BRATISLAVA. Státisícové dlhy zostali Slovensku po luxuse v olympijskom dome v centre Londýna. Kde skončili peniaze, ktoré do projektu vložil štát, sa nedá zistiť.
Slovenský dom v priestoroch prestížneho Institute of Directors bol počas letnej olympiády pýchou krajiny. Otváral ho prezident Ivan Gašparovič, vstup bol len pre vybraných hostí. Len prenájom vyšiel Slovenskú agentúru pre cestovný ruch na 600-tisíc libier.
Nájomnú zmluvu SACR uzavrela s firmou JT Consultancy Ltd. Prvú splátku 480-tisíc libier zaplatila ešte vlani, 120-tisíc libier mala zaplatiť do 26. augusta.
„SACR uhradila sumu vo výške 480-tisíc libier,“ povedala hovorkyňa agentúry Zuzana Nemcová. Čo bude s doplatkom, v piatok neodpovedala.
SOV o peniazoch mlčí
Firme JT Consultancy šéfuje podnikateľ Ján Telenský, ktorého Slovenský olympijský výbor zvolil za atašé slovenského tímu. Zároveň figuruje aj vo vedení Institute of Directors.
SOV neodpovedal, či je s firmou v nejakom vzťahu. S otázkami na financovanie domu odkázal na reklamnú agentúru Black Tea/B.M.A., ktorá všetko zabezpečovala.
Rovnaká agentúra mala projekt na starosti aj v minulosti. „SOV jej pridelil licenciu na základe zmluvy, v ktorej musela dať garancie splnenia našich požiadaviek,“ hovorí manažér mediálnej komunikácie SOV Ľubomír Souček.
Ako firmu vybrali, nespresnil. MOV podľa Součka do domu v Londýne žiadne peniaze nedal.
Lúčnica aj Žbirka
Konateľ Black Tea Ľuboš Kazimír tvrdí, že pre firmu sa podujatie skončilo so stratou 170-tisíc eur. Celkové náklady odhadol na 950-tisíc. Bližšie o peniazoch hovoriť nechcel, odvolal sa na to, že rozpočet ešte neuzavreli.
„Na projekte dva roky intenzívne pracovalo šesť ľudí. Za služby sme dosiaľ nedostali zaplatené.“
Sumu 150-tisíc eur poskytol Tipos ako hlavný reklamný partner. Ďalších 99-tisíc eur dal agentúre na olympijské vystúpenie Lúčnice v londýnskom divadle Sadler's Well Theatre.
Slovenská elektrizačná a prenosová sústava podľa zverejnenej zmluvy poskytla 210-tisíc eur na dvojkoncert Miroslava Žbirku s Jonom Andersonom z Yes. Peniaze išli priamo produkčnej agentúre Abby art.
Zo štátnych peňazí tak išlo na Slovenský dom a súvisiace podujatia najmenej 1,2 milióna eur. Ďalšiu pomoc poskytli súkromní sponzori.

Beata
Balogová
