OPRAVENÉ 19.6.

Partička na Markíze cestuje po Slovensku aj za štátne

Slovenská agentúra cestovného ruchu si objednala zabávačov a vysielanie na Markíze.

Miezga, Kemka, Latinák a Jakab propagujú Slovensko.(Zdroj: MARKÍZA)

Na neodskúšaný projekt ide viac ako štyristotisíc verejných eur. Prvá časť mala vysokú sledovanosť.

BRATISLAVA. Partička vyrazila propagovať domáce dovolenky. Platí to štátna agentúra, Daniel Dangl organizuje a Markíza vysiela. V sobotu pred dvadsiatou treťou.

Do dvanástich častí relácie Vo štvorici po Slovensku, celkom nového a doteraz neodskúšaného formátu, sa Slovenská agentúra cestovného ruchu (SACR) rozhodla investovať 420-tisíc eur bez DPH.

Štyridsaťpäťminútový diel stojí okolo 35-tisíc eur.

Agentúra si tvorcu našla sama a projekt robil vlastne na zákazku. Nijaké výberové konanie štátna firma nespomína.

„Denne rokujeme o spolupráci pri propagácii Slovenska s televíznymi a filmovými tvorcami,“ povedala hovorkyňa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Nora Gubková. Je medzi nimi vraj aj relácia českej televízie Toulavá kamera.

Zmeny v programe

info
Fakty
Vo štvorici po Slovensku
  • Účinkujú Juraj Kemka, Lukáš Latinák, Róbert Jakab a Marián Miezga.
  • Herci počas 24-dňového výletu po Slovensku navštívia turistické atrakcie.
  • SACR dá na program 420-tisíc eur bez DPH, produkčná spoločnosť Noemo manželov Danglovcov 40-tisíc eur.
  • Hercov počas ich výletu nakrúcajú dokonca z vrtuľníka.
  • Vysielať ho bude Markíza v sobotu neskoro večer.

Diváci reláciu Vo štvorici po Slovensku našli a prvý diel si pozrelo 38 percent divákov pred televízormi, celkovo desať percent národa.

„Cieľom je zasiahnuť čo najširší okruh divákov a presvedčiť ich, že Slovensko im má čo ponúknuť ako dovolenková destinácia,“ hovorí Gubková.

Najviac divákov im má priniesť najsledovanejšia televízia. Markíza tak zadarmo získala prázdninovú reláciu, ponúkla len vysielací čas.

Dohodnúť presný termín sa agentúre cestovného ruchu však nepodarilo a Markíza sa v poslednej chvíli rozhodla reláciu presunúť. Diváci ju v ohlasovanom pondelkovom termíne nenašli.

Markíza partičku na cestách nechcela nasadiť proti Extrémnym rodinám na Jojke.

„Zmena ma veľmi sklamala, mám od relácie veľké očakávania,“ hovorí Igor Chlebik z SKonline, cestovnej kancelárie zameriavajúcej sa práve na Slovensko.

„Presun nastal v rámci programových zmien,“ odpovedala za Markízu Oľga Dúbravská. Televízia napokon zvolila sobotu neskoro večer po Farme, tú si zaplo štyridsať percent divákov.

Aj v sobotu sa však relácia začala v inom čase, ako bola naplánovaná, o pár minút skôr.

„Napokon som reláciu pre mne nevyhovujúci vysielací čas nevidel,“ hovorí Chlebik. Prednosť dal folklórnemu festivalu na Myjave.

Zadarmo si reláciu nenájde ani na internete, je v platenom voyo.sk. Táto relácie je podľa informácie televízie na webe prístupná zadarmo, vyžaduje len registráciu do systému voyo.sk. Cena sa mu zdá neprimeraná, vie si predstaviť aj lepšie využitie.

„Ak bude program spravený tak, že naozaj bude plniť aj prezentačnú úlohu a zároveň si nájde publikum, môže ísť o efektívnejšiu formu propagácie turizmu ako pár krátkych TV šotov,“ myslí si Tomáš Czwitkovics z mediálne.sk.

Diváci podľa neho môžu byť angažovanejší, program môže vyvolať pozitívnejšie emócie, väčšiu zapamätateľnosť ako tradičná reklama.

Cena za program sa mu však zdá dosť vysoká.

„Ak sa spomínané ciele v spolupráci s TV Markíza splnia, niet o čom diskutovať ani pochybovať,“ odpovedá Gubková.

V roku 2008 minula agentúra cestovného ruchu na televízne promo Slovenska podľa Gubkovej 1,178 milióna eur.

Vtedy financovala výrobu šiestich tridsaťsekundových šotov a deviatich krátkych filmov do pätnástich minút.

„Nákladnosť celého projektu posilňuje aj dosť neskorý vysielací čas. Riziko, že čím ide program neskôr, tým bude menej divákov, je reálne,“ dodáva Czwitkovics.

Státisíce aj v RTVS

V prvej časti relácie Vo štvorici po Slovensku sa herci prišli pozrieť aj na výrobu Skalických trdelníkov. Podobne tam nedávno bol aj kuchár Jaroslav Židek vo svojej šou Nebíčko v papuľke na Jednotke.

Za 60 dielov relácie rovnako upozorňujúcej na krásy Slovenska zaplatí RTVS spolu 950-tisíc eur bez DPH. Cena jedného dielu kulinárskej relácie vychádza na pätnásťtisíc eur bez DPH.

„Tesne pred podpisom je dodatok k zmluve. Znižujeme cenu Nebíčka v papuľke o pätnásť percent s tým, že ho budeme vysielať aj na budúci rok,“ hovorí Andrej Miklánek za RTVS.

Nebíčko na Jednotke sleduje výrazne viac ľudí, ako je priemer stanice a Miklánek je s reláciou spokojný.

Tvorcovia cestovacej partičky oponujú, že v ich prípade ide o dvojnásobnú minutáž a v prípadoch relácií pre RTVS sa nakrúca na jednom mieste.

ico

Dangl: Je to iné, ak máte najznámejších hercov

Reláciu Vo štvorici po Slovensku produkuje Daniel Dangl.

Je to verejnoprávny program?

„Neviem celkom, aká je jeho definícia. So Slovenskou agentúrou cestovného ruchu sme chceli, aby sa veci, ktoré zábavným spôsobom natočíme, dostali do povedomia ľudí. Na to sme potrebovali najsilnejšieho komerčného vysielateľa, ktorým je Markíza. Je teda pravdepodobnosť, že to uvidí viac ľudí ako na verejnoprávnom kanáli. Nepredstavujeme to ako suchopárny faktografický program, je to skôr zábava. Chalani, ktorých majú ľudia radi, putujú, niečo zažívajú a popritom odhaľujú miesta. Zámer bol spojiť zábavu, predstaviť miesta a aby to videlo čo najviac ľudí.“

Aký je výsledok?

„Veľmi nerád hovorím o niečom, že to vyšlo. Pokiaľ viem, tak nikde na svete nič podobné nevzniklo, žeby štát podporoval cestovný ruch takýmto spôsobom. Primárne nám naozaj išlo presvedčiť ľudí, že je dobré dovolenkovať aj doma a nemusia ísť nikam.“

Máme si to pozrieť?

„Nikdy vám nepoviem, že je to špica a bomba, že keď si to nepozriete, tak nič iné v živote nezažijete. Ale ľuďom, ktorým sme to poukazovali, sa to páčilo, bavili sa a tvrdili, že je to fajn, že takéto niečo je.“

Ako vznikol ten nápad?

„Prišiel som do Slovenskej agentúry pre cestovný ruch s projektom, ktorý som chcel prezentovať. Povedali mi, že oni nechcú ten môj projekt a že ma chceli kontaktovať preto, že chceli dostať medzi širšiu verejnosť vtipnejšou formou myšlienku, aby Slováci zostali dovolenkovať doma a nemuseli chodiť do Rakúska alebo Chorvátska. Začal som potom vytvárať projekt a jeho výsledkom je Vo štvorici po Slovensku.“

Dostane lepší vysielací čas?

„Čítal som aj kritický blog, to rozhorčenie aj chápem. Musím však podržať Markízu. Fakt je, že fenoménom posledných období je pozerať sa na ľudí na okraji spoločnosti a tie Extrémne rodiny to spĺňajú absolútne. Markíza to dala po Farme, ktorá je najsledovanejším programom. Je to možno rozumný ťah, ale ja nie som mediálny analytik, ja sa živím prípravou programu.“

Ale vysielanie neskoro v noci vás asi neteší?

„Nemáme právo do toho zasahovať, to má výsostne Markíza. Ale chápem, že takéto zmeny sa mohli urobiť skôr a ľudia môžu byť rozhorčení, ale dúfam, že tým nestratíme divákov a aj tak si to pozrú.“

Nebola relácia pre SACR drahá?

„Áno, dajú sa veci robiť dobre aj zle, dajú sa robiť všelijako. Je úplne iné, ak máte k dispozícii najznámejších hercov, je iné, ak tým miestam venujete dvanásť hodín denne, že tam idete a skutočne putujete z miesta na miesto, ako keď sedíte niekde pomaly v štúdiu či jednej reštaurácii a tam za tri hodiny natočíte všetko. Každá jedna časť má navyše až 45 minút.“

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 381
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 947
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 197
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 719
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 281
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 062
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 021
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 991
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 910
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 624

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

PRIMÁR

Strachu sa bude dať zbaviť. Vedci ho zničia pomocou svetla

Objav pomôže obetiam traumatizujúcich zážitkov.

Neprehliadnite tiež

Domov

Na letisku v Bratislave nahlásil anonym bombu, išlo o falošný poplach

Letisko prezreli policajti aj pyrotechnici.

Domov

Nechcú dať očkovať svoje deti. Na nete sa radia, ktorý lekár ich za to nenahlási

Za odmietnutie očkovania je pokuta 331 eur. Vlani ich hygienici udelili 690 za vyše 39-tisíc eur.

Domov

Dcéru našla v nemocnici so zlomenou nohou. Tvrdia, že to si urobila sama

Po odbere krvi ostala mesačnej Liliane modrina na päte a zlomená stehenná kosť.

Domov

Klus sa s Focusom nedohodol, prieskum preverí asociácia agentúr

Kandidát na župana Martin Klus a šéf agentúry Focus Martin Slosiarik si vymieňajú odkazy na facebooku.