BRATISLAVA 19. septembra (SITA) - Bubnovou párty uzavrie dnes o 17:00 na Hlavnom námestí v Bratislave svoju volebnú kampaň projekt Rock volieb 2002. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol manažér kampane Rock volieb 2002 Marek Kapusta, aktivisti kampane r
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ozdajú okoloidúcim asi 2 000 fliaš s ryžou, vítané sú aj nástroje na bubnovanie. Rytmus večera budú udávať profesionálni háči na rôznych bicích nástrojoch. S raritou - dva a pol metra vysokým bubnom, sa predstaví 18-členná skupina Uado Tara Ban z Poľska, následne bude pódium patriť českým skupinám Tam Tam Orchestra a Wendy Zulu. Večer uzavrie slovenská formácia Mango Molas. Záverečná bodka za kampaňou Rock volieb 2002 bude dnes aj v Trenčíne, Banskej Bystrici a Košiciach. Zároveň s kampaňou sa končí aj trasa putovného autobusu Rock volieb 2002. Záverečná jazda autobusu sa uskutoční počas volieb na najväčšom slovenskom sídlisku, ktoré má aj najväčšiu koncentráciu mladých ľudí - v bratislavskej Petržalke. S autobusom, ktorý ponúkal informácie o voľbách navštívili aktivisti 24 miest a zúčastnili sa na množstve koncertov a festivalov. Kapusta považuje autobus s internetovou kaviarňou za skvelý ťah kampane, lebo pritiahol pozornosť tisícok mladých ľudí. Manažér kampane upozornil, že cieľom Rocku volieb nebolo mechanické naháňanie hlasov. "Snažili sme sa upozorniť hlavne na témy, ktoré sú pre mladých ľudí dôležité," konštatoval. Medzi témy, ktoré aktivisti Rocku volieb a aj iných projektov mimovládnych organizácií adresovali politikom patrí informatizácia spoločnosti a problém drahého internetu. Zamerali sa aj na sociálne témy, spôsob spoplatnenia vysokoškolského štúdia a nízku pripravenosť politikov na vstup do EÚ. Mladí ľudia podľa Kapustu jednoznačne javia záujem o politiku, uvedomujú si dôležitosť volieb. "Je alarmujúce, že okolo 30 percent mladých uvažuje o emigrácii a asi 70 percent nevidí na Slovensku budúcnosť," konštatoval. Rock volieb sa snažil zjednodušenou formou porovnať, čo jednotlivé strany ponúkajú mladým, ako pristupujú k integrácii SR do NATO a EÚ. "Pomôcť im pri voľbe bez toho, aby sme uprednostňovali nejakú politickú líniu," dodal Kapusta. Kampaň Rock volieb 2002 bude v spolupráci s ostatnými MVO pokračovať aj po parlamentných voľbách. Politikom chce formou rôznych okrúhlych stolov pripomínať ich predvolebné sľuby.