Mladí vraj veľa pijú, Hlina chce obmedziť reklamu

Nezávislý poslanec navrhuje predĺžiť zákaz vysielania televíznej reklamy na alkohol až do polnoci.

Alojz Hlina.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Možnosť vysielať reklamu na alkoholické nápoje sa má zúžiť.

Kým v súčasnosti je zakázané reklamovať alkohol v televízii okrem piva a vína od 6. hodiny ráno do 22. hodiny, po novom sa má zákaz rozšíriť až do polnoci. Navrhuje to nezávislý poslanec Alojz Hlina.

Zmenu chce dosiahnuť novelou zákona o vysielaní a retransmisii, ktorou sa bude parlament zaoberať na najbližšej schôdzi.

Hlina upozorňuje, že napriek plánom a programom, ktorých cieľom je znížiť spotrebu alkoholu, neustále klesá vek, kedy sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím.

"Podľa Správy pre Európsku komisiu Inštitútu pre štúdie alkoholu z roku 2006 skoro všetci 15- až 16-roční študenti už v živote pili alkohol, pričom priemerný vek začiatku pitia bol 12 rokov a prvýkrát sa opili ako 14-roční. Väčšina krajín vykazuje nárast v nadmernom pití u chlapcov a skoro všetky krajiny to vykazujú u dievčat," argumentuje Hlina.

Poslanec je presvedčený, že svoje závažné miesto tu zohráva práve reklama, ktorá má podľa viacerých prieskumov najväčší vplyv na deti a mladých ľudí.

"Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú. Pre deti a mládež je pritom alkohol osobitne nebezpečný, pretože postihuje ich ešte sa vyvíjajúci organizmus," tvrdí Hlina v dôvodovej správe k novele zákona.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 341
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 12 594
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 117
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 682
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 367
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 719
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 507
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 431
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 259
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 919

Téma: Alkohol


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Domov

Študenti pripravili na pondelok tretí protikorupčný pochod

Organizátori pozvali aj premiéra Roberta Fica. Vodiči musia rátať s obmedzeniami.

Domov

Aké stíhačky môže kúpiť Slovensko a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16. Analytik by radšej bral menej kusov, ale modernejších lietadiel

Domov

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine kontrolovaných zmrzlinární zistili hygienici nedostatky.