SME

Zarobte stovky eur za hodinu. Zn. Práca z domu

Testovali sme inzeráty, ponúkajúce prácu na doma. Kto sa im vyhne, urobí dobre.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SXC.HU)

Predstierali sme záujem o inzeráty, ponúkajúce prácu na doma. Kto sa im vyhne, urobí dobre.

Nechajte si posielať reklamné e-maily. Zaplavujte web inzerátmi a lákajte iných. Lepte a plňte obálky, skladajte perá, labute, hrajte v online kasíne, ale najskôr zaplaťte, potom prezradíme viac.

Také sú posolstvá ponúk práce na doma na inzertných portáloch a stránkach regionálnych tlačovín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstierajúc záujem sme testovali viaceré. Kto chce mrhať časom, prísť o peniaze, spamovať iných či zavíriť si počítač, môže to skúsiť.

SkryťVypnúť reklamu

Na webe sú aj príbehy tých, čo sa nechali oklamať. Obeťami bývajú nezamestnaní, zdravotne postihnutí, dôchodcovia aj matky na materskej dovolenke. Mnohí sa dokonca nechali nachytať viackrát.

Chceš vedieť viac? Zaplať

Už z prvých informácií často vyplynie, že záujemca musí najskôr zaplatiť desiatky eur, až potom sa dozvie, čo bude robiť. Niekedy ani to nie, musí platiť znovu. Manipulátori toto výpalné nazývajú milo – registračný a uvítací balíček či darček na vstup do tímu. Kto by mal tú drzosť navrhnúť, aby mu poplatok strhli až z prvej výplaty, neuspeje.

„Výroba obálok, skladanie labute z papiera, ručné práce,“ znie anonymná ponuka na stránke dvojtýždenníka golden.sk, ktorý chodí do schránok 52-tisíc domácností v nezamestnanosťou sužovanom Prešove, Sabinove a okolí.

SkryťVypnúť reklamu

Telefón zdvihla pani a po chvíli priznala, že najskôr si treba za 10 eur objednať CD s opisom pracovných ponúk. Predstava, že úrad práce žiada 10 eur za to, že sa nezamestnaný môže priblížiť k nástenke s voľnými miestami, je naozaj bizarná.

Fiktívne si vyberáme skladanie labutí. A platiť treba znovu. Štartovací balík stojí sedem eur, má v ňom byť materiál na výrobu. Potom treba poskladať krk labute a poslať ho na vyhodnotenie. Ak bude bez chyby, pani sľubuje zmluvu.

Ak sa neozve, či povie, že výrobok bol chybný, záujemca stratí 17 eur plus viacnásobné poštovné, balné a odpracovaný čas. V prípade zapojenia stoviek či tisícok ľudí to môže byť pre firmu slušný biznis. Až na naliehanie pani uvedie jej názov – Euro.World. Táto eseročka má stránku kreativneobalky.webnode.sk s e-mailom na pobox.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Veď uvidíte

„Plnenie obálok, písanie adries, listov, montáž guličkových pier, hračiek, kancelárske práce, výborný zárobok,“ hlási ďalší inzerát s mobilom a bez mena.

Ak chceme zistiť viac, musíme si nechať poštou poslať ponukový list, tvrdí v telefóne pán, ktorý neprezradí svoje meno. E-mail, na ktorý by ho mohol poslať hneď, odmieta.

Kto si potom vyberie z ponuky, musí vyplniť formuláre. Pán najskôr tají, že stoja 10 eur, vraj uvidíme. Nepredstaví sa, „som len obchodný zástupca agentúry Fox.“ O tej možno nájsť na internete nelichotivé komentáre ľudí, ktorí jej mali naletieť.

Odpovede, ktoré zase prišli e-mailom, sú formalizované (rovnaké prídu aj z iných adries) a nič neprezradia. Ide o fontány balastu, nútiace záujemcu registrovať sa na čudných stránkach. Bývajú plné gramatických a štylistických premetov, často ide o otrocký preklad z iných jazykov.

SkryťVypnúť reklamu

Odosielatelia používajú e-mailové adresy z portálov, kde ich možno zriadiť zdarma. Obvykle sme sa nedozvedeli meno inzerujúceho, prevažovali anonymné nicky typu lulusa9.

Fantastický projekt, nepovieme aký

„Sme radi, že vám môžeme predstaviť náš fantastický projekt Podnikanie z domova. Choďte na stránky www.pracadoma.sk/mono, dozviete sa základné informácie,“ píše sa v jednej správe. Je v češtine a podpísala ju Monika, ktorá na hlavný pracovný pomer sľubuje zárobky viac ako 15-tisíc mesačne.

E-mail má 529 slov, ale ani náhodou neprezradí, o čom tá práca konkrétne je. Vraj ide „o jeden z najprogresívnejších odborov posledných rokov – welness na fyzickú a duševnú prosperitu s atraktívnymi produktmi pre zdravie a kondíciu.“

Monika spomína rozhodovací balíček. Má v ňom byť CD s podrobnosťami. Až neskôr prizná, že stojí 20 eur. Skúsili sme teda odporúčanú stránku. Nedozvedeli sme sa viac, okrem nič nehovoriacich bombastických fráz na nej bol len registračný formulár.

SkryťVypnúť reklamu

Spamom k miliónom

Odpoveď podpísaná menom Kristína má rozšafných 872 slov. „Ide o projekt servera www.emailing.cz, kde sa človek zaregistruje, a na jeho adresu chodia české reklamné e-maily. Za každý dostanete peniaze.“

Server zarába na tom, že si u neho firmy objednajú hromadné zaslanie reklamných e-mailov ľuďom, ktorí to chcú dobrovoľne, lebo za to dostávajú drobné. V databáze je ich 150-tisíc.

Záujemca v registrácii uvedie číslo referenta, ktorý ho odporučil – ním je osoba, ktorú oslovil na inzerát. Klasickú pyramídu Kristína odmieta, vraj na tom získa záujemca tým, že dostane peniaze aj za e-maily, ktoré dostane ona. Povinnosť uviesť jej referenčné číslo opäť pripomenie na konci správy, lebo „je to dôležité."

Tvrdí, že každý zarobí „10 českých halierov za prijatie e-mailu plus 10 halierov za každú zodpovedanú predchádzajúcu informáciu, teda dostane až 50 halierov za e-mail.“ Zvláštna matematika.

SkryťVypnúť reklamu

Ľahko spočítať, koľko e-mailov musí človek dostať, aby zarobil fiktívne stovky eur. Pani to prizná. „Takmer každý deň chodia jeden až štyri e-maily. Zarobila som však tým, že som systém odporučila ďalej. Najskôr som registrovala jedného až troch ľudí denne, ale ak viete, kam dávať inzeráty, peniaze chodia častejšie.“

Kristína upozorňuje, aby si záujemca neregistroval e-mail na centrum.cz, atlas.cz a seznam.cz, ale na gmail.com, yahoo.com či hotmail.com, pretože tie prvé tri servery už vraj „majú plno“. Aj toto je spôsob, ako ľudí donútiť, aby používali na pohľad serióznejšie domény.

Ponúka aj návod, ako zohnať ďalších ľudí. „Hľadajte servery, kde môžete dávať inzeráty zadarmo. Také sú bazos.sk, hyperinzercia.sk, webinzeraty.sk, topbazar.sk, alebo zadajte do Google slová bezplatná inzercia. Všade zverejnite inzeráty ako ja. Dávajte ich každý deň. Záujemcom potom posielajte môj e-mail, v ňom si upravte svoje referenčné číslo.“

SkryťVypnúť reklamu

Klamanie voskom

Vtipnou ponukou sa prezentovala akási elilia75. Nový zárobkový projekt, „ide o obsadzovanie horných pozícií. Jediné, čo treba urobiť, je priviesť si svojich troch ľudí.“ V skutočnosti je tam podmienka – kúpiť si „nádherný voňavý vosk, ktorý mám doma, a neubúda z neho“ za 31 dolárov. O tom, čo bude záujemca konkrétne robiť, ani slovo.

Keď sme sa následne spýtali, či je nákup predraženého vosku podmienkou, a aká teda bude naša pracovná náplň, pani reagovala, že platiť treba už pri registrácii. Tá má prebehnúť na čudnej stránke www.powerof31.com. „Asi do mesiaca vám príde vosk.“

Nakoniec predsa len prizná, že ponúkanou prácou je to isté ohlupovanie ľudí, aké robí ona. „Ľuďom ponúkate možnosť zarobiť si tým, že si od nich iní ľudia kúpia ten vosk.“

SkryťVypnúť reklamu

Ako keby vám platil Google

„Práve teraz sa vám ponúka možnosť byť pri zrode spoločnosti WAZZUB. „Máte možnosť podieľať sa na rozbehu,“ presviedča nás Adriana.

„Firma vás bude odmeňovať za to, že sa zaregistrujete a nenecháte si túto príležitosť pre seba. Budeme prvá spoločnosť, ktorá platí užívateľom. Je to rovnaké, akoby vám dnes Google dával peniaze za to, že vyhľadávate na ňom. Neváhajte sa podeliť a získať čo najviac partnerov a odmien,“ horlí Adriana. Výzva láka. „Získajte štyritisíc dolárov mesačne za to, že si iba zmeníte súčasnú domovskú stránku Google, Zoznam, Centrum na WAZZUB!“

Práca je vraj jednoduchá – po registrácii na www.signup.wazzub.info má prísť záujemcovi správa s prístupovým kódom – odkazom, na ktorom sa môžu registrovať ďalší. „Týmto môžete začať budovať vaše podnikanie zaslaním unikátneho odkazu priateľom. Iba tí, čo sa zaregistrujú do 8. apríla 2012, sa budú podieľať na 50-percentnom zisku firmy.“

SkryťVypnúť reklamu

Vtipný je aj zárobkový plán. „Za každého člena, registrovaného cez váš unikátny odkaz až do 5. línie získate podiel z 50 percent zisku spoločnosti. Počíta sa s priemerným podielom 1 dolár za každého člena, ale vzhľadom k tomu, že Google a Facebook zarábajú 2 až 3 doláre na jedného, môže to byť viac.“

Hovorkyňa Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny Andrea Hajdúchová tvrdí, že cez úrady práce sa ľudia nemajú šancu k takýmto ponukám dostať. „Ak by ich chcel niekto podozrivý zverejniť čo len na nástenke, neuspeje, lebo sú každý deň kontrolované. Ponuky úradu musia mať jeho pečiatku, čo je garancia, že ide o preverenú firmu.“

Kasíno s garanciou výhry

Špekulanti sa nasťahovali aj na sociálnu sieť Facebook s veľkou množinou potenciálnych obetí. Príkladom je stránka www.peniazerychlo.net, ktorá cez reklamu láka na online kasína.

SkryťVypnúť reklamu

Návod na zbohatnutie je však len marketingom s cieľom nalákať ľudí, aby si zahrali s reálnymi peniazmi. Doména je registrovaná cez firmu, poskytujúcu ochranu súkromia vlastníkom domén.

Chlap menom Dan tvrdí, že všetko „je 100-percentne úspešné.“ Obeť si musí stiahnuť špeciálny „kasínový“ softvér, na výber sú tri. Funkčnosť má dokazovať video. „Zobrazuje, ako som zvýšil počiatočný vklad 150 eur na 500 eur v priebehu jedného dňa, a zarobil som 20 eur za 5 minút. To je viac ako 240 eur za hodinu. Systém používam vo všetkých troch kasínach, aby som zarobil až 1200 eur za deň,“ fabuluje Dan.

Podkladá to výpočtom. „Pravdepodobnosť straty osemkrát za sebou je vypočítaná na hodnotu 0,46 percenta, takže systém je efektívny a výnosný.“ Pointa má byť v neustálom zdvojnásobovaní vkladov v prípade neúspechu, čo má garantovať vrátenie vloženej čiastky spolu so ziskom.

SkryťVypnúť reklamu

Platí to, kým si to nepozrie matematik a odborník na pravdepodobnosť. Matúš Maciak vysvetľuje, ako to je v skutočnosti.

„Stránka tvrdí, že hráč má vždy 100-percentnú šancu vyhrať, ale to platí len za predpokladu, že bude hrať neuveriteľne dlho. Matematická istota na úrovni 100 percent nastane až po nekonečne veľa opakovaniach. Stránka udáva, že pravdepodobnosť straty ôsmich hier za sebou je menej ako pol percenta, čo je pravda, ale to platí iba pre jednu hru, teda jedno jej ľubovoľné opakovanie.“

Ak si chce niekto pri jednoeurovom vklade denne zarobiť 250 či 1000 eur, pravdepodobnosť, že sa aspoň raz stane, že hráč prehrá osem hier za sebou, už nie je 0,48 percenta, ale rastie na neuveriteľných 70 percent pri 250 opakovaniach, či dokonca na 99,2 percenta pri tisíc opakovaniach. „Trik je v tom, že pri dostatočne veľkom opakovaní sa začnú postupne objavovať aj extrémne málo pravdepodobné výsledky.“

SkryťVypnúť reklamu

Pre hráča je táto stratégia kasína podľa Maciaka neefektívna. „V praxi to znamená, že neustále zdvojnásobovanie vkladu, aby človek nakoniec vyhral, sa vymkne spod kontroly skôr, než si človek uvedomí, že už nemá čo vkladať. Na istý úspech a zisk hoci len jediného eura by totiž potreboval disponovať hotovosťou vo výške majetku aj niekoľkých veľkých bánk, čo je v praxi nemožné.“

Herbalife bol jeden z prvých

Jednou z prvých porevolučných lastovičiek, ktorá ponúkala prácu z domu už začiatkom 90. rokov, bol Herbalife. Firma síce na náš trh oficiálne vstúpila až neskôr, v tom čase však už mal systém jej fungovania negatívne odozvy na verejnosti.

Internet je dodnes plný ponúk na predaj jej výrobkov. Že ide o Herbalife, sa záujemca obvykle dozvie až v e-maili, telefonicky či osobne. Stalo sa nám to opakovane.

SkryťVypnúť reklamu

Pán, pracujúci v internetovom projekte firmy priznal, že práca si žiada vysoké vstupné náklady. Treba totiž zaplatiť registráciu a aktivovať webstránku cez takzvanú podnikateľskú súpravu. Stojí 214 eur. Potom si záujemca musí produkty vyskúšať na sebe, aby nepredával to, čo sám neotestoval.

Samotná práca spočíva v tom, že záujemca z domu cez platenú a neplatenú inzerciu propaguje svoju stránku, aby získal odberateľov. Produkty kupuje s 25 percentnou zľavou, čo je aj výška jeho zisku pri predaji. Ak predá veľa, môže sa dopracovať k zľave 50 percent. Pán tvrdil, že ju už má, čím mu vraj firma odovzdáva svoj celý veľkoobchodný zisk. Zväčšiť príjem sa dá aj pritiahnutím ďalších ľudí do systému tým, že človek poberá percentá z ich predaja.

Na čo si dávať pozor

1. Úplne sa vyhýbajte inzerátom s údajmi typu fifina523(at)azet.sk, bimbo6229(at)post.sk a podobne. Za serióznu ponuku sa inzerujúci nemá prečo hanbiť. Istotou nie sú ani adresy typu meno.priezvisko(at)gmail.com.

SkryťVypnúť reklamu

2. Vždy si pýtajte poštovú adresu a telefón inzerujúceho, prípadne žiadajte osobné stretnutie. Ak odmietne, ukončite debatu.

3. Nereagujte na výzvy inštalovať si špeciálny softvér.

4. Ignorujte ponuky so vstupnými poplatkami. Firma má platiť vám, nie vy jej.

5. Neklikajte na neznáme stránky v e-mailoch, najmä ak nemáte kvalitný antivírusový program.

6. Pýtajte sa na detaily práce. Ak ich odmietnu prezradiť, ukončite komunikáciu.

7. Zadajte do vyhľadávača slová ako podvod, klamstvo, referencie plus názov firmy a prečítajte si, čo o nej píšu iní.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 634
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 671
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 027
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 416
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 054
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 041
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 812
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 329
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vo veku 88 rokov zomrel pápež František. Pohreb sledujeme naživo.

Vo veku 88 rokov zomrel pápež František. Pohreb sledujeme naživo minútu po minúte.


a 3 ďalší 30
Šimon Nemec oslavuje v šatni dôležitú výhru New Jersey.

Kamaráti strelili prvé play-off góly.


Martin Turčin
Ilustračné foto.

Zaujímavosti zo sveta ekonomiky a biznisu.


1
Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Najmocnejší muži planéty sa usadia okolo jeho rakvy.


6

Sportnet

Šimon Nemec oslavuje v šatni dôležitú výhru New Jersey.

Kamaráti strelili prvé play-off góly.


Martin Turčin
Stanislav Lobotka v zápase s Atalantou.

Stanislav Lobotka však v rozhovore pre Radio CRC hovoril o tom, čo pre neho Neapol znamená.


Bitka hokejistov Montrealu a Washingtonu na striedačke Capitals.

Canadiens vyhrali domáce stretnutie 6:3.


Trénerka USK Praha Natália Hejková sa lúči s kariérou.

V jej kariére bolo aj zopár nie práve ideálnych momentov, ale nič z toho by s odstupom času nezmenila.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu