Kto sa nabalil na mediálnej kampani Voľba 2002

Trochu ma mrzí, že kritika predvolebných aktivít tretieho sektora často vychádza z úst ľudí, ktorým rovnaká aktivita v roku 1998 nielenže neprekážala, ale naopak, poukazovali na nedemokratickosť vtedajšej vládnej koalície, ktorá prácu tretieho sektora ...

Trochu ma mrzí, že kritika predvolebných aktivít tretieho sektora často vychádza z úst ľudí, ktorým rovnaká aktivita v roku 1998 nielenže neprekážala, ale naopak, poukazovali na nedemokratickosť vtedajšej vládnej koalície, ktorá prácu tretieho sektora kritizovala. Pre mňa je „občianska matematika“ stále rovnaká, čím viac voličov, tým reprezentatívnejší výsledok. Čím menej voličov, tým väčšia pravdepodobnosť príklonu k extrémizmu.

Ja sama mám mnoho výhrad proti práci niektorých mimovládnych organizácií. Nemyslím si ani, že rozhodnutia všetkých donorov sú vždy ideálne. V každom prípade však väčšina z nich pôsobí na Slovensku už dlhší čas a často v minulosti suplovali úlohu štátu pri riešení elementárnych problémov spoločnosti. Nezjavili sa dnes, aby pred voľbami zamiešali politické karty, alebo dali zarobiť reklamným agentúram. Pracujú síce so zahraničnými prostriedkami, ale podporujú projekty slovenských subjektov.

S kolegom, ktorý tiež patril k „študentom roku 1989“, dnes majiteľom reklamnej agentúry, sme zvažovali svoje prípadné „priloženie ruky k dielu“. Donorom sme ponúkli, že poskytneme organizáciám tretieho sektora možnosť profesionálneho komunikovania.

Dosiahli sme, že všetky televízne a rozhlasové stanice poskytli vysielací čas pre kampaň VOĽBA 2002 zadarmo (reálne hodnota tohto priestoru sa blíži k 40 miliónom korún), všetky tlačové médiá, ktoré kampani poskytli priestor, účtovali 25 percent svojej zvyčajnej ceny (ich vklad predstavuje približne 8 miliónov korún).

Z prostriedkov donorov boli hradené len nevyhnutné náklady tretích strán, t. j. tlačiarne, billboardové spoločnosti, produkcia šotov a 25 percent ceny inzertného priestoru v tlačových médiách.

V pôvodných (schválených) návrhoch pre donorov bola i suma na pokrytie jej produkčných nákladov (ktorá predstavovala pätinu zvyčajnej ceny). Napokon sme však získali len toľko prostriedkov, že stačili iba na pokrytie nákladov tretích strán. Reklamná agentúra teda nielenže poskytla svoje služby bezplatne, ale priebežne kampaň i úverovala.

Mediálne silnejšia mesačná kampaň stojí približne 40 miliónov. Skutočne vynaložené prostriedky od donorov na tri a polmesačnú kampaň VOĽBA 2002 boli napokon 19 miliónov. Zo zahraničných zdrojov bola pokrytá necelá tretina skutočnej hodnoty tejto kampane. Jej najväčšími donormi boli teda slovenské médiá, ktoré uverejňovali inzeráty či šoty Šetrite si hlas na september a NIE JE NÁM TO JEDNO.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 097
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 271
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 563
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 895
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 736
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 208
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 479
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 044
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 166

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop