Autobusy a bicykle si u nás na rozdiel od Západu na ceste skôr konkurujú.
BRATISLAVA. Podporu cyklodoprave deklaruje aj vláda.
Začiatkom mája schválila Národnú stratégiu rozvoja cyklistickej dopravy, podľa ktorej by z eurofondov, štátneho rozpočtu i z peňazí samospráv malo ísť na cyklodopravu už v budúcom roku 13 miliónov eur.
Na projekt má dohliadať národný cyklokoordinátor so spolupracovníkom v každom kraji.
Ministerstvo dopravy si predstavuje, že ak štát a samosprávy dajú peniaze dokopy, už budúci rok môže pribudnúť v mestách 40 kilometrov samostatných cyklochodníkov, 85 kilometrov cyklotrás na existujúcich cestách a vyznačiť chcú aj 800 kilometrov cykloturistických trás.
Rozvoju cyklodopravy by podľa stratégie pomohlo aj rozšírenie možností kombinovať cyklistiku s inými druhmi dopravy.
Kým preprava bicyklov vo vlakoch sa už aj na Slovensku stáva pomaly štandardom, v autobusoch s touto možnosťou rátajú len výnimočne.
Možnosť previezť bicykel v bežných spojoch MHD poskytuje od vlaňajšieho leta len bratislavský dopravný podnik. V jednom vozidle môžu cestovať najviac dvaja cyklisti.
V Košiciach môžu cyklisti smerujúci do výletných lokalít využiť v lete autobusovú linku 14.
Špeciálne cyklobusy do rekreačného zázemia v tejto sezóne opäť plánuje aj Banská Bystrica a Nitra.
Ďalšie krajské mestá o zavedení tejto možnosti neuvažujú.

Beata
Balogová
