SME

Memo 98: Najprezentovanejším subjektom v médiách bolo HZDS-ĽS

Bratislava 4. septembra (TASR) - Najprezentovanejším subjektom bolo z politických strán vo vybraných médiách HZDS-ĽS. V televízií Joj dostalo 18,6 percent, ...

Bratislava 4. septembra (TASR) - Najprezentovanejším subjektom bolo z politických strán vo vybraných médiách HZDS-ĽS. V televízií Joj dostalo 18,6 percent, v Rádiu Twist a v Slovenskom rozhlase 12,9 percent. Zo všetkých kandidujúcich strán mal subjekt najnegatívnejšie zobrazenie. V Rádiu Twist odznelo o HZDS-ĽS 30 negatívnych referencií, v televízii Markíza sedem.

V médiách naďalej dominuje prezentácia vlády. Z televízií najviac v STV 55,5 percent a v rádiách Twist a Expres 53,6 percent. Zároveň ide stále o najkritizovanejší subjekt. V Slovenskom rozhlase odznelo 89 negatívnych zmienok a v TV Markíza 32. Iba pozitívne a neutrálne zmienky odzneli pri prezentácii strán DS a DÚ - 11 pozitívnych a 91 neutrálnych zmienok.

SkryťVypnúť reklamu

Žiaden priestor nedostalo v médiách 6 strán - Béčko-Revolučná robotnícka strana, Ľudová strana, Nezávislá občianska strana nezamestnaných a poškodených, ROSA, Strana za demokratické práva občanov, Ženy a rodina. Vyplýva to z druhej správy, ktorá reflektuje predvolebné obdobie v médiách a pri hodnotení ktorej organizácia MEMO 98 postupovala v súlade s kritériami zhrnutými v Morálnom kódexe správania sa médií v predvolebnom období.

Obdobie monitoringu zahŕňa posledné tri týždne pred začiatkom oficiálnej volebnej kampane, konkrétne od 1. do 20. augusta 2002. Predmetom monitoringu boli hlavné spravodajské relácie vybraných celoplošných elektronických médií STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenský rozhlas, Rádio Expres, Rádio Okey a Rádio Twist.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi jednotlivými stanicami existovali v sledovanom období významné rozdiely v zastúpení vlády. Najväčší priestor získala vláda v STV, kde im patrila viac ako polovica politicky relevantných príspevkov (55,5 percent). Menej to bolo v TV Markíza (40,7 percent), a takmer rovnako v oboch zvyšných televíziách v TA 3 31,4 a v TV Joj 31,2 percent.

Najprezentovanejším subjektom bolo vo všetkých televíziách spomínané HZDS-ĽS. Z ostatných strán mali významné zastúpenie ešte Smer. V TA 3 13,3 percent a najmenej v TV Joj 3,5 percenta. ANO malo 9 percent v TA 3 a 1,9 percent v STV, kde išlo o vyváženú, prípadne mierne pozitívnu prezentáciu v TV Markíza a v TA 3. KDH dostalo 7,9 percenta v TV Markíza a 1,6 percenta v STV s vyváženým zobrazením vo všetkých televíziách. SDKÚ malo 7,1 percent v TV Markíza a 0,5 percent v STV. V Markíze jednoznačne prevládali informácie pozitívneho charakteru. V tomto období bola ANO druhou najpozitívnejšie prezentovanou stranou v televízii Markíza.

SkryťVypnúť reklamu

Na najväčšom priestore bola zobrazená vláda v rádiách Expres a Twist (53,6 percent), na najmenšom v Rádiu Okey (44,9 percent). Najprezentovanejším subjektom bolo rovnako ako v televíziách HZDS-ĽS s výnimkou Rádia Okey, kde bolo až piatym spomedzi politických strán. Najväčší priestor získalo v Rádiu Twist (12,9 percent). Ďalšími významne prezentovanými politickými stranami boli predovšetkým KDH, SDĽ s SOP a SDSS a SNS.

TASR vydáva k správe graf. *ad rč NNNN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 85 276
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 554
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 294
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 456
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 363
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 222
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 431
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu