SME

SHV: Médiá informujú o Rómoch skreslene a preferujú pritom pohľad majority

Bratislava 23. augusta (TASR) - Slovenské médiá prezentujú rómske etnikum zväčša z pohľadu majoritnej spoločnosti. K tomuto záveru dospel Slovenský ...

Bratislava 23. augusta (TASR) - Slovenské médiá prezentujú rómske etnikum zväčša z pohľadu majoritnej spoločnosti. K tomuto záveru dospel Slovenský helsinský výbor (SHV) vo svojej priebežnej správe o stave obrazu Rómov v slovenských médiách.

Médiá samotné si pritom tento pohľad, poznačený intoleranciou a predsudkami vo vzťahu k Rómom, neuvedomujú, tvrdí sociológ Boris Benkovič zo SHV, ktorý dnes informoval o výsledkoch štúdie na seminári Médiá vo vzťahu k Rómom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V médiách sú podľa neho rozšírené najmä dva negatívne spôsoby prezentovania Rómov. V prvom ide o zbytočné zdôrazňovanie etnickej príslušnosti v prípadoch, ktoré samy osebe pôsobia negatívne. Inokedy autori príspevkov o Rómoch neprimerane zovšeobecňujú, keď nedostatočne rozlišujú správanie sa konkrétneho jedinca a celej etnickej society. Česká novinárka Jarmila Balážová si dokonca myslí, že médiá tento problém zaznávajú. A ak o ňom informujú, tak uprednostňujú skôr príspevky s negatívnymi skúsenosťami s Rómami, konštatovala.

SkryťVypnúť reklamu

Do monitoringu situácie, z ktorého spomínaná správa vychádza, sa zapojili tri slovenské denníky - Nový čas, Nový deň a Sme - a hlavné spravodajské relácie Slovenskej televízie a Televízie Markíza. Správa je výsledkom projektu Media monitoring, ktorého vypracovanie podporila Európska komisia, vypracoval ju SHV od marca 2000 do decembra 2001.

Riešenia problému prezentácie rómskej minority v médiách sa ujali pracovníci Sekretariátu splnomocnenkyne vlády SR pre rómske komunity Kláry Orgovánovej. K problematike sa na seminári vyjadrili aj novinári René Lužica, Jarmila Balážová, Andrej Bán, Jozef T. Schön a riaditeľ Slovenského inštitútu medzinárodných štúdií Attila Szép.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 162
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 759
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 194
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 876
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 302
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 525
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 417
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Radosť hráčov Floridy

Panthers rozhodli päťgólovou treťou tretinou.


TASR
Americkí hráči oslavujú po góle v zápase semifinále Švédsko - USA na MS 2025 v hokeji.

Pozrite si program finále a zápasu o bronz na MS v hokeji 2025.


Dominik Greif.

Rayo Vallecano si vďaka remíze zabezpečilo účasť v pohárovej Európe.


a 1 ďalší
Hokejisti USA oslavujú postup do finále MS v hokeji 2025.

Pozrite si program na dnes na MS v hokeji 2025. Aké výsledky prinesie nedeľa, 25. máj?


SkryťZatvoriť reklamu