BRATISLAVA - Aliancia na podporu fair play včera zverejnila ďalšie čísla súvisiace s výdavkami politických strán od začiatku volebnej kampane do konca júla. Podľa jej minimálneho odhadu SDKÚ minula 3,3 milióna, po nej Smer - viac ako 2 milióny korún, ANO (viac ako 1 milión), SDA (690-tisíc), SDĽ (492-tisíc), KDH (412-tisíc), HZDS (235-tisíc), SNS (218-tisíc), DS-DU (121-tisíc) HZD (75-tisíc) a SMK ani korunu. Ostatné strany iniciatíva fair play nesleduje.
Sledované politické strany iniciatíva vyzvala, aby im nahlásili sami vlastné výdavky. Väčšinou ich sumy boli vyššie ako odhad aliancie. SNS, HZD, SDKÚ výdavky aliancii neposkytla, alebo napríklad od niektorých strán prišli údaje za kratšie obdobie.
Z čísel, ktoré uvádza aliancia, nemožno vyvodiť záver, ktorá politická strana míňa na propagáciu najviac prostriedkov. Ako priznáva, do svojho odhadu nezahrnula náklady na výrobu, návrh, tlač a distribúciu propagácie.
Navyše každá z monitorovaných politických strán nakupuje reklamu aj na nosičoch, ktoré sa nemonitorujú. Monitoring podľa iniciatívy zachytáva reklamu na 85 % všetkých billboardových plôch a v 64 tituloch periodickej tlače.
Iniciatíva fair play vo svojej včerajšej správe zvlášť upozornila na stranu ANO, že údaje, ktoré strana poskytla, sa výrazne rozchádzajú s výsledkami cenového prieskumu iniciatívy.
ANO s tým nesúhlasí a tvrdí, že iniciatíva umelo znížila výdavky ANO, ktoré priznala strana. Výkonná riaditeľka iniciatívy Zuzana Wienk hovorí, že výdavky ANO neznižovali. (hr)