SME

Slovenskí piloti by mali lietať 160 hodín v roku 2006

Sliač 21. augusta (TASR) - Slovenskí bojoví piloti zatiaľ neplnia štandard NATO nalietať 160 hodín ročne. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva obrany ...

Sliač 21. augusta (TASR) - Slovenskí bojoví piloti zatiaľ neplnia štandard NATO nalietať 160 hodín ročne. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva obrany SR Jozefa Pivarčiho by túto hranicu mali dosiahnuť v roku 2006.

Pivarči to konštatoval na dnešnej prezentácii výsledkov spoločného cvičenia malých leteckých jednotiek britských Kráľovských leteckých síl (RAF) a Ozbrojených síl SR na Sliači. V súčasnosti Slováci nalietajú v priemere okolo 60 hodín ročne, čo je viac oproti minulosti. Pivarči uviedol, že vyšší počet letových hodín si vyžaduje i modernizáciu lietadiel MiG-29. V tejto súvislosti vláda na tento rok schválila z deblokácie ruského dlhu vyše trinásť miliónov dolárov a čaká sa na odpoveď ruskej strany. Modernizáciu slovenských stíhačiek by mala robiť ruská firma RSK MiG.

SkryťVypnúť reklamu

Veliteľ Vzdušných síl Ozbrojených síl SR Jozef Dunaj handicap slovenských pilotov v počte nalietaných hodín nepovažuje za rozhodujúci. Podľa Dunaja plnenie konkrétnej úlohy, ako je akrobacia, vzdušný boj, či útok na pozemný cieľ, trvá veľmi krátko a piloti NATO operujú vo veľkých vzdialenostiach od základní, čím časť letu je "nevyužitá". Veliteľ Vzdušných síl SR si myslí, že pripravenosť jeho pilotov je plnohodnotná s letcami NATO. Azda jediným handicapom slovenských pilotov je, že neboli ani raz nasadení v reálnej bojovej situácii.

Veliteľ cvičiacich pilotov z Veľkej Británie major Jim Provost označil spoločné cvičenie so slovenskými letcami ako vynikajúce. Ocenil i trenažér sliačskych pilotov na MiG-29 a počítačové vybavenie školiaceho strediska.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho slovenský partner podplukovník Jozef Dobrotka podčiarkol, že spoločné cvičenia absolvovali už s pilotmi Francúzska, Maďarska, Holandska a vlani po prvý raz s britskými vojenskými letcami na strojoch Tornado. Podľa Dobrotku to prispieva k zladeniu slovenských noriem lietania so štandardmi NATO a ku zlepšeniu pripravenosti pilotov.

*fk na

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 057
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 210
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 8 594
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 292
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 711
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 991
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 188
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 057
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu