BRATISLAVA. Člověk v tísni-pobočka Slovensko a Centrum pre výskum etnicity akultúry spoločne vydali publikáciu o inkluzívnom vzdelávaní. Publikácia obsahuje texty 17-tich autorov doplnené rozhovormi s 11-timi respondentmi.
Nutnosť postupného posunu od konceptu integrácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami k ich inklúzii do hlavného vzdelávacieho prúdu vyplýva nielen z medzinárodných trendov a záväzkov
Slovenska, ale aj z praktických požiadaviek na zvyšovanie kvality vzdelávania pre všetky deti. Hoci sa diskusia o inkluzívnom vzdelávaní nezriedka zužuje iba na problematiku detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (detí so zdravotným znevýhodnením či detí zo sociálne znevýhodneného prostredia), inkluzívne vzdelávanie sa týka pripravenosti a schopnosti škôl adekvátne reagovať na potreby všetkých detí.
Je tak súčasťou akýchkoľvek diskusií o reforme vzdelávania a nových podobách vzdelávacieho systému, ktoré v súčasnosti na Slovensku prebiehajú.