STV a Markíza vyhlasujú tender na realizátora peoplemetrového výskumu

Bratislava 14. augusta (TASR) - Tender na založenie tzv. peoplemetrového výskumu sledovanosti slovenských televíznych staníc vyhlásia spoločne 15. augusta ...

Bratislava 14. augusta (TASR) - Tender na založenie tzv. peoplemetrového výskumu sledovanosti slovenských televíznych staníc vyhlásia spoločne 15. augusta zástupcovia súkromnej televízie Markíza a verejnoprávnej Slovenskej televízie (STV). Lehota na podanie prihlášok do výberového konania potrvá do 16. septembra.

Spolupráca medzi týmito dvoma spoločnosťami na zavedení elektronického merania sledovanosti jednotlivých televíznych programov sa zintenzívnila začiatkom roku 2000. Celý proces sa však skomplikoval skutočnosťou, že STV je štátnou firmou, ktorá nemôže vytvárať iné právne subjekty. Preto v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní predstavitelia TV Markíza a STV vypracovali spoločný model tendra, v ktorom sú obaja vysielatelia zastúpení prostredníctvom právnych kancelárií v novovzniknutej obchodnej spoločnosti PMT. Táto firma okrem vyhlásenia konkurzu vyberie aj realizátora peoplemetrového monitoringu. Účasť ostatných subjektov pôsobiacich na slovenskom mediálnom trhu, ako napríklad mediálnych agentúr či zadávateľov reklamy, má byť zabezpečená prostredníctvom členstva ich predstaviteľov v dozornej rade spoločnosti. Iniciátori chcú vytvoriť aj špeciálnu Metodologickú komisiu, ktorá bude garantom odborných kritérií výberu a posudzovania jednotlivých projektov podľa medzinárodných princípov.

Víťaz tendra bude známy do 16. októbra, pričom rozhodujúcimi kritériami pre posudzovanie ponúk sú odborná kvalita predloženého projektu, komplexnosť riešenia, termínový harmonogram realizácie projektu, zabezpečenie softvérovej podpory systémov pre koncových užívateľov a cenová ponuka. Po zavedení peoplemetrového výskumu vznikne na Slovensku takzvaná jednotná televízna mena, na základe ktorej bude možné presne určiť sledovanosť jednotlivých staníc i relácií. Riaditeľ Centra reklamy TV Markíza Matej Ribanský označil tento moment za historický a zlomový pre domáci mediálny trh.

Podľa hovorkyne STV Mileny Rážovej k projektu sa pravdepodobne pripoja aj zvyšné dve slovenské celoplošné televízne stanice TV JOJ a TA3. Náklady na ročné prevádzkovanie peoplemetrového výskumu predstavitelia Markízy a STV odhadli na 40 miliónov korún, pričom tieto peniaze budú pravdepodobne poskytovať jednotlivé subjekty podieľajúce sa na projekte. Spustenie telemetrického monitoringu je naplánované na záver budúceho roka a prvé relevantné výsledky o sledovanosti budú mať televízie k dispozícii začiatkom roku 2004.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 071
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 509
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 230
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 987
  5. Kam do tepla v januári? 1 743
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 243
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 837

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Vo firme Embraco už podpísali kolektívnu zmluvu

Zamestnancom navýšia tento rok platy o 11 percent vrátane bonusov.

V kauze podnikateľa Štefana Duča vypočuli dvoch svedkov

Podľa súdu sa mal dopustiť podvodu pri dotácii vo výške viac ako 5,3 milióna eur.

Vznikla webová aplikácia, ktorá prináša informácie o majetku politikov

Na prvom mieste rebríčka sa v počte nehnuteľností umiestnil Zsolt Simon.