Súhlas k tomu dali aj niektoré politické strany.
Rasťo Kužel z MEMO 98 dnes informoval novinárov, že pri jeho zostavovaní vychádzali autori z medzinárodných dokumentov, týkajúcich sa žurnalistiky. Kódex podpísali TV Markíza, STV, TA3, rádiá Expres, Twist, Okey a denník Národná obroda. Kužel uviedol, že TV JOJ, SRo a Pravda tak neurobili, odvolávajúc sa pritom buď na interný etický kódex, alebo na dodržiavanie zaužívaných univerzálnych etických pravidiel v žurnalistike. Všetky médiá mali možnosť kódex pripomienkovať, pričom ich námety boli zapracované do dokumentu. Kužel uviedol, že v prvej fáze neoslovili regionálnu tlač a rádiá, chcú tak urobiť minimálne pred komunálnymi voľbami.
Súhlasné stanovisko s dokumentom vyslovili aj oslovené politické strany - HZDS, Smer,ANO, HZD, SNS, PSNS, SMK, SDKÚ, KDH, SDĽ a SDA.
Spravodajstvo v predvolebnej kampani v jednotlivých médiách budú posudzovať nezávislí odborníci - sociológ Jan Jirák z Univerzity Karlovej v Prahe a šéfredaktor internetového denníka Rádio TV Jan Potůček. Jirák považuje za správne, že médiá sa zapojili do tohto projektu. "Je to prihlásenie sa k určitým vonkajším a vnútorným zásadám. Prejavili tak vôľu a aj istú zodpovednosť. Je to aj prejav stavu dospelosti," poznamenal. Priznal, že v Českej republike obdobný projekt pred voľbami nemali.
MEMO dnes prezentovalo aj monitoring vo vybraných elektronických médiách, týkajúci sa prezentácie politických subjektov v nich. Vláda SR podľa MEMO bola najviac zobrazovaným subjektom vo všetkých sledovaných médiách, pričom v STV to bolo 46,3 percenta, a v rádiu Twist 45,9 percenta. Kabinet bol najviac kritizovaný v 296 zmienkach v Slovenskom rozhlase a v 145 prípadoch TV Markíza. Z politických strán najprezentovanejším subjektom bolo HZDS-ĽS, v televízii JOJ - 22,9 percenta a najviac kritizovaným subjektom bola táto opozičná strana v Slovenskom rozhlase - 99 príspevkov.
Monitoring robilo MEMO od 1. mája do 31. júla a boli v ňom zaznamenané aj spravodajské príspevky, kde absentovala vyváženosť a v niektorých boli zaznamenané aj komentatívne prvky zo strany redaktorov (TV Markíza). Bulvárnym informáciám najviac priestoru venovala TV JOJ, pričom pri politických správach prevládala snaha o senzáciu.