SME

Glváč robil reklamu Markíze, propagoval Modré z Neba

Minister obrany propagoval reláciu Modré z neba. Zákon mu účasť v reklame zakazuje.

Malý Filip má rakovinu, televízia Markíza a minister Glváč reklamu.Malý Filip má rakovinu, televízia Markíza a minister Glváč reklamu. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Netušil som, že sa objavím v inzeráte Markízy, tvrdí politik. Či bude za reklamu potrestaný, nie je isté.

BRATISLAVA. Minister obrany Martin Glváč zo Smeru sedí pri osemročnom chlapcovi s rakovinou a moderátorovi Vilovi Rozborilovi.

Nad nimi je zvolanie malého Filipa „Minister obrany, pozor!“. Takýmto inzerátom propagovala televízia Markíza stredajšiu časť svojej relácie Modré z neba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Minister sa nesmie objavovať v reklame, zakazuje to ústavný zákon o konflikte záujmov. V tomto prípade ide o jasné porušenie,“ vraví právnik Transparency Slovensko Pavel Nechala.

SkryťVypnúť reklamu

Nevedel, načo fotia?

Politici

Kto propagoval

  • Ivan Mikloš z SDKÚ sa v roku 2010 objavil v reklamnom letáku cestovky CK Bubo,v roku 2003 sa špekulovalo, či Mikloš neporušil zákon, keď lyžoval na akcii Audi,

  • Ivan Štefanec z SDKÚ bol na letákoch cestovky Victory Travel na roky 2011 a 2012,

  • prezident Ivan Gašparovič v roku 2009 chválil Spoločnú zdravotnú poisťovňu v jej časopise.

Celostranová reklama s Glváčom vyšla v utorok v denníku Plus jeden deň.

Minister tvrdí, že ani netušil, že bude súčasťou inzerátu.

Po svojej hovorkyni Martine Ballekovej odkázal, že chcel pomôcť ťažko chorému chlapcovi, preto sa zúčastnil na nakrúcaní relácie, ktorá plnila jeho sen zažiť deň na vojenskom letisku Sliač.

„Minister nemal vedomosť, že fotografia, ktorá vznikla po nakrúcaní, bude použitá na inzerciu,“ tvrdí Balleková.

SkryťVypnúť reklamu

Markíza priamo neodpovedala, či Glváč súhlasil s použitím fotografie na reklamné účely. Iba napísala, že pri splnení chlapcovho sna musela nevyhnutne spolupracovať s ministerstvom obrany.

„Uverejnený inzerát bol primárne zameraný na hlavného účinkujúceho príbehu, a tým bol osemročný Filip. Protagonisti v relácii Modré z neba sa svojou účasťou na nakrúcaní stávajú aj súčasťou propagácie relácie, keďže obsahom relácie sú príbehy ľudí a plnenie snov,“ napísala PR manažérka Markízy Miroslava Labašová.

Zobrať môžu ročný plat

Verejný funkcionár podľa zákona nesmie „používať svoju osobu, svoje meno a priezvisko, svoju podobizeň, obrazovú snímku, záznam svojho hlasu alebo svoj podpis na reklamu.“

Ak pravidlo poruší, môže prísť o ročný plat. Či sa parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkcií bude Glváčovým prípadom zaoberať, nie je jasné.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda výboru Miroslav Beblavý z SDKÚ listom požiada ministra o vysvetlenie. „Potom sa rozhodnem, či výboru navrhnem, aby voči nemu bolo začaté konanie.“

Ak by aj návrh podal, je málo pravdepodobné, že by prešiel, keďže vo výbore má väčšinu Smer.

„Ak som niečo porušil, som ochotný niesť dôsledky, hoci si myslím, že som nič neporušil,“ vraví Glváč.

Trestom sa vyhli

Výbor sa už v minulosti zaoberal viacerými politikmi, ktorí vystupovali v reklame. Ani raz za to netrestal.

„Príčinou je aj to, že politici rozhodujú sami o sebe, posudzovanie by sa malo presunúť na nestranný orgán,“ podotkol Nechala.

Pripomenul, že politici sa zaviazali pred marcovými voľbami presunúť ich kontrolu na nezávislý úrad. Vo výzve Transparency sľúbili zmenu presadiť do roka. „No aktivitu zatiaľ nevidieť.“

SkryťVypnúť reklamu

Minister kultúry Marek Maďarič zo Smeru v septembri televízie za vysielanie reality šou kritizoval. Hovoril, že idiotizujú spoločnosť, sú vulgárne a totálne degradujú človeka.

Čo si myslí o Modrom z neba, neprezradil. Nekomentoval ani Glváčovu účasť v relácii, ktorá patrí medzi najsledovanejšie na Slovensku.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu