Najväčšie výdavky na volebnú kampaň priznal Smer - vyše 4 milióny korún

Bratislava 12. septembra (TASR) - Najväčšie výdavky na volebnú kampaň za obdobie od 13. júna do 31. júla dosiaľ priznala strana Smer, a to v sume 4 ...

Bratislava 12. septembra (TASR) - Najväčšie výdavky na volebnú kampaň za obdobie od 13. júna do 31. júla dosiaľ priznala strana Smer, a to v sume 4 113 430 korún. SDA za rovnaké obdobie uviedla výdavky na kampaň za 1 270 123 korún a SDĽ za 1 200 166 Sk. HZDS podľa svojich údajov minula na politickú reklamu v júni a júli 330 tisíc korún, SMK 159 231 a HZD 76 tisíc korún.

Údaje dnes poskytla Aliancia na podporu fair play v rámci jej monitoringu o hodnote propagácie politických subjektov pred voľbami. KDH priznala výdavky len za mesiac júl, a to v sume 1 964 956 korún. V cene pritom zahrnula aj zálohové platby na billboardy, ktoré v júli neboli zverejnené. Strana ANO informovala o výdavkoch len za jún, keď údajne minula 598 tisíc Sk. V údajoch ANO a nezávislom monitoringu však podľa Aliancie na podporu fair play existujú veľké disproporcie v počte reklamy a jej ceny. DS-DÚ uviedla výdaje za júl v sume 806 725 Sk.

Ani po opakovanej výzve neposkytli aliancii údaje SDKÚ a SNS. Len čiastkové informácie poskytli ANO, HZD, HZDS a KDH. Informácie poskytnuté DS-DÚ boli kumulatívne za širšie obdobie a chýbala v nich špecifikácia podľa požadovaných časových období. ANO uviedla údaje, ktoré sa výrazne rozchádzajú s výsledkami cenového prieskumu Aliancie na podporu fair play. Strana tvrdí, že si v časopise Markíza objednala štyri inzeráty, za ktoré zaplatila 62 730 Sk, čo predstavuje sumu 15 682,50 Sk za kus. "To by však znamenalo, že ANO nakupuje inzerciu v tomto periodiku s takmer 76-percentnou zľavou. Za sedem inzerátov v Národnej obrode ANO podľa svojich údajov zaplatilo 131 733 Sk, čo v porovnaní s cenníkovými cenami predstavuje zľavu 62,9 percenta," uvádza sa v správe aliancie. Strana Smer podľa agentúr AC Nielsen a TNSA Connect nakupuje billboardy v spoločnosti Europlakat za jednotkovú cenu 2000 Sk za kus.

Aliancia monitorovala aj oficiálne cenníkové ceny mediálneho priestoru, ktoré strany od 13. júna do konca júla využili na billboardoch, v novinách a časopisoch. Výsledná cena však nezahŕňa možné trhové zľavy. Najväčšiu hodnotu kampane mala z tohto hľadiska SDKÚ - 6 461 792 Sk a Smer - 6 401 525 korún. Nasleduje ANO - 3 041 090 Sk, SDA - 1 269 420, SDĽ - 669 909, KDH - 550 tisíc, SNS - 377 332, HZDS - 314 090, DS-DÚ - 242 758, HZD - 100 tisíc a SMK - 0 Sk. Skutočné výdavky v tejto oblasti Smer uviedol vo výške 2 575 930 Sk, ANO - 598 001 (iba za jún), SDA - 979 340, SDĽ - 792 128, HZDS - 330 tisíc, DS-DÚ - 585 520 (iba za júl), KDH - 1 193 533 (so zálohovanými platbami). SDKÚ, SNS a HZD údaje v tejto kategórii neuviedli.

Prezentované čísla obsahujú iba hodnotu mediálneho priestoru, náklady na výrobu, návrh, tlač a distribúcia propagácie v nich nie sú zahrnuté. Z uvedených číselných údajov nemožno podľa aliancie vyvodiť záver, ktorá politická strana míňa na propagáciu najviac prostriedkov. Každá z monitorovaných politických strán totiž nakupuje reklamu aj na nosičoch, ktoré sa na Slovensku nemonitorujú.

Správa aliancie vychádza z nezávislého monitoringu agentúr TNS A Connect a AC Nielsen, ktoré zachytávajú reklamu na 85 percentách všetkých billboardových plôch a v 64 tituloch periodickej tlače, ako aj z informácií samotných politických strán.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 017
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 248
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 998
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 416
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 155
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 920
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 177
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 992
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 037

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

EKONOMIKA

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný.

KOMENTÁRE

Príbeh popáleného rómskeho dievčatka ožíva. My sme Natálka

Na prahu pôstu nám pripomína posolstvo Ježišovho príbehu.

Neprehliadnite tiež

Dubovcovej posledná správa. Chce lepšiu ochranu pred mučením, pitnú vodu všetkým

Opäť odporučila, aby politici zabezpečili nezávislosť úradu aj z hľadiska finančných, organizačných i personálnych otázok.

Z vládnej letky vyradili posledný Jak-40, skončí v Žiline

Kaliňák informoval, že Slovensko tento rok dokončí obnovu vládnej letky.

Od začiatku marca sa začne uplatňovať jasličkový zákon

Detské jasle bude môcť prevádzkovať samospráva, živnostník, či nezisková organizácia.

Harabinov senát vyhovel dovolaniu exposlanca Ďuračku

Súdy sa podľa Štefana Harabina nezaoberali námietkou zaujatosti voči prokurátorovi.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop