Bratislava 22. septembra (TASR) - Mimovládne organizácie, ktoré pripravili pred voľbami projekty zamerané na aktivizáciu voličov, sú so 70-percentnou volebnou účasťou spokojné.
Ich predstavitelia sú radi, že sa nenaplnili prognózy o veľmi nízkej účasti na tohtoročných parlamentných voľbách. Domnievajú sa, že predvolebné kampane tretieho sektora pomohli k zmene postoja ľudí, u ktorých prevládala skepsa z politického vývoja v krajine.
Vlado Talian z občianskeho združenia Hlava 98, ktoré spolu s Občianskym okom organizovalo kampaň Nie je nám to jedno, vyjadril spokojnosť s tým, že sa im podarilo motivovať ľudí, ktorí sa zaujímajú o veci verejné. Ich rozčarovanie z politiky však spôsobilo, že pôvodne uvažovali o neúčasti na voľbách. Obe organizácie zhodnotili kampaň ako úspešnú.
Daniel Brezina, riaditeľ občianskeho združenia Gemma 93, ktoré pripravilo celoslovenský pochod s názvom Druhý krok, by za úspech považoval 75-percentnú volebnú účasť. Napriek tomu je rád, že k voľbám pristúpilo okolo 2,9 milióna voličov. Podľa jeho slov Gemma 93 v rámci projektu oslovila okolo 400 tisíc voličov.
MVO, ktoré pripravili k voľbám 88 projektov, pričom 36 malo celoslovenskú pôsobnosť, zvolilo rôzne prístupy na zvýšenie volebnej účasti.
Kampaň Rock volieb ď02 sa podľa jej manažéra Marka Kapustu zamerala aj na zlepšenie úrovne volebnej kampane, mala ambíciu posunúť ju od emócií ku konkrétnym témam, ktoré ľudí zaujímajú. Domnieva, že túto úlohu splnila, pretože predvolebná kampaň bola omnoho kultivovanejšia a pomohla oslabiť pesimizmus, ktorý v štáte pred voľbami panoval. Takisto očakával, že účasť na voľbách bude o niečo vyššia - okolo 73 percent, ale aj konečný výsledok označil za solídny.
*ad na