Richter z eurofondov platí pochybnú reklamu o starobe

Televízia TA 3 bude pre štát do decembra vysielať klip o starobe. Získa desaťtisíce eur.

(Zdroj: REPROFOTO – TA3)

Posolstvo klipu podľa odborníčky na reklamu nie je jasné. Vysielanie bude stáť 120-tisíc eur.

BRATISLAVA. Myslite na to, ako zostarnete už dnes, hovorí šot, ktorým ministerstvo práce promuje národný program aktívneho starnutia.

Ďalšie desaťtisíce eur od Európskej únie do nič nehovoriacej a zrejme aj neúčinnej reklamy investuje ministerstvo práce a sociálnych vecí, ktoré vedie Ján Richter zo Smeru.

Pozorným divákom neunikne ani gramatická chyba na konci šotu.

„V porovnaní s inými formami komunikácie poskytuje veľký priestor na kreatívne stvárnenie obsahového posolstva,“ obhajuje výber média ministerstvo.

Propagáciu „Národného programu: Stratégia aktívneho starnutia“ si rezort objednal od súkromnej televízie TA 3.

Za nakrútenie dvoch šotov a ich vysielanie do polovice decembra zaplatí 120-tisíc eur z eurofondov.

Klip, ktorý televízia vysiela, vyzerá amatérsky. Vyzýva pri zábere na šantiacich seniorov, aby ľudia už dnes mysleli na to, ako zostarnú.

O čo ide?

info
Fakty
Štátne šoty
  • Ministerstvo výstavby pod vedením SNS platilo za reklamu nacionalistickému plátku Extra Plus
  • Železnice dali zarobiť Slovenskému rozhľadu, blízkemu Smeru.

„V podstate neviem, o čo v ňom ide. Posolstvo je veľmi nejasne formulované, akoby chýbal záver,“ hovorí o šote odborníčka na reklamu Simona Bubánová.

„Myslím, že je to veľmi neprofesionálne spracované zadanie, a to o formálnej stránke šotu ani nehovorím,“ hodnotí.

Ministerstvo nemuselo zo zákona na takúto zákazku robiť konkurz.

Propagáciu z eurofondov oznámilo na webovej stránke Centra vzdelávania ministerstva 8. augusta.

Už 24. augusta uzavrelo s TA 3 zmluvu a od utorka sa šot vysiela niekoľkokrát denne.

Cieľom „štandardnej spotovej kampane“ je podľa ministerstva „komunikácia hlavných posolstviev projektu“. TA3 je na to „vhodným nástrojom“ a navyše vraj ponúkla dobrú cenu.

Polminútový klip poskytuje „veľký priestor na kreatívne stvárnenie obsahového posolstva“ a dokáže „pútavo sprostredkovať klúčovú informáciu, ktorú v tomto pripade vystihuje samotný nazov programu“.

„Je všeobecne známe, že televízia je najvhodnejším médiom na realizáciu spoločensky užitočných kampaní. Preto nás teší, že sa môžeme na tomto projekte zúčastniť,“ povedal výkonný riaditeľ TA 3 Igor Čekirda.

fot2.jpg

V klipe sa objaví len pár viet, ale gramatickej chybe sa tvorcovia nevyhli.

Kampane sa nedaria

Ministerstvá už viackrát v rôznych volebných obdobiach robili nepodarené, zbytočné či účelové reklamné kampane z eurofondov.

Ministri výstavby a životného prostredia za SNS napríklad platili reklamu na eurofondové programy v nacionalistickom mesačníku Extra Plus, ktorý stranu Jána Slotu otvorene podporuje.

Železnice riadené nominantmi Smeru zasa zadávali inzerciu v časopise Slovenský rozhľad, ktorý je blízky krajskému predsedovi Smeru Stanislavovi Kubánekovi.

Absurdne pôsobiacu kampaň rozbiehalo ministerstvo práce aj za Jozefa Mihála z SaS.

Za 458-tisíc eur chcelo nakrútiť 11 hraných DVD s 25- až 30-minútovými filmami, ktoré mali učiť úrady práce, ako pracovať s klientmi, a nezamestnaných, ako si nájsť prácu. Keď o tendri napísal denník SME, zrušili ho.

Ministerstvo vedené Vierou Tomanovou zo Smeru si za 310-tisíc z eurofondov objednalo 80-tisíc DVD, na ktorých sa moderátori Adela Banášová a Sajfa pokúšali vtipne prezentovať nezamestnaným rôzne zamestnania.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 498
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 069
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 050
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 042
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 714
  6. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 1 681
  7. Kam do tepla v januári? 1 617
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 300
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 846

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky, ktoré majú len osem rokov. Za sexuálne služby si pýtajú iba päť eur.

DOMOV

Dobré ráno: Kto vôbec myslí na naše deti?

Ako sa u nás narába so školstvom.

BRATISLAVA

V Bratislave ubudne tretina osemročných gymnázií

V septembri zrejme neotvoria prvé ročníky viaceré osemročné gymnáziá.

DOMOV

Frešo, Kusý, Ftáčnik. Komu nesedia čísla župnej kampane

Most-Híd minul najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

Neprehliadnite tiež

Vodiči by sa mali pripraviť na sneh, poľadovicu a kolóny

Vyššie lavínové nebezpečenstvo vo Vysokých Tatrách.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Deti sa stali rukojemníkom, rušia najlepšie triedy

Spor o najlepšie školy ukazuje, ako sa u nás narába so školstvom.

Blízko Košíc môže vzniknúť rybia farma

V bývalom teľatníku chcú chovať africké sumčeky.

Starosta Hlinka: Zmluva s firmou EEI by sa mala zrušiť

Varianty: Ukončiť hneď alebo nechať dobehnúť do roku 2022.

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.