SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Viaceré samosprávy kritizujú nový železničný poriadok

Medzi Banskou Bystricou a Turčianskymi Teplicami a medzi Jesenským a Turňou nad Bodvou už majú jazdiť iba rýchliky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BANSKÁ BYSTRICA. S návrhom nového cestovného poriadku Železničnej spoločnosti Slovenska nesúhlasia popri Banskej Štiavnici a okolitých obciach ani ďalšie samosprávy v Banskobystrickom kraji.

Okrem úplného zrušenia prevádzky osobnej vlakovej dopravy medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou totiž podľa návrhu plánuje Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK) prevádzkovať na tratiach Banská Bystrica – Turčianske Teplice a Jesenské – Plešivec – Turňa nad Bodvou iba diaľkovú osobnú železničnú dopravu, teda rýchliky, ale už nie miestnu, čiže takzvané osobné vlaky. V obciach medzi Jesenským a Plešivcom tak budú môcť cestujúci využívať len stanice v kúpeľoch Číž a meste Tornaľa, medzi Banskou Bystricou a Turčianskymi Teplicami žiadnu.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto Tornaľa už poslalo ministerstvu dopravy aj ŽSSK stanovisko, v ktorom žiada zachovanie miestnej osobnej železničnej dopravy. Ako pre agentúru SITA uviedla vedúca sociálno-správneho odboru na tamojšom mestskom úrade Milena Helenbaiová, argumentujú v prvom rade tým, že zrušením osobných vlakov sa pre občanov z obcí popri trati obmedzí dochádzka do práce, ale aj za zdravotníckymi či sociálnymi službami a do obchodov. „Naše mesto je v oblasti spádovým. Autobusová doprava je tiež obmedzená, vlaky ju dopĺňajú hlavne ráno a popoludní, keď ľudia cestujú do práce a z práce,“ povedala Helenbaiová.

Pre starostku Harmanca Henrietu Ivanovú bola informácia o tom, že cez túto obec už budú iba prechádzať rýchliky a zrýchlené vlaky bez zastavenia, nepríjemným prekvapením. „S tým sme nerátali, skôr sme si mysleli, že sa bude železničná doprava posilňovať. Určite to budeme pripomienkovať,“ povedala Ivanová. Pripomenula, že osobným vlakom dochádzajú do práce viacerí zamestnanci harmaneckých papierní. Najmä tí, ktorí cestujú z Turca, by tak prišli o možnosť cestovať, keďže prímestská autobusová doprava odtiaľ do Harmanca nejazdí.

Skryť Vypnúť reklamu

V susednom Dolnom Harmanci zo zrušenia osobných vlakov obavy nemajú. Ako uviedla tamojšia starostka Alena Necpalová, tamojší občania vlakmi takmer necestujú, využívajú autobusy. Zámer železničiarov nevyrušuje ani správcu Harmaneckej jaskyne Ľuboša Hraška. „Vlakom sem necestuje skoro nikto, turisti prichádzajú autami, zájazdy autobusmi,“ povedal pre agentúru SITA Hraško.

Kým proti rušeniu osobnej železničnej dopravy do Banskej Štiavnice sa vyjadril aj banskobystrický župan Vladimír Maňka, k zámeru rušiť osobné vlaky na Gemeri či medzi Banskou Bystricou a Turcom Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) jasné stanovisko neposkytol.

„Objednávateľom výkonov na železničných tratiach je Ministerstvo výstavby, dopravy a regionálneho rozvoja SR. Banskobystrický samosprávny kraj sa podľa zákona o doprave na dráhach vyjadruje len k tvorbe cestovného poriadku vnútroštátnej osobnej dopravy z hľadiska zabezpečenia dopravnej obslužnosti kraja, obcí, združenia obcí a mestských aglomerácií. (…) V súčasnosti prebieha pripomienkovanie návrhu cestovného poriadku,“ uviedla Iveta Kureková z oddelenia styku s verejnosťou Úradu BBSK s tým, že o konečnej podobe cestovného poriadku rozhodne ministerstvo dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 056
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 908
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 496
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 105
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 072
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 757
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 442
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 349
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 312
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Železničná spoločnosť Slovensko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vlaky
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

9 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

5 h

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

5 h
Juraj Ďorko mal podľa znenia uznesenia ovplyvniť výber riaditeľky v Prakovciach.

Dôvodom je vedúca pozícia v sociálnom zariadení.

5 h