Bratislava 21. septembra (TASR) - Predvolebné kampane ANO, SDKÚ a strany Smer označil šéf volebného tímu aliancie Jozef Heriban za najlepšie s tým, že práve tento faktor sa odzrkadlil aj na ich volebných výsledkoch.
"Strany, ktoré robili dobrú kampaň a správne komunikovali, sa aj umiestnili na dobrých miestach," povedal Heriban pre TASR. Predstavitelia ANO ešte pred časom hovorili, že strana dosiahne volebný výsledok 12,5 percenta. Pre Heribana však nie sú sklamaním súčasne odhady, ktoré hovoria o výsledku na úrovni 8 percent. "ANO mohla dosiahnuť reálne číslo 12," dodal Heriban, podľa ktorého sa na súčasných výsledkoch podpísali najmä diskreditačné útoky na ANO v posledných týždňoch.
Medzi ne zaradil najmä prelepené billboardy s lídrom ANO Pavlom Ruskom, iniciatívu arcibiskupa Jána Sokola, kde radil veriacim, aby nevolil strany na ateistickom a liberálnom základe, ako aj letáčiky, či počítačový vírus, poškodzujúci ANO. "Žiadna iná strana sa s tým nestretla," zdôraznil Heriban, podľa ktorého boli útoky robené rafinovane a inteligentne. Vidí za nimi politických súperov ANO, ktorých však nechcel pomenovať.
Napriek tomu považuje za štandardný spôsob politického boja, keď sa popri pozitívnej kampani robí aj negatívna s cieľom oslabiť konkurenciu.