudzovanie ponúk sú odborná kvalita predloženého projektu, komplexnosť riešenia, termínový harmonogram realizácie projektu, zabezpečenie softvérovej podpory systémov pre koncových užívateľov a cenová ponuka. Po zavedení peoplemetrového výskumu vznikne na Slovensku takzvaná jednotná televízna mena, na základe ktorej bude možné presne určiť sledovanosť jednotlivých staníc i relácií. Riaditeľ Centra reklamy TV Markíza Matej Ribanský označil tento moment za historický a zlomový pre domáci mediálny trh.

Podľa hovorkyne STV Mileny Rážovej k projektu sa pravdepodobne pripoja aj zvyšné dve slovenské celoplošné televízne stanice TV JOJ a TA3. Náklady na ročné prevádzkovanie peoplemetrového výskumu predstavitelia Markízy a STV odhadli na 40 miliónov korún, pričom tieto peniaze budú pravdepodobne poskytovať jednotlivé subjekty podieľajúce sa na projekte. Spustenie telemetrického monitoringu je naplánované na záver budúceho roka a prvé relevantné výsledky o sledovanosti budú mať televízie k dispozícii začiatkom roku 2004.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 781
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 353
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 953
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 800
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 587
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 479
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 091
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu