SME

Najväčšie výdavky na volebnú kampaň priznal Smer - vyše 4 milióny korún

Bratislava 12. septembra (TASR) - Najväčšie výdavky na volebnú kampaň za obdobie od 13. júna do 31. júla dosiaľ priznala strana Smer, a to v sume 4 ...

Bratislava 12. septembra (TASR) - Najväčšie výdavky na volebnú kampaň za obdobie od 13. júna do 31. júla dosiaľ priznala strana Smer, a to v sume 4 113 430 korún. SDA za rovnaké obdobie uviedla výdavky na kampaň za 1 270 123 korún a SDĽ za 1 200 166 Sk. HZDS podľa svojich údajov minula na politickú reklamu v júni a júli 330 tisíc korún, SMK 159 231 a HZD 76 tisíc korún.

Údaje dnes poskytla Aliancia na podporu fair play v rámci jej monitoringu o hodnote propagácie politických subjektov pred voľbami. KDH priznala výdavky len za mesiac júl, a to v sume 1 964 956 korún. V cene pritom zahrnula aj zálohové platby na billboardy, ktoré v júli neboli zverejnené. Strana ANO informovala o výdavkoch len za jún, keď údajne minula 598 tisíc Sk. V údajoch ANO a nezávislom monitoringu však podľa Aliancie na podporu fair play existujú veľké disproporcie v počte reklamy a jej ceny. DS-DÚ uviedla výdaje za júl v sume 806 725 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Ani po opakovanej výzve neposkytli aliancii údaje SDKÚ a SNS. Len čiastkové informácie poskytli ANO, HZD, HZDS a KDH. Informácie poskytnuté DS-DÚ boli kumulatívne za širšie obdobie a chýbala v nich špecifikácia podľa požadovaných časových období. ANO uviedla údaje, ktoré sa výrazne rozchádzajú s výsledkami cenového prieskumu Aliancie na podporu fair play. Strana tvrdí, že si v časopise Markíza objednala štyri inzeráty, za ktoré zaplatila 62 730 Sk, čo predstavuje sumu 15 682,50 Sk za kus. "To by však znamenalo, že ANO nakupuje inzerciu v tomto periodiku s takmer 76-percentnou zľavou. Za sedem inzerátov v Národnej obrode ANO podľa svojich údajov zaplatilo 131 733 Sk, čo v porovnaní s cenníkovými cenami predstavuje zľavu 62,9 percenta," uvádza sa v správe aliancie. Strana Smer podľa agentúr AC Nielsen a TNSA Connect nakupuje billboardy v spoločnosti Europlakat za jednotkovú cenu 2000 Sk za kus.

SkryťVypnúť reklamu

Aliancia monitorovala aj oficiálne cenníkové ceny mediálneho priestoru, ktoré strany od 13. júna do konca júla využili na billboardoch, v novinách a časopisoch. Výsledná cena však nezahŕňa možné trhové zľavy. Najväčšiu hodnotu kampane mala z tohto hľadiska SDKÚ - 6 461 792 Sk a Smer - 6 401 525 korún. Nasleduje ANO - 3 041 090 Sk, SDA - 1 269 420, SDĽ - 669 909, KDH - 550 tisíc, SNS - 377 332, HZDS - 314 090, DS-DÚ - 242 758, HZD - 100 tisíc a SMK - 0 Sk. Skutočné výdavky v tejto oblasti Smer uviedol vo výške 2 575 930 Sk, ANO - 598 001 (iba za jún), SDA - 979 340, SDĽ - 792 128, HZDS - 330 tisíc, DS-DÚ - 585 520 (iba za júl), KDH - 1 193 533 (so zálohovanými platbami). SDKÚ, SNS a HZD údaje v tejto kategórii neuviedli.

Prezentované čísla obsahujú iba hodnotu mediálneho priestoru, náklady na výrobu, návrh, tlač a distribúcia propagácie v nich nie sú zahrnuté. Z uvedených číselných údajov nemožno podľa aliancie vyvodiť záver, ktorá politická strana míňa na propagáciu najviac prostriedkov. Každá z monitorovaných politických strán totiž nakupuje reklamu aj na nosičoch, ktoré sa na Slovensku nemonitorujú.

SkryťVypnúť reklamu

Správa aliancie vychádza z nezávislého monitoringu agentúr TNS A Connect a AC Nielsen, ktoré zachytávajú reklamu na 85 percentách všetkých billboardových plôch a v 64 tituloch periodickej tlače, ako aj z informácií samotných politických strán.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 19 066
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 926
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 955
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 434
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 424
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 936
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 527
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Carlos Alcaraz.

S turnajom sa lúči aj maďarský tenista Fábián Marozsán.


TASR
Miroslav Benko (vpravo) spolu s Viktorom Pečovským.

Miroslav Benko oslavuje 50 rokov.


Nemeckí futbalisti v nových dresoch ešte od Adidasu.

Nemecká futbalová reprezentácia urobila odvážny krok pred domácim EURO 2024.


Luboš Brabec
Danielle Collinsová.

Jej súperkou bude kazašská tenistka Jelena Rybakinová.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu