Aká bola kampaň tretieho sektora?

BRATISLAVA – S predvolebnou kampaňou politických subjektov sa končí i kampaň mimovládnych organizácií. Či splnila svoj cieľ, si sociológ Jozef Majchrák z Inštitútu pre verejné otázky netrúfa hodnotiť: „Hlavne pri mobilizačných projektoch to ukáže a

BRATISLAVA – S predvolebnou kampaňou politických subjektov sa končí i kampaň mimovládnych organizácií. Či splnila svoj cieľ, si sociológ Jozef Majchrák z Inštitútu pre verejné otázky netrúfa hodnotiť: „Hlavne pri mobilizačných projektoch to ukáže až volebná účasť.“

Informačné projekty podľa sociológa Majchráka však svoj účel splnili. Analýza SAIA – servisného centra pre tretí sektor – hovorí, že mimovládne organizácie pripravili pred voľbami spolu 88 projektov, z toho 36 s celoslovenskou pôsobnosťou.

Občianske združenie Gemma ‘93 chcelo v projekte Druhý krok osloviť 350-tisíc voličov. Manažér Daniel Brezina hovorí, že cieľ je splnený. „Podarilo sa nám osloviť vyše 400-tisíc voličov. Pomerne veľa ľudí bolo ochotných s nami diskutovať.“ Kampaň považuje za úspešnú, čo podľa neho ukázal aj prieskum – 64 percent respondentov kampaň mimovládnych organizácií víta. Ak príde voliť 75 percent ľudí, bude Brazina úplne spokojný.

„Úloha nebola ľahká,“ tvrdí manažér kampane Rock volieb ‘02 Marek Kapusta. Verejnosť bola už na začiatku znechutená a kampaň rozporná. S výsledkom je však spokojný. „Snažili sme sa zvoliť takú stratégiu, aby sme ľudí neotravovali,“ hovorí. Cieľom bolo upozorniť na význam volieb.

Oba projekty nadväzujú na aktivity spred štyroch rokov, vtedy združené pod hlavičkou Občianskej kampane OK ‘98. Brezina terajšiu kampaň považuje za pokojnejšiu. „Agresivita ľudí bola teraz oveľa menšia. Pred štyrmi rokmi na nás párkrát zaútočili, dokonca i fyzicky,“ hovorí. Veľký záujem mali i regionálne médiá.

Aj Kapusta pripúšťa rozdiel. „Kampaň bola o konkrétnych témach – to je zásadný pokrok,“ myslí si. Ani on nezaznamenal toľko negatívnych reakcií, ako v roku 1998. Kampaň ho zároveň poučila: „Musíme aktívnejšie tlačiť na politikov aj v mimovolebnom období, lebo pred voľbami to vyzerá naozaj ako jednorazová akcia.“

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 237
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 586
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 528
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 163
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 768
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 506
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 936
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 910
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 976
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 770

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.