Memo 98: Najprezentovanejším subjektom v médiách bolo HZDS-ĽS

Bratislava 4. septembra (TASR) - Najprezentovanejším subjektom bolo z politických strán vo vybraných médiách HZDS-ĽS. V televízií Joj dostalo 18,6 percent, ...

Bratislava 4. septembra (TASR) - Najprezentovanejším subjektom bolo z politických strán vo vybraných médiách HZDS-ĽS. V televízií Joj dostalo 18,6 percent, v Rádiu Twist a v Slovenskom rozhlase 12,9 percent. Zo všetkých kandidujúcich strán mal subjekt najnegatívnejšie zobrazenie. V Rádiu Twist odznelo o HZDS-ĽS 30 negatívnych referencií, v televízii Markíza sedem.

V médiách naďalej dominuje prezentácia vlády. Z televízií najviac v STV 55,5 percent a v rádiách Twist a Expres 53,6 percent. Zároveň ide stále o najkritizovanejší subjekt. V Slovenskom rozhlase odznelo 89 negatívnych zmienok a v TV Markíza 32. Iba pozitívne a neutrálne zmienky odzneli pri prezentácii strán DS a DÚ - 11 pozitívnych a 91 neutrálnych zmienok.

Žiaden priestor nedostalo v médiách 6 strán - Béčko-Revolučná robotnícka strana, Ľudová strana, Nezávislá občianska strana nezamestnaných a poškodených, ROSA, Strana za demokratické práva občanov, Ženy a rodina. Vyplýva to z druhej správy, ktorá reflektuje predvolebné obdobie v médiách a pri hodnotení ktorej organizácia MEMO 98 postupovala v súlade s kritériami zhrnutými v Morálnom kódexe správania sa médií v predvolebnom období.

Obdobie monitoringu zahŕňa posledné tri týždne pred začiatkom oficiálnej volebnej kampane, konkrétne od 1. do 20. augusta 2002. Predmetom monitoringu boli hlavné spravodajské relácie vybraných celoplošných elektronických médií STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenský rozhlas, Rádio Expres, Rádio Okey a Rádio Twist.

Medzi jednotlivými stanicami existovali v sledovanom období významné rozdiely v zastúpení vlády. Najväčší priestor získala vláda v STV, kde im patrila viac ako polovica politicky relevantných príspevkov (55,5 percent). Menej to bolo v TV Markíza (40,7 percent), a takmer rovnako v oboch zvyšných televíziách v TA 3 31,4 a v TV Joj 31,2 percent.

Najprezentovanejším subjektom bolo vo všetkých televíziách spomínané HZDS-ĽS. Z ostatných strán mali významné zastúpenie ešte Smer. V TA 3 13,3 percent a najmenej v TV Joj 3,5 percenta. ANO malo 9 percent v TA 3 a 1,9 percent v STV, kde išlo o vyváženú, prípadne mierne pozitívnu prezentáciu v TV Markíza a v TA 3. KDH dostalo 7,9 percenta v TV Markíza a 1,6 percenta v STV s vyváženým zobrazením vo všetkých televíziách. SDKÚ malo 7,1 percent v TV Markíza a 0,5 percent v STV. V Markíze jednoznačne prevládali informácie pozitívneho charakteru. V tomto období bola ANO druhou najpozitívnejšie prezentovanou stranou v televízii Markíza.

Na najväčšom priestore bola zobrazená vláda v rádiách Expres a Twist (53,6 percent), na najmenšom v Rádiu Okey (44,9 percent). Najprezentovanejším subjektom bolo rovnako ako v televíziách HZDS-ĽS s výnimkou Rádia Okey, kde bolo až piatym spomedzi politických strán. Najväčší priestor získalo v Rádiu Twist (12,9 percent). Ďalšími významne prezentovanými politickými stranami boli predovšetkým KDH, SDĽ s SOP a SDSS a SNS.

TASR vydáva k správe graf. *ad rč NNNN

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 720
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 251
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 644
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 957
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 756
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 099
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 108
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 326
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 183

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KULTÚRA

Minúta po minúte: La La Land zatiaľ získal piatich Oscarov

Odovzdávanie budeme sledovať naživo.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop