SME

Zmeniť Obyčajných chcú aj niektorí neúspešní kandidáti

Šéf hnutia Igor Matovič nechce mať z Obyčajných ľudí klasickú politickú stranu.

Igor Matovič.Igor Matovič. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)


BRATISLAVA. V rámci poslaneckého klubu OĽaNO aj mimo neho zaznievajú hlasy v prospech zmeny hnutia smerom k tradičnej politickej strane.

Priznáva to aj líder hnutia Igor Matovič, podľa ktorého sú však takéto názory skôr v menšine.

Dôvodom nastolenia tejto otázky sú aj blížiace sa komunálne voľby, ktoré sa uskutočnia v roku 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Matovičovci preto plánujú o tejto otázke hovoriť už v priebehu najbližších dní, aby do konca augusta zodpovedali otázku, či sa hnutie nejakým spôsobom zmení.

Matovič: V zmene nevidím prínos

"Existujú také hlasy, hoci teda ojedinelé, ktoré hovoria o tom, že by sme sa mali zmeniť na klasickú politickú stranu so všetkým, čo k tomu patrí. Lenže ja keď vidím politické strany, tak vidím iba všetko negatívne, čo k tomu patrí a nevidím žiadny prínos toho, aby sme sa zmenili," povedal minulý týždeň predseda OĽaNO Matovič.

SkryťVypnúť reklamu

Chce preto urobiť všetko pre to, aby hnutie ostalo iba zoskupením nezávislých osobností.

Obyčajní nehovoria, kto konkrétne zmenu presadzuje. Podľa poslanca Petra Polláka (OĽaNO) však ide aj o ľudí, ktorí nie sú v parlamente a na kandidátke hnutia sa uchádzali o podporu v parlamentných voľbách.

Predseda poslaneckého klubu OĽaNO Jozef Viskupič hovorí o troch variantoch možného postupu.

Okrem ponechania súčasného stavu a transformácie na stranu prichádza do úvahy aj kompromisné riešenie.

V takom prípade by hnutie malo akýchsi koordinátorov v každom zo 79 okresov Slovenska, ktorí by boli schopní koordinovať činnosť hnutia pri regionálnych a lokálnych voľbách.

Hlina vraj nevylučuje ani odchod

Poslanec Alojz Hlina prirovnáva v súčasnosti hnutie k rovnici s mnohými neznámymi, ktoré museli byť postupne v procese dosádzané.

SkryťVypnúť reklamu

"Musíme si ujasniť nejaké veci strategického významu," poznamenal. Ktoré otázky by sa mali nastoliť, však už nespresnil. Podľa spravodajskej televízie TA3 Hlina nevylučuje ani odchod z hnutia.

"Neviem, že by to stálo na hrane odchodu," komentoval Viskupič.

Hnutie OĽaNO má v súčasnosti v parlamente 16 poslancov, členmi hnutia sú len štyria z nich.

Igor Matovič

Súvisiace témy: Hnutie Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu