V súčasnosti sa médiá pred voľbami správajú rafinovanejšie, povedal Vladimír Palko z KDH. On ako jeden z mála situáciu nevidí príliš priaznivo: „Verejnoprávna televízia niektoré strany úplne vytesnila zo svojho vysielania a venuje sa vybraným subjektom, ktoré sú spriaznené s vládou,“ povedal Palko. A súkromné médiá? „Presadzujú politické záujmy svojich majiteľov a sponzorov. Robia to tak, aby to diváka nedráždilo, ale cielene a efektívne. Politické strany, ktoré nemajú takéto väzby, sa len prizerajú.“
„Je tu obrovský posun v objektivite Slovenskej televízie. Nedá sa to porovnať s tým, ako informovala pred štyrmi rokmi,“ povedal Pavol Prokopovič z SDKÚ. „Čo sa týka Markízy, sú tam podľa mňa jasné prvky politického vysielania v prospech strany ANO, čo je prirodzené a nie je to pre nikoho prekvapením.“ Ostatné médiá, tlačené aj elektronické, sú podľa Prokopoviča pomerne objektívne.
„Pred štyrmi rokmi bolo strašné, ako sa zneužívalo postavenie verejnoprávnej televízie,“ súhlasí Lázsló Nagy z SMK. „Na druhej strane dnes sa STV príliš nezapája do verejných a odborných diskusií, čo je na škodu veci. A komerčné médiá ako keby boli vystrašené z toho, že volebný zákon im dáva malý priestor. Najviac mi chýbajú diskusie, dialógy a konfrontácie ako v nemeckej či českej kampani.“
Poslankyňa za HZDS Oľga Keltošová si myslí, že „všetko záleží na redaktoroch“. Na otázku, či môže porovnať mieru zaujatosti súčasnej Markízy a vtedajšej STV, odpovedala: „Je to jedna-jedna.“ (miš)