SME

Prieskum Polisu dáva Smeru ústavnú väčšinu

SDKÚ by sa podľa májového prieskumu do parlamentu nedostala. Druhou najsilnejšou stranou sú Obyčajní ľudia.

Robert Fico.Robert Fico. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Ak by sa parlamentné voľby konali najbližší víkend, poslanci za SDKÚ by v parlamentných laviciach už nesedeli.

Vyplýva to z telefonického prieskumu agentúry Polis, ktorá ho exkluzívne pre televíziu TA3 vykonala v dňoch 5. až 10. mája na vzorke 1 478 respondentov starších ako 18 rokov.

Podľa prieskumu by SDKÚ volilo 4,8 percenta respondentov, čo by ju nechalo tesne pred bránami parlamentu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najsilnejšou stranou by bol Smer, ktorý by volilo 46,9 percenta respondentov a disponoval by ústavnou väčšinou s počtom 92 poslancov.

SkryťVypnúť reklamu



Hneď za Smerom by skončili matovičovci, ktorých by volilo 9,5 percenta opýtaných, v Národnej rade by teda sedelo 19 poslancov za Obyčajných ľudí a nezávislé osobnosti (OĽaNO).

V zákonodarnom zbore by malo zástupcov aj KDH, tých by volilo 8,3 percenta opýtaných.

Za nimi by nasledoval Most-Híd so 6,4 percentnou podporou a posednou parlamentnou stranou by bola strana Sloboda a Solidarita so ziskom 5,2 percenta.

Rovnaké skóre ako SDKÚ by mala aj Slovenská národná strana (SNS), ktorú by rovnako volilo 4,8 respondentov.

Viac ako jedno percento hlasov by získalo ešte SMK, či Ľudová strana - Naše Slovensko.

Radičová je populárna aj po odchode

Bývalú premiérku Ivetu Radičovú považujú podľa prieskumu agentúry Polis aj po jej odchode z politiky za druhú najdôveryhodnejšiu političku.

SkryťVypnúť reklamu

Radičovú podporilo 14,1 percenta opýtaných. Respondenti najviac dôverujú súčasnému premiérovi Robertovi Ficovi, ktorého za najdôveryhodnejšieho označilo 32,7 percenta respondentov.

Trojku uzatvára prezident Ivan Gašparovič, s 13,3 percenta hlasov.

Medzi najdôveryhodnejších patrí aj Robert Kaliňák (8,4 percenta), Béla Bugár (6,9), Daniel Lipšic (5,4) či Ján Figeľ (3,2 percenta).

Prvú desiatku uzatvárajú Igor Matovič (3,1 percenta), Ivan Mikloš (2,3) a Pavol Hrušovský (2,2). Richarda Sulíka považujú za dôveryhodného rovné dve percentá opýtaných.

Ani jednému politikovi z opýtaných neverí 35 percent respondentov a možnosť "iní" označilo 7,4 percenta opýtaných. Odpovedať nevedelo 5,1 percenta telefonicky oslovených respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu