U Čaploviča najal audi od Malchárka.
BRATISLAVA. Štátny inštitút odborného vzdelávania ani v utorok neprezradil, ktoré firmy bojovali o lukratívnu zákazku na propagáciu stredných odborných škôl.
Zmluvu na vyše 1,5 milióna eur s DPH 14. marca uzavrel s eseročkou Mediamedia.
Inštitút, ktorý patrí pod ministerstvo školstva, odkázal na vestník, ktorému poslal oznámenie o výsledku verejného obstarávania.
„Termín jeho zverejnenia je predpokladaný na koniec tohto týždňa,“ povedala Oľga Radovichová z inštitútu.
Úrady pritom do oznámení píšu iba počet súťažiacich a víťaznú firmu. Mená neúspešných vestník nepublikuje.
Ministerstvá a podriadené úrady pritom v médiách bežne zverejňujú, kto sa do ich súťaží zapojil a akú cenu ponúkol.
O konkurentovi nevedeli
Keď štátny inštitút súťaž vo vestníku koncom roka ohlasoval, náklady na PR pre školy odhadol na 1 301 500 eur bez DPH.
Mediamedia napokon vyhrala s ponukou lacnejšou o 1558 eur.
Konateľ spoločnosti Marek Bezák vraví, že uspeli v elektronickej aukcii, počas ktorej sa nič nedialo. Až z protokolu po ukončení aukcie podľa neho zistili, že mali nejakého konkurenta. Do aukcie sa však nezapojil a ich ponuku neprebil.
Obhajoba Švajčiarskom
Minister školstva Dušan Čaplovič obhajuje reklamu na odborné školy tým, že ju z veľkej časti zaplatia Švajčiari. Úrad vlády na propagáciu prispeje vyše 220-tisíc eurami.
Podporu zo Švajčiarska získal projekt pred dvoma rokmi, keď bol riaditeľom inštitútu ešte Ivan Stankovský. Po nástupe ministra Čaploviča sa stal vedúcim jeho služobného úradu a podpísal spornú zmluvu na prenájom audi od firmy Jirka Malchárka.
Stankovský tvrdí, že propagácia škôl bola podmienkou švajčiarskej strany. Okrem nej sú súčasťou projektu školenia pre odborné školy asi za dva milióny.

Beata
Balogová
