FÓRUM ČITATEĽOV

Flašíkov paradox

Politický marketing by mohol byť obohatený o nový pojem. Flašíkov paradox. Reklamnému „mágovi“ sa totiž už druhýkrát podaril husársky kúsok. Priviedol najpopulárnejšieho slovenského politika k faktickej volebnej porážke. Nezmyselná kampaň priniesla R. Ficovi až potupné tretie miesto. Nebude premiérom a ďakovať za to môže štýlu svojej volebnej kampane.

Podoba oboch kampaní je viac ako zrejmá. Boli založené na nezmyselnej kreativite bez jasnej stratégie. Pred štyrmi rokmi HZDS oblepilo Slovensko plagátmi s motívmi švajčiarskej krajinky, Mečiara s otcovským výrazom a hrnčekom čaju, kreslenými kozmonautmi a podobnými výtvormi. Tieto voľby sme sa mohli tešiť z holých zadkov, topánok, psov, dverí, agresívnych útokov na politických konkurentov. Slogan „Ako sa kradlo za Mečiara, tak sa kradlo aj za Dzurindu“ pravdepodobne v každom okoloidúcom vyvolal silné nutkanie doplniť ho dôvetkom „tak sa bude aj za Fica“. Smeru určite v kampani tento agresívny štýl nepomohol.

Jedinou stratégiou reklamného „mága“ v oboch kampaniach bolo asi heslo čím viac a rôznorodejších billboardov, plagátov, letákov a reklamných predmetov, tým lepšie. Nefungovalo to. Ani pred štyrmi rokmi, ani teraz.

Spľasla veľká bublina, ktorej Fico naivne naletel. Miesto kokakoly vyrobenej z vody si teraz musí vychutnať volebnú porážku. To je jednoducho Flašíkov paradox.

IVAN ĎUĎÁK

Voľby-nevoľby

V nedeľu 15. 9. som zistil, že počas volieb nebudem voliť v B. Štiavnici, kde mám trvalý pobyt. Preto som v pondelok poštou odoslal ako zásielku 1. triedy (musí byť doručená do 24 hodín) žiadosť o zaslanie voličského preukazu. Predpokladal som, že pri rovnakom postupe zo strany kompetentného úradníka MsÚ B. Štiavnica budem držať požadovaný dokument v rukách najneskôr v piatok 20. 9. Nedržal som. Zavolal som teda MsÚ - dáma z organizačného odboru ma ubezpečila, že voličský preukaz mi poslali.

V sobotu som predostrel členkám okrskovej volebnej komisie svoj problém. A tak členka komisie zo svojho mobilu zavolala na MsÚ, kde jej potvrdili, že som bol z tamojšieho zoznamu voličov vyčiarknutý a voličský preukaz mi 19. 9. (!) predsa odoslali! Nato mi ďalšia pani z komisie oznámila, že jej je to veľmi ľúto, ale voliť mi neumožnia, pretože „čo ak mi ten preukaz predsa len prišiel a ja ho použijem ešte raz?“! Neveriac práve počutému, vyšiel som z miestnosti tak, ako som prišiel - teda ako nevolič. Ešte raz som zavolal na MsÚ a spýtal som sa, kedy mi voličský preukaz poslali - „kompetentná pani“ mi potvrdila, že skutočne až vo štvrtok. Na otázku, prečo tak neskoro, keď moju žiadosť dostali už v utorok, som dostal odpoveď, akú môže dať len ničím neotrasiteľný byrokrat: „Ja som dúfala, že vám to do piatka príde.“ Nemal by kompetentný orgán vyvodiť z toho dôsledky? Napríklad Ústredná volebná komisia?!

JURO BONDORA, B. Štiavnica

Kde sa sem priplietla reklama?

Konečne je v novinách aj niečo pozitívne. Po článkoch, ktoré obviňujú politikov, že namiesto služby občanom im ide iba o vlastný prospech, máme dôkazy o nezištnosti v oblasti, kde by sme to skutočne nečakali - v biznise. V reakcii na až nechutne omieľaného Fera Tarabu hneď dvaja majitelia reklamných agentúr (priamo alebo sprostredkovane) v denníku SME (19. 9.) presviedčajú, že poskytli svoje služby občanom zdarma. A nielen to. V prvom prípade reklamná agentúra vraj priebežne vlastnú kampaň úverovala, v druhom prípade vynaložila z vlastného vrecka 2 milióny Sk. (K tomu si treba ešte prirátať sumu za platený inzerát v SME, v ktorom riaditeľ sebavedome chváli svoju prácu a podsúva nám svoje alter ego Fera Tarabu dokonca až na Hrad). Takisto rozhlasové a televízne stanice poskytli svoj priestor bezplatne. Stovky dobrovoľníkov tiež. Trošku peňazí sa ušlo iba billboardovým a produkčným spoločnostiam a tlačeným médiám. A to všetko nezištne, len pre nás občanov a nás ženy. Občan vedomý si svojich práv, vzdelaný a rozhľadený nezhltne každú hlúposť. Kde sa sem vlastne priplietla reklama?

 ZDENKA VÁCLAVOVÁ, Bratislava

Príspevky do tejto rubriky posielajte na adresu Námestie SNP 30, 814 64 Bratislava, alebo listy@sme.sk . Niektoré listy je nutné redakčne upraviť a skrátiť. Ďakujeme za pochopenie.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 868
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 019
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 225
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 142
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 080
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 670
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 192
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 747
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 529
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 945

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

DOMOV

Profily, ktoré posielali sexuálne správy vymazali. Pribúdajú ďalšie

Polícia preveruje obťažovanie na pokeci.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Ministerstvo školstva chce postupne zvyšovať zaškolenosť detí od štyroch rokov

Zvýšiť zaškolenosť chce ministerstvo zriaďovaním jasieľ pre deti do troch rokov, čím sa uvoľnia kapacity v škôlkach.

Slovensko sa zapojí do vojenskej operácie Sophia v Stredozemnom mori

Vojenskí policajti majú pôsobiť na nemeckej lodi, ich úlohou bude kontrola plavidiel.

Na horách pretrváva mierne lavínové nebezpečenstvo

Nebezpečné sú hlavne miesta na záveterných stranách hrebeňov a žľabov v najvyšších polohách pohorí.

Psychologička: Dieťa môže mať pocit, že obťažujúce správy sú normálne

Deti vo veku okolo dvanásť rokov dajú najmä na názor vrstovníkov a sociálnej skupiny, s ktorou sú v kontakte.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop