Košice 14. augusta (TASR) - Zvýšiť informovanosť o parlamentných voľbách 2002, účasť voličov a kvalitu ich rozhodovania je cieľom projektu Druhý krok, ktorý odštartovalo dnes v Košiciach rimavskosobotské občianske združenie GEMMA 93.
Približne stovka vysokoškolákov navštívi za 15 dní na štyroch autobusoch po štyroch trasách z východu na západ republiky najmenej 500 obcí. Tvárou v tvár na mítingoch a osobných stretnutiach chcú osloviť najmenej 400 000 občanov a diskutovať s nimi o tom, prečo je potrebné ísť k volebným urnám.
Kampaň podľa riaditeľa projektu Daniela Brezinu je nestranícka a "bude o zodpovednosti a hodnotách, ktoré je hodné presadzovať pri výbere politických strán a ich programov". Názov Druhý krok je výrazom kontinuity s podobnou kampaňou, do ktorej sa GEMMA 93 zapojila vo voľbách 1998. Štafeta vyvrcholí 29. augusta v Bratislave.
Spoluorganizátorom projektu je Únia miest Slovenska, Občianske oko, Inštitút pre verejné otázky a ďalšie organizácie. Finančne ho podporili Nadácia otvorenej spoločnosti, German Marshall Fund, Freedom House - Nadácia Pontis a Veľvyslanectvo Holandského kráľovstva.
*se som