Najväčšie výdavky na volebnú kampaň priznal Smer - vyše 4 milióny korún

Bratislava 12. septembra (TASR) - Najväčšie výdavky na volebnú kampaň za obdobie od 13. júna do 31. júla dosiaľ priznala strana Smer, a to v sume 4 ...

Bratislava 12. septembra (TASR) - Najväčšie výdavky na volebnú kampaň za obdobie od 13. júna do 31. júla dosiaľ priznala strana Smer, a to v sume 4 113 430 korún. SDA za rovnaké obdobie uviedla výdavky na kampaň za 1 270 123 korún a SDĽ za 1 200 166 Sk. HZDS podľa svojich údajov minula na politickú reklamu v júni a júli 330 tisíc korún, SMK 159 231 a HZD 76 tisíc korún.

Údaje dnes poskytla Aliancia na podporu fair play v rámci jej monitoringu o hodnote propagácie politických subjektov pred voľbami. KDH priznala výdavky len za mesiac júl, a to v sume 1 964 956 korún. V cene pritom zahrnula aj zálohové platby na billboardy, ktoré v júli neboli zverejnené. Strana ANO informovala o výdavkoch len za jún, keď údajne minula 598 tisíc Sk. V údajoch ANO a nezávislom monitoringu však podľa Aliancie na podporu fair play existujú veľké disproporcie v počte reklamy a jej ceny. DS-DÚ uviedla výdaje za júl v sume 806 725 Sk.

Ani po opakovanej výzve neposkytli aliancii údaje SDKÚ a SNS. Len čiastkové informácie poskytli ANO, HZD, HZDS a KDH. Informácie poskytnuté DS-DÚ boli kumulatívne za širšie obdobie a chýbala v nich špecifikácia podľa požadovaných časových období. ANO uviedla údaje, ktoré sa výrazne rozchádzajú s výsledkami cenového prieskumu Aliancie na podporu fair play. Strana tvrdí, že si v časopise Markíza objednala štyri inzeráty, za ktoré zaplatila 62 730 Sk, čo predstavuje sumu 15 682,50 Sk za kus. "To by však znamenalo, že ANO nakupuje inzerciu v tomto periodiku s takmer 76-percentnou zľavou. Za sedem inzerátov v Národnej obrode ANO podľa svojich údajov zaplatilo 131 733 Sk, čo v porovnaní s cenníkovými cenami predstavuje zľavu 62,9 percenta," uvádza sa v správe aliancie. Strana Smer podľa agentúr AC Nielsen a TNSA Connect nakupuje billboardy v spoločnosti Europlakat za jednotkovú cenu 2000 Sk za kus.

Aliancia monitorovala aj oficiálne cenníkové ceny mediálneho priestoru, ktoré strany od 13. júna do konca júla využili na billboardoch, v novinách a časopisoch. Výsledná cena však nezahŕňa možné trhové zľavy. Najväčšiu hodnotu kampane mala z tohto hľadiska SDKÚ - 6 461 792 Sk a Smer - 6 401 525 korún. Nasleduje ANO - 3 041 090 Sk, SDA - 1 269 420, SDĽ - 669 909, KDH - 550 tisíc, SNS - 377 332, HZDS - 314 090, DS-DÚ - 242 758, HZD - 100 tisíc a SMK - 0 Sk. Skutočné výdavky v tejto oblasti Smer uviedol vo výške 2 575 930 Sk, ANO - 598 001 (iba za jún), SDA - 979 340, SDĽ - 792 128, HZDS - 330 tisíc, DS-DÚ - 585 520 (iba za júl), KDH - 1 193 533 (so zálohovanými platbami). SDKÚ, SNS a HZD údaje v tejto kategórii neuviedli.

Prezentované čísla obsahujú iba hodnotu mediálneho priestoru, náklady na výrobu, návrh, tlač a distribúcia propagácie v nich nie sú zahrnuté. Z uvedených číselných údajov nemožno podľa aliancie vyvodiť záver, ktorá politická strana míňa na propagáciu najviac prostriedkov. Každá z monitorovaných politických strán totiž nakupuje reklamu aj na nosičoch, ktoré sa na Slovensku nemonitorujú.

Správa aliancie vychádza z nezávislého monitoringu agentúr TNS A Connect a AC Nielsen, ktoré zachytávajú reklamu na 85 percentách všetkých billboardových plôch a v 64 tituloch periodickej tlače, ako aj z informácií samotných politických strán.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 866
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 683
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 124
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 331
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 056
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 042
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 566
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 558
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 077
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 659

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.