SME

Partička na Markíze cestuje po Slovensku aj za štátne

Slovenská agentúra cestovného ruchu si objednala zabávačov a vysielanie na Markíze.

Miezga, Kemka, Latinák a Jakab propagujú Slovensko.Miezga, Kemka, Latinák a Jakab propagujú Slovensko. (Zdroj: MARKÍZA)

Na neodskúšaný projekt ide viac ako štyristotisíc verejných eur. Prvá časť mala vysokú sledovanosť.

BRATISLAVA. Partička vyrazila propagovať domáce dovolenky. Platí to štátna agentúra, Daniel Dangl organizuje a Markíza vysiela. V sobotu pred dvadsiatou treťou.

Do dvanástich častí relácie Vo štvorici po Slovensku, celkom nového a doteraz neodskúšaného formátu, sa Slovenská agentúra cestovného ruchu (SACR) rozhodla investovať 420-tisíc eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štyridsaťpäťminútový diel stojí okolo 35-tisíc eur.

Agentúra si tvorcu našla sama a projekt robil vlastne na zákazku. Nijaké výberové konanie štátna firma nespomína.

SkryťVypnúť reklamu

„Denne rokujeme o spolupráci pri propagácii Slovenska s televíznymi a filmovými tvorcami,“ povedala hovorkyňa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Nora Gubková. Je medzi nimi vraj aj relácia českej televízie Toulavá kamera.

Zmeny v programe

Fakty

Vo štvorici po Slovensku

Účinkujú Juraj Kemka , Lukáš Latinák , Róbert Jakab a Marián Miezga . Herci počas 24-dňového výletu po Slovensku navštívia turistické atrakcie. SACR dá na program 420-tisíc eur bez DPH, produkčná spoločnosť Noemo manželov Danglovcov 40-tisíc eur. Hercov počas ich výletu nakrúcajú dokonca z vrtuľníka . Vysielať ho bude Markíza v sobotu neskoro večer .

Diváci reláciu Vo štvorici po Slovensku našli a prvý diel si pozrelo 38 percent divákov pred televízormi, celkovo desať percent národa.

SkryťVypnúť reklamu

„Cieľom je zasiahnuť čo najširší okruh divákov a presvedčiť ich, že Slovensko im má čo ponúknuť ako dovolenková destinácia,“ hovorí Gubková.

Najviac divákov im má priniesť najsledovanejšia televízia. Markíza tak zadarmo získala prázdninovú reláciu, ponúkla len vysielací čas.

Dohodnúť presný termín sa agentúre cestovného ruchu však nepodarilo a Markíza sa v poslednej chvíli rozhodla reláciu presunúť. Diváci ju v ohlasovanom pondelkovom termíne nenašli.

Markíza partičku na cestách nechcela nasadiť proti Extrémnym rodinám na Jojke.

„Zmena ma veľmi sklamala, mám od relácie veľké očakávania,“ hovorí Igor Chlebik z SKonline, cestovnej kancelárie zameriavajúcej sa práve na Slovensko.

„Presun nastal v rámci programových zmien,“ odpovedala za Markízu Oľga Dúbravská. Televízia napokon zvolila sobotu neskoro večer po Farme, tú si zaplo štyridsať percent divákov.

SkryťVypnúť reklamu

Aj v sobotu sa však relácia začala v inom čase, ako bola naplánovaná, o pár minút skôr.

„Napokon som reláciu pre mne nevyhovujúci vysielací čas nevidel,“ hovorí Chlebik. Prednosť dal folklórnemu festivalu na Myjave.

Zadarmo si reláciu nenájde ani na internete, je v platenom voyo.sk. Táto relácie je podľa informácie televízie na webe prístupná zadarmo, vyžaduje len registráciu do systému voyo.sk. Cena sa mu zdá neprimeraná, vie si predstaviť aj lepšie využitie.

„Ak bude program spravený tak, že naozaj bude plniť aj prezentačnú úlohu a zároveň si nájde publikum, môže ísť o efektívnejšiu formu propagácie turizmu ako pár krátkych TV šotov,“ myslí si Tomáš Czwitkovics z mediálne.sk.

Diváci podľa neho môžu byť angažovanejší, program môže vyvolať pozitívnejšie emócie, väčšiu zapamätateľnosť ako tradičná reklama.

SkryťVypnúť reklamu

Cena za program sa mu však zdá dosť vysoká.

„Ak sa spomínané ciele v spolupráci s TV Markíza splnia, niet o čom diskutovať ani pochybovať,“ odpovedá Gubková.

V roku 2008 minula agentúra cestovného ruchu na televízne promo Slovenska podľa Gubkovej 1,178 milióna eur.

Vtedy financovala výrobu šiestich tridsaťsekundových šotov a deviatich krátkych filmov do pätnástich minút.

„Nákladnosť celého projektu posilňuje aj dosť neskorý vysielací čas. Riziko, že čím ide program neskôr, tým bude menej divákov, je reálne,“ dodáva Czwitkovics.

Státisíce aj v RTVS

V prvej časti relácie Vo štvorici po Slovensku sa herci prišli pozrieť aj na výrobu Skalických trdelníkov. Podobne tam nedávno bol aj kuchár Jaroslav Židek vo svojej šou Nebíčko v papuľke na Jednotke.

Za 60 dielov relácie rovnako upozorňujúcej na krásy Slovenska zaplatí RTVS spolu 950-tisíc eur bez DPH. Cena jedného dielu kulinárskej relácie vychádza na pätnásťtisíc eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

„Tesne pred podpisom je dodatok k zmluve. Znižujeme cenu Nebíčka v papuľke o pätnásť percent s tým, že ho budeme vysielať aj na budúci rok,“ hovorí Andrej Miklánek za RTVS.

Nebíčko na Jednotke sleduje výrazne viac ľudí, ako je priemer stanice a Miklánek je s reláciou spokojný.

Tvorcovia cestovacej partičky oponujú, že v ich prípade ide o dvojnásobnú minutáž a v prípadoch relácií pre RTVS sa nakrúca na jednom mieste.

Dangl: Je to iné, ak máte najznámejších hercov

Reláciu Vo štvorici po Slovensku produkuje Daniel Dangl.

Je to verejnoprávny program?

„Neviem celkom, aká je jeho definícia. So Slovenskou agentúrou cestovného ruchu sme chceli, aby sa veci, ktoré zábavným spôsobom natočíme, dostali do povedomia ľudí. Na to sme potrebovali najsilnejšieho komerčného vysielateľa, ktorým je Markíza. Je teda pravdepodobnosť, že to uvidí viac ľudí ako na verejnoprávnom kanáli. Nepredstavujeme to ako suchopárny faktografický program, je to skôr zábava. Chalani, ktorých majú ľudia radi, putujú, niečo zažívajú a popritom odhaľujú miesta. Zámer bol spojiť zábavu, predstaviť miesta a aby to videlo čo najviac ľudí.“

SkryťVypnúť reklamu

Aký je výsledok?

„Veľmi nerád hovorím o niečom, že to vyšlo. Pokiaľ viem, tak nikde na svete nič podobné nevzniklo, žeby štát podporoval cestovný ruch takýmto spôsobom. Primárne nám naozaj išlo presvedčiť ľudí, že je dobré dovolenkovať aj doma a nemusia ísť nikam.“

Máme si to pozrieť?

„Nikdy vám nepoviem, že je to špica a bomba, že keď si to nepozriete, tak nič iné v živote nezažijete. Ale ľuďom, ktorým sme to poukazovali, sa to páčilo, bavili sa a tvrdili, že je to fajn, že takéto niečo je.“

Ako vznikol ten nápad?

„Prišiel som do Slovenskej agentúry pre cestovný ruch s projektom, ktorý som chcel prezentovať. Povedali mi, že oni nechcú ten môj projekt a že ma chceli kontaktovať preto, že chceli dostať medzi širšiu verejnosť vtipnejšou formou myšlienku, aby Slováci zostali dovolenkovať doma a nemuseli chodiť do Rakúska alebo Chorvátska. Začal som potom vytvárať projekt a jeho výsledkom je Vo štvorici po Slovensku.“

SkryťVypnúť reklamu

Dostane lepší vysielací čas?

„Čítal som aj kritický blog, to rozhorčenie aj chápem. Musím však podržať Markízu. Fakt je, že fenoménom posledných období je pozerať sa na ľudí na okraji spoločnosti a tie Extrémne rodiny to spĺňajú absolútne. Markíza to dala po Farme, ktorá je najsledovanejším programom. Je to možno rozumný ťah, ale ja nie som mediálny analytik, ja sa živím prípravou programu.“

Ale vysielanie neskoro v noci vás asi neteší?

„Nemáme právo do toho zasahovať, to má výsostne Markíza. Ale chápem, že takéto zmeny sa mohli urobiť skôr a ľudia môžu byť rozhorčení, ale dúfam, že tým nestratíme divákov a aj tak si to pozrú.“

Nebola relácia pre SACR drahá?

„Áno, dajú sa veci robiť dobre aj zle, dajú sa robiť všelijako. Je úplne iné, ak máte k dispozícii najznámejších hercov, je iné, ak tým miestam venujete dvanásť hodín denne, že tam idete a skutočne putujete z miesta na miesto, ako keď sedíte niekde pomaly v štúdiu či jednej reštaurácii a tam za tri hodiny natočíte všetko. Každá jedna časť má navyše až 45 minút.“

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 711
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 095
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 028
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 008
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 812
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 539
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Alexander Zverev.

Problém s elektronickým systémom mal v Madride Alexander Zverev.


Antonín Nekut
Luka Radivojevič v zápase Slovensko - Fínsko na MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Vo výbere najlepších nováčikov zámorskej juniorky sa objavili dvaja Slováci, ktorí bojujú aj na MS v hokeji do 18 rokov 2025.


Futbalisti Arsenalu.

Obidva zápasy semifinále Ligy majstrov odvysielajú stanice Nova Sport.


Česká tenistka Sarah Melany Fajmonová.

Na podujatí v Turecku stratila iba jeden set.


Jan Kamarád
SkryťZatvoriť reklamu