SME

Ak by sa voľby konali v prvej polovici júna, vyhralo by HZDS s 26,9 % hlasov

Bratislava 14. júna (TASR) - Hnutie za demokratické Slovensko by sa stalo s 26,9 percenta hlasov voličov víťazom parlamentných volieb, keby sa konali ...

Bratislava 14. júna (TASR) - Hnutie za demokratické Slovensko by sa stalo s 26,9 percenta hlasov voličov víťazom parlamentných volieb, keby sa konali v prvej polovici júna. Na druhom mieste by skončila strana Smer s 18 percentami, tretia by bola Slovenská demokratická a kresťanská únia s 11,4 percenta hlasov voličov. Za HZDS - ľudovú stranu by tak do poslaneckých lavíc zasadlo 47 poslancov, Smer by obsadil 31 kresiel a SDKÚ by získala 20-členné zastúpenie v zákonodarnom zbore.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý v dňoch 5. až 12. júna na reprezentatívnej vzorke 1 138 dospelých respondentov uskutočnila agentúra MVK. V porovnaní s májovým prieskumom sa preferencie jednotlivých politických strán výrazne nezmenili. HZDS si však polepšilo o 2 percentá, naopak SNS stratila 1,7 percenta hlasov. SDKÚ získala približne o jedno percento viacej hlasov voličov ako v máji.

SkryťVypnúť reklamu

Do parlamentu by sa ešte dostalo 19 poslancov Strany maďarskej koalície, ktorá by získala 10,7 percenta hlasov respondentov, Slovenská národná strana by so 7,5 percenta hlasov obsadila 13 kresiel. Kresťanskodemokratické hnutie by zastupovalo 11 poslancov, pretože by získalo 6 percent hlasov voličov, presne na hranici zvoliteľnosti by skončila Aliancia nového občana (5 percent), ktorá by obsadila 9 poslaneckých lavíc.

Pod prahom zvoliteľnosti by skončili Strana demokratickej ľavice (4,3 percenta), Komunistická strana Slovenska (4,1 percenta), Demokratická strana s 1,8 percenta voličských hlasov. Stranu občianskeho porozumenia by volilo 1,3 percenta elektorov, Stred 1 percento, Stranu zelených na Slovensku 0,7 percenta, sociálnych demokratov 0,7 percenta, Združenie robotníkov Slovenska 0,4 percenta, liberáli by dostali 0,0 perc. hlasov.

SkryťVypnúť reklamu

Na voľbách by sa nezúčastnilo 12 percent voličov, 17,8 percenta respondentov zatiaľ nevedelo povedať, či by išli hlasovať.

TASR výsledky výskumu poskytol Pavel Haulík z agentúry MVK.

TASR ponúka k prieskumu graf.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 248
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 304
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 115
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 175
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 819
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 294
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 547
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 394
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu