BRATISLAVA. Taxikári našli diery v nových prísnejších pravidlách na vydávanie ich koncesií. Časť z nich na protest pred dvoma týždňami blokovalo dopravu.
Ministerstvo teraz sľubuje ústup.
Cieľom novely cestného zákona, ktorá už platí, bolo dostať z ciest staré taxíky.
Pri žiadosti o koncesiu podľa neho auto nesmie mať viac ako päť rokov „alebo“ mať najazdených viac ako určený počet kilometrov podľa druhu motora.
Taxikárom v decembri tohto roka vypršia koncesie a musia si nahlasovať novú. Pre mnohých by to znamenalo, že musia kupovať nové auto.
Jazykový problém
Miroslav Fašung z Únie taxikárov hovorí, že zákon bol zle naformulovaný – pre slovo „alebo“ podľa neho umožňoval, prihlásiť aj staršie ako päťročné auto.
„Kúpim si dvadsaťročnú felíciu od suseda, ktorá nemá prekročený limit stotisíc kilometrov, a môžem vás ňou desať rokov voziť.“
„Je to jazykový problém,“ priznáva hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
„Dnes má zo zákona taxikár podmienku pri každej výmene koncesie vymeniť aj auto, čo je tiež problém,“ vraví Milan Velčický z Cechu Taxi Bratislava.
Ministerstvo im pravdepodobne vyjde v ústrety. Rokovania ešte pokračujú.
Obce si ceny určovať môžu
Cech a únia taxikárov sú dve samostatné organizácie. Protest v Bratislave organizovala únia. „My ako cech sme protestnú jazdu nepodporovali. Protestovali proti tomu, čo už bolo dohodnuté?“ pýta sa Velčický.
Protestujúci žiadali aj stanovenie pevnej sumy na kilometer, teda zdraženie cesty taxíkom.
„Štát nebude reguláciou umelo zvyšovať ceny v neprospech občanov,“ vraví Kóňa. Pripomína však, že obce si ceny regulovať môžu.

Beata
Balogová
