Bratislava 19. augusta (TASR) - Najobľúbenejším slovenským denníkom zostáva naďalej Nový Čas, aj keď jeho čítanosť klesla v porovnaní s jeseňou minulého roku o 2,8 percenta a prvýkrát po niekoľkých rokoch sa tak dostala pod hranicu 20 percent. Z analýz prieskumov a monitoringových dát agentúry AISA/Median a Media & Market & Lifestyle zozbieraných v období od 7. januára do 5. mája 2002 vyplýva, že v súčasnosti Nový čas pravidelne číta 19,9 percenta populácie SR staršej ako 14 rokov.
Na druhom mieste so 6,5-percentnou čítanosťou skončil špecializovaný denník Šport a tretie miesto patrí denníku Sme, ktorý číta 4,9 percenta respondentov. Za nimi nasleduje Pravda so 4,3-percentnou sledovanosťou, ďalej maďarský denník Új Szó s 3,5-percentnou čítanosťou, potom odborárske noviny Práca, ktoré číta 3,1-percenta oslovených a Národná obroda s 2,2-percentnou čítanosťou. Prvú desiatku najčítanejších denníkov uzatvárajú Nový deň (1,9 %), Košický korzár (1,6 %) a Hospodárske noviny (1,2 %).
Podľa výsledkov oboch agentúr Nový Čas spoločne s Pravdou čelia najnižšiemu záujmu čitateľov od roku 1996. Nový Čas mal vtedy takmer 32-percentnú čítanosť a Pravda viac ako 13-percentnú. Naopak, pozitívny trend v porovnaní s predchádzajúcimi prieskumami zaznamenali najmä denníky Új Szó, Šport a Práca. Nový Čas si napriek tomu drží dominantné postavenie u čitateľov všetkých vekových skupín, vo všetkých slovenských regiónoch a taktiež u oboch pohlaví.
Celková čítanosť slovenských denníkov neustále klesá a v porovnaní s rokom 2000 sa znížila o viac ako šesť percent.