Memo 98: Najprezentovanejším subjektom v médiách bolo HZDS-ĽS

Bratislava 4. septembra (TASR) - Najprezentovanejším subjektom bolo z politických strán vo vybraných médiách HZDS-ĽS. V televízií Joj dostalo 18,6 percent, ...

Bratislava 4. septembra (TASR) - Najprezentovanejším subjektom bolo z politických strán vo vybraných médiách HZDS-ĽS. V televízií Joj dostalo 18,6 percent, v Rádiu Twist a v Slovenskom rozhlase 12,9 percent. Zo všetkých kandidujúcich strán mal subjekt najnegatívnejšie zobrazenie. V Rádiu Twist odznelo o HZDS-ĽS 30 negatívnych referencií, v televízii Markíza sedem.

V médiách naďalej dominuje prezentácia vlády. Z televízií najviac v STV 55,5 percent a v rádiách Twist a Expres 53,6 percent. Zároveň ide stále o najkritizovanejší subjekt. V Slovenskom rozhlase odznelo 89 negatívnych zmienok a v TV Markíza 32. Iba pozitívne a neutrálne zmienky odzneli pri prezentácii strán DS a DÚ - 11 pozitívnych a 91 neutrálnych zmienok.

Žiaden priestor nedostalo v médiách 6 strán - Béčko-Revolučná robotnícka strana, Ľudová strana, Nezávislá občianska strana nezamestnaných a poškodených, ROSA, Strana za demokratické práva občanov, Ženy a rodina. Vyplýva to z druhej správy, ktorá reflektuje predvolebné obdobie v médiách a pri hodnotení ktorej organizácia MEMO 98 postupovala v súlade s kritériami zhrnutými v Morálnom kódexe správania sa médií v predvolebnom období.

Obdobie monitoringu zahŕňa posledné tri týždne pred začiatkom oficiálnej volebnej kampane, konkrétne od 1. do 20. augusta 2002. Predmetom monitoringu boli hlavné spravodajské relácie vybraných celoplošných elektronických médií STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenský rozhlas, Rádio Expres, Rádio Okey a Rádio Twist.

Medzi jednotlivými stanicami existovali v sledovanom období významné rozdiely v zastúpení vlády. Najväčší priestor získala vláda v STV, kde im patrila viac ako polovica politicky relevantných príspevkov (55,5 percent). Menej to bolo v TV Markíza (40,7 percent), a takmer rovnako v oboch zvyšných televíziách v TA 3 31,4 a v TV Joj 31,2 percent.

Najprezentovanejším subjektom bolo vo všetkých televíziách spomínané HZDS-ĽS. Z ostatných strán mali významné zastúpenie ešte Smer. V TA 3 13,3 percent a najmenej v TV Joj 3,5 percenta. ANO malo 9 percent v TA 3 a 1,9 percent v STV, kde išlo o vyváženú, prípadne mierne pozitívnu prezentáciu v TV Markíza a v TA 3. KDH dostalo 7,9 percenta v TV Markíza a 1,6 percenta v STV s vyváženým zobrazením vo všetkých televíziách. SDKÚ malo 7,1 percent v TV Markíza a 0,5 percent v STV. V Markíze jednoznačne prevládali informácie pozitívneho charakteru. V tomto období bola ANO druhou najpozitívnejšie prezentovanou stranou v televízii Markíza.

Na najväčšom priestore bola zobrazená vláda v rádiách Expres a Twist (53,6 percent), na najmenšom v Rádiu Okey (44,9 percent). Najprezentovanejším subjektom bolo rovnako ako v televíziách HZDS-ĽS s výnimkou Rádia Okey, kde bolo až piatym spomedzi politických strán. Najväčší priestor získalo v Rádiu Twist (12,9 percent). Ďalšími významne prezentovanými politickými stranami boli predovšetkým KDH, SDĽ s SOP a SDSS a SNS.

TASR vydáva k správe graf. *ad rč NNNN

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 862
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 788
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 554
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 389
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 226
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 038
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 814
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 999
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 028
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 882

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.