Kto sa nabalil na mediálnej kampani Voľba 2002

Trochu ma mrzí, že kritika predvolebných aktivít tretieho sektora často vychádza z úst ľudí, ktorým rovnaká aktivita v roku 1998 nielenže neprekážala, ale naopak, poukazovali na nedemokratickosť vtedajšej vládnej koalície, ktorá prácu tretieho sektora ...

Trochu ma mrzí, že kritika predvolebných aktivít tretieho sektora často vychádza z úst ľudí, ktorým rovnaká aktivita v roku 1998 nielenže neprekážala, ale naopak, poukazovali na nedemokratickosť vtedajšej vládnej koalície, ktorá prácu tretieho sektora kritizovala. Pre mňa je „občianska matematika“ stále rovnaká, čím viac voličov, tým reprezentatívnejší výsledok. Čím menej voličov, tým väčšia pravdepodobnosť príklonu k extrémizmu.

Ja sama mám mnoho výhrad proti práci niektorých mimovládnych organizácií. Nemyslím si ani, že rozhodnutia všetkých donorov sú vždy ideálne. V každom prípade však väčšina z nich pôsobí na Slovensku už dlhší čas a často v minulosti suplovali úlohu štátu pri riešení elementárnych problémov spoločnosti. Nezjavili sa dnes, aby pred voľbami zamiešali politické karty, alebo dali zarobiť reklamným agentúram. Pracujú síce so zahraničnými prostriedkami, ale podporujú projekty slovenských subjektov.

S kolegom, ktorý tiež patril k „študentom roku 1989“, dnes majiteľom reklamnej agentúry, sme zvažovali svoje prípadné „priloženie ruky k dielu“. Donorom sme ponúkli, že poskytneme organizáciám tretieho sektora možnosť profesionálneho komunikovania.

Dosiahli sme, že všetky televízne a rozhlasové stanice poskytli vysielací čas pre kampaň VOĽBA 2002 zadarmo (reálne hodnota tohto priestoru sa blíži k 40 miliónom korún), všetky tlačové médiá, ktoré kampani poskytli priestor, účtovali 25 percent svojej zvyčajnej ceny (ich vklad predstavuje približne 8 miliónov korún).

Z prostriedkov donorov boli hradené len nevyhnutné náklady tretích strán, t. j. tlačiarne, billboardové spoločnosti, produkcia šotov a 25 percent ceny inzertného priestoru v tlačových médiách.

V pôvodných (schválených) návrhoch pre donorov bola i suma na pokrytie jej produkčných nákladov (ktorá predstavovala pätinu zvyčajnej ceny). Napokon sme však získali len toľko prostriedkov, že stačili iba na pokrytie nákladov tretích strán. Reklamná agentúra teda nielenže poskytla svoje služby bezplatne, ale priebežne kampaň i úverovala.

Mediálne silnejšia mesačná kampaň stojí približne 40 miliónov. Skutočne vynaložené prostriedky od donorov na tri a polmesačnú kampaň VOĽBA 2002 boli napokon 19 miliónov. Zo zahraničných zdrojov bola pokrytá necelá tretina skutočnej hodnoty tejto kampane. Jej najväčšími donormi boli teda slovenské médiá, ktoré uverejňovali inzeráty či šoty Šetrite si hlas na september a NIE JE NÁM TO JEDNO.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 789
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 048
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 441
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 535
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 534
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 475
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 347
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 292
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 252

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

Domov

Bývalý úradník Guman: Čerpanie peňazí na Rómov je čisté zúfalstvo

Rómske osady nevyrieši štát ani mimovládky, ale dobrý starosta, tvrdí bývalý zástupca riaditeľa úradu práce v Bardejove Viktor Guman.

Domov

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

Domov

Kaliňák sa krízy stráni, po dlhom čase sa ho netýka

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Domov

Zástupcovia vysokoškolákov tvrdia, že odstúpenie Plavčana nestačí

Odstúpenie Plavčana je podľa Študentskej rady vysokých škôl iba vyvodením politickej zodpovednosti.