Stratová pošta robí časopis za tisíce, propaguje ľudí zo Smeru

Časopis Slovenskej pošty Poštové zvesti nedostáva každá domácnosť, hoci za to štátna akciovka platí.

Podarí sa poštárom doručiť zvesti?(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Slovenská pošta zaplatila takmer dva milióny výtlačkov Poštových zvestí.

Propagačný časopis štátnej akciovky má dostať každá domácnosť, zisťovanie SME ukázalo, že ho v schránke nájde málokto.

Len za najnovšie číslo dala pošta tlačiarenskej firme Dolis takmer 120-tisíc eur. V 20-stranovom časopise sa prezentujú politici Smeru Ján Počiatek a Peter Pellegrini.

SME náhodne oslovilo 30 domácností po celom Slovensku, aktuálne číslo Poštových zvestí, ktoré vyšlo pred niekoľkými týždňami, dostali tri - na Kordíkoch pri Banskej Bystrici, v bratislavskom Starom Meste a v Ružinove.

Ďalším rodinám v Košiciach, Trnave, Bratislave, Poprade, Zvolene, Žiline, Banskej Bystrici a Topoľčanoch neprišli.

Pošta tvrdí, že náklad 1,85 milióna kusov nie je fiktívny, magazín vraj distribuuje do každej domácnosti postupne podľa regiónov.

„Slovenská pošta však nedokáže zabezpečiť distribúciu tohto časopisu do každej domácnosti vzhľadom na nedostupnosť niektorých schránok,“ povedala hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová.

Pochvala od Počiatka

Poštové zvesti
  • štátna pošta vydáva časopis pre každú domácnosť,
  • za 1,85 milióna výtlačkov najnovšieho čísla dala 120–tisíc eur,
  • Poštové zvesti dostáva málokto,
  • časopis objednali aj pre zamestnancov, TOP klientom ho posielajú elektronicky.

Minister dopravy Ján Počiatek pritom v časopise chváli poštu za spoľahlivosť. Zhruba 1540 pobočiek podľa neho zaručuje, že pošta dorazí do každej obce.

„Stále existujú oblasti, kde je poštár jedinou istotou, že zásielka nájde adresáta.“

Okrem Počiatka dostal priestor aj štátny tajomník ministerstva financií Peter Pellegrini zo Smeru, v rozhovore vraví o integrovaných obslužných miestach.

Štátna akciovka vystupovanie politikov obhajuje, Počiatek sa podľa Pondelovej prihovára čitateľom, lebo je najvyšším predstaviteľom jediného akcionára - ministerstva dopravy a Pellegrini zas zodpovedá za informatizáciu.

Dvojnásobná cena

Vedenie stratovej pošty tvrdí, že Poštové zvesti sú potrebné, ľuďom predstavujú „komplexnú ponuku služieb“. Obhajuje ich aj tým, že vlani znížilo stratu z deväť miliónov na 2,7 milióna eur.

Články do časopisu pripravuje tlačové oddelenie pošty. Pondelová vyčíslila, že za „tlač vrátane súvisiacich služieb“ na najnovšom čísle dali takmer 120-tisíc eur.

Podľa zmluvy, ktorú s firmou Dolis uzavreli 26. apríla, však mala pošta platiť zhruba o polovicu menej.

„Zmena ceny vyplýva zo zmenenej technickej špecifikácie Poštových zvestí 1/2013 oproti rámcovej dohode a prílohe,“ odpovedal konateľ firmy Dolis Radko Suchár.

Suchár vraví, že zákazku získali vo verejnej obchodnej súťaži vyhlásenej 11. marca. Oznam o súťaži podľa pošty visel na webovej stránke.

Pondelová najprv napísala, že cenové ponuky ďalších spoločností nezverejnia, lebo nemajú ich súhlas. Neskôr uviedla, že Dolis sa do súťaže zapojil sám.

Poštové zvesti nepravidelne vychádzajú podľa Pondelovej už od roku 2004, väčšinou raz za rok. Po novom bude nové číslo každý štvrťrok.

Suchárova firma časopis tlačila aj v minulosti. Koľko mu Slovenská pošta dosiaľ vyplatila, Pondelová sprístupniť odmietla.

„Uvedená informácia je predmetom obchodného tajomstva,“ podotkla s tým, že platby odchádzali na základe zmlúv spred roka 2010, keď ešte neboli povinne zverejňované na webe.

Tajná cena inzerátov

V aktuálnom čísle sú inzeráty národnej lotérie Tipos, verejnoprávnej RTVS a Poštovej banky. Koľko za ne pošta utŕžila, Pondelová nespresnila, opäť sa odvolala na obchodné tajomstvo.

RTVS a Tipos iba reagovali, že inzeráty sú súčasťou dlhodobej spolupráce.

Poštová banka uviedla, že reklamný priestor kúpila „štandardným spôsobom ako v akomkoľvek inom médiu“. Cenu tiež nezverejnila.

Pre poštárov bude platiť pošta špeciálne Poštové zvesti. V náklade 14­-tisíc kusov ich bude štvrťročne tlačiť tiež Dolis. Za štyri vydania zinkasuje 15­-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 677
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 148
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 884
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 472
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 427
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 148
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 551
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 425
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 364
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 103

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Domov

Aké stíhačky môže kúpiť Slovensko a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16. Analytik by radšej bral menej kusov, ale modernejších lietadiel

Domov

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine kontrolovaných zmrzlinární zistili hygienici nedostatky.

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.