Bratislava 12. septembra (TASR) - Za jednostrannú a nevyváženú prezentáciu Aliancie nového občana (ANO) považujú predstavitelia agentúry MEMO 98 spravodajský príspevok o znehodnocovaní a prelepovaní predvolebných plagátov, ktorý odvysielala súkromná televízia Markíza 10. septembra.
Dokument bol súčasťou utorňajšieho hlavného spravodajstva Markízy, pričom problém znehodnocovania predvolebných billboardov a plagátov sa netýka len ANO, ale aj ďalších politických strán kandidujúcich do Národnej rady SR. Napriek tomu Markíza poskytla priestor v Televíznych novinách len aliancii Pavla Ruska, ktorý je zároveň spolumajiteľom tejto televízie. Ostatné subjekty sa k problému vyjadriť nemohli.
Agentúra MEMO 98 sa kriticky vyslovila i k denníku Nový Čas, ktorý sa 9. septembra vo svojom čísle zaoberal odporúčaním arcibiskupa Ján Sokola, publikovaným v letáku Modlitba pred voľbami, aby občania vo voľbách nedávali svoje hlasy ateistickým stranám na čele s liberálmi, neveriacimi a bývalými komunistami. Podľa analýzy MEMO 98 tento denník zverejnením nápisu "Cirkev káže: Nevoľte Ruska" na titulnej strane zužuje Sokolovu výzvu na bojkotovanie strany ANO, pričom išlo aj o ďalšie subjekty. V arcibiskupovom liste sa napríklad nepriamo spomína strana Smer predsedu Roberta Fica.
Okrem toho v spomínanom článku dostali priestor na vyjadrenie svojho názoru len zástupcovia KDH, SDA a ANO, ale ostatné subjekty, ktorých sa Sokolova výzva týka, takúto možnosť nemali. "Z tohto dôvodu sa domnievame, že zo strany denníka Nový Čas išlo o nevyváženú prezentáciu," uvádza sa v analýze MEMO 98.
Agentúra MEMO 98 monitoruje vyváženosť spravodajstva najdôležitejších slovenských televízií, rádií a denníkov v predvolebnom období.