SME

Kto sa nabalil na mediálnej kampani Voľba 2002

Trochu ma mrzí, že kritika predvolebných aktivít tretieho sektora často vychádza z úst ľudí, ktorým rovnaká aktivita v roku 1998 nielenže neprekážala, ale naopak, poukazovali na nedemokratickosť vtedajšej vládnej koalície, ktorá prácu tretieho sektora ...

Trochu ma mrzí, že kritika predvolebných aktivít tretieho sektora často vychádza z úst ľudí, ktorým rovnaká aktivita v roku 1998 nielenže neprekážala, ale naopak, poukazovali na nedemokratickosť vtedajšej vládnej koalície, ktorá prácu tretieho sektora kritizovala. Pre mňa je „občianska matematika“ stále rovnaká, čím viac voličov, tým reprezentatívnejší výsledok. Čím menej voličov, tým väčšia pravdepodobnosť príklonu k extrémizmu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja sama mám mnoho výhrad proti práci niektorých mimovládnych organizácií. Nemyslím si ani, že rozhodnutia všetkých donorov sú vždy ideálne. V každom prípade však väčšina z nich pôsobí na Slovensku už dlhší čas a často v minulosti suplovali úlohu štátu pri riešení elementárnych problémov spoločnosti. Nezjavili sa dnes, aby pred voľbami zamiešali politické karty, alebo dali zarobiť reklamným agentúram. Pracujú síce so zahraničnými prostriedkami, ale podporujú projekty slovenských subjektov.

SkryťVypnúť reklamu

S kolegom, ktorý tiež patril k „študentom roku 1989“, dnes majiteľom reklamnej agentúry, sme zvažovali svoje prípadné „priloženie ruky k dielu“. Donorom sme ponúkli, že poskytneme organizáciám tretieho sektora možnosť profesionálneho komunikovania.

Dosiahli sme, že všetky televízne a rozhlasové stanice poskytli vysielací čas pre kampaň VOĽBA 2002 zadarmo (reálne hodnota tohto priestoru sa blíži k 40 miliónom korún), všetky tlačové médiá, ktoré kampani poskytli priestor, účtovali 25 percent svojej zvyčajnej ceny (ich vklad predstavuje približne 8 miliónov korún).

Z prostriedkov donorov boli hradené len nevyhnutné náklady tretích strán, t. j. tlačiarne, billboardové spoločnosti, produkcia šotov a 25 percent ceny inzertného priestoru v tlačových médiách.

SkryťVypnúť reklamu

V pôvodných (schválených) návrhoch pre donorov bola i suma na pokrytie jej produkčných nákladov (ktorá predstavovala pätinu zvyčajnej ceny). Napokon sme však získali len toľko prostriedkov, že stačili iba na pokrytie nákladov tretích strán. Reklamná agentúra teda nielenže poskytla svoje služby bezplatne, ale priebežne kampaň i úverovala.

Mediálne silnejšia mesačná kampaň stojí približne 40 miliónov. Skutočne vynaložené prostriedky od donorov na tri a polmesačnú kampaň VOĽBA 2002 boli napokon 19 miliónov. Zo zahraničných zdrojov bola pokrytá necelá tretina skutočnej hodnoty tejto kampane. Jej najväčšími donormi boli teda slovenské médiá, ktoré uverejňovali inzeráty či šoty Šetrite si hlas na september a NIE JE NÁM TO JEDNO.

Autor: ZUZANA MISTRÍKOVÁMediálny inštitút, koordinátor kampane VOĽBA 2002

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 247
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 732
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 669
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 881
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 453
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 261
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 191
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Extrémistu Bombica predvádzajú na súd.

Rozhodnutie nie je právoplatné, prokurátor sa proti nemu odvolal.


a 1 ďalší 69

V južnej polovici územia napršalo plošne výrazne viacej ako na severe.


TASR 1
Predseda KDH Milan Majerský.

Majerský upozorňuje, že Slovensko sa vracia do doby cashu.


SITA 5
Breh jazera sa stráca. Kedysi tu bol svah. Pod vodou zmizli aj ostrovčeky, už z nich vytŕčajú len stromy.

Vodný systém po oprave umožní regulovať hladinu.


Sportnet

Lucia Halušková (vpravo) a kapitánka Janka Hlinková v zápase Slovensko - Holandsko na turnaji 1-A divízie MS v hokeji žien 2025.

Slovensko obsadilo na turnaji 1-A divízie nepostupové tretie miesto.


Slovensko U20 - Česko U20: ONLINE prenos zo zápasu na Turnaji piatich krajín vo fínskom meste Rovaniemi.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo zápasu na Turnaji piatich krajín vo fínskom meste Rovaniemi: Slovensko U20 - Česko U20.


Róbert Pich po strelení gólu číslo 100.

Róbert Pich je čerstvým členom Klubu ligových kanonierov.


Slovenskí hokejisti počas testovania NHL Combine pred MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Tento typ testovania je známy najmä z obdobia pred draftom do NHL.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu