Stratová pošta robí časopis za tisíce, propaguje ľudí zo Smeru

Časopis Slovenskej pošty Poštové zvesti nedostáva každá domácnosť, hoci za to štátna akciovka platí.

Podarí sa poštárom doručiť zvesti?(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Slovenská pošta zaplatila takmer dva milióny výtlačkov Poštových zvestí.

Propagačný časopis štátnej akciovky má dostať každá domácnosť, zisťovanie SME ukázalo, že ho v schránke nájde málokto.

Len za najnovšie číslo dala pošta tlačiarenskej firme Dolis takmer 120-tisíc eur. V 20-stranovom časopise sa prezentujú politici Smeru Ján Počiatek a Peter Pellegrini.

SME náhodne oslovilo 30 domácností po celom Slovensku, aktuálne číslo Poštových zvestí, ktoré vyšlo pred niekoľkými týždňami, dostali tri - na Kordíkoch pri Banskej Bystrici, v bratislavskom Starom Meste a v Ružinove.

Ďalším rodinám v Košiciach, Trnave, Bratislave, Poprade, Zvolene, Žiline, Banskej Bystrici a Topoľčanoch neprišli.

Pošta tvrdí, že náklad 1,85 milióna kusov nie je fiktívny, magazín vraj distribuuje do každej domácnosti postupne podľa regiónov.

„Slovenská pošta však nedokáže zabezpečiť distribúciu tohto časopisu do každej domácnosti vzhľadom na nedostupnosť niektorých schránok,“ povedala hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová.

Pochvala od Počiatka

Poštové zvesti
  • štátna pošta vydáva časopis pre každú domácnosť,
  • za 1,85 milióna výtlačkov najnovšieho čísla dala 120–tisíc eur,
  • Poštové zvesti dostáva málokto,
  • časopis objednali aj pre zamestnancov, TOP klientom ho posielajú elektronicky.

Minister dopravy Ján Počiatek pritom v časopise chváli poštu za spoľahlivosť. Zhruba 1540 pobočiek podľa neho zaručuje, že pošta dorazí do každej obce.

„Stále existujú oblasti, kde je poštár jedinou istotou, že zásielka nájde adresáta.“

Okrem Počiatka dostal priestor aj štátny tajomník ministerstva financií Peter Pellegrini zo Smeru, v rozhovore vraví o integrovaných obslužných miestach.

Štátna akciovka vystupovanie politikov obhajuje, Počiatek sa podľa Pondelovej prihovára čitateľom, lebo je najvyšším predstaviteľom jediného akcionára - ministerstva dopravy a Pellegrini zas zodpovedá za informatizáciu.

Dvojnásobná cena

Vedenie stratovej pošty tvrdí, že Poštové zvesti sú potrebné, ľuďom predstavujú „komplexnú ponuku služieb“. Obhajuje ich aj tým, že vlani znížilo stratu z deväť miliónov na 2,7 milióna eur.

Články do časopisu pripravuje tlačové oddelenie pošty. Pondelová vyčíslila, že za „tlač vrátane súvisiacich služieb“ na najnovšom čísle dali takmer 120-tisíc eur.

Podľa zmluvy, ktorú s firmou Dolis uzavreli 26. apríla, však mala pošta platiť zhruba o polovicu menej.

„Zmena ceny vyplýva zo zmenenej technickej špecifikácie Poštových zvestí 1/2013 oproti rámcovej dohode a prílohe,“ odpovedal konateľ firmy Dolis Radko Suchár.

Suchár vraví, že zákazku získali vo verejnej obchodnej súťaži vyhlásenej 11. marca. Oznam o súťaži podľa pošty visel na webovej stránke.

Pondelová najprv napísala, že cenové ponuky ďalších spoločností nezverejnia, lebo nemajú ich súhlas. Neskôr uviedla, že Dolis sa do súťaže zapojil sám.

Poštové zvesti nepravidelne vychádzajú podľa Pondelovej už od roku 2004, väčšinou raz za rok. Po novom bude nové číslo každý štvrťrok.

Suchárova firma časopis tlačila aj v minulosti. Koľko mu Slovenská pošta dosiaľ vyplatila, Pondelová sprístupniť odmietla.

„Uvedená informácia je predmetom obchodného tajomstva,“ podotkla s tým, že platby odchádzali na základe zmlúv spred roka 2010, keď ešte neboli povinne zverejňované na webe.

Tajná cena inzerátov

V aktuálnom čísle sú inzeráty národnej lotérie Tipos, verejnoprávnej RTVS a Poštovej banky. Koľko za ne pošta utŕžila, Pondelová nespresnila, opäť sa odvolala na obchodné tajomstvo.

RTVS a Tipos iba reagovali, že inzeráty sú súčasťou dlhodobej spolupráce.

Poštová banka uviedla, že reklamný priestor kúpila „štandardným spôsobom ako v akomkoľvek inom médiu“. Cenu tiež nezverejnila.

Pre poštárov bude platiť pošta špeciálne Poštové zvesti. V náklade 14­-tisíc kusov ich bude štvrťročne tlačiť tiež Dolis. Za štyri vydania zinkasuje 15­-tisíc eur.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 054
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 131
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 972
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 731
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 519
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 182
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 114
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 470

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéf Fondu na podporu umenia: Odborníkov je málo, bojujeme s konfliktom záujmov

Prioritami pre fond na nasledujúci rok sú národné výročia.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

Neprehliadnite tiež

Domov

Slovensko sa môže stať centrom európskeho liekového biznisu

Budovu pre liekovú agentúru u nás vybrali bez verejnej súťaže. Medzirezortná skupina za sídlo určila komplex patriaci J&T Real Estate.

Domov

Viskupiča nahradí v parlamente občianska aktivistka Natália Milanová

Rokovanie v pléne naplánované do konca roka Viskupič ešte absolvuje.

Domov

Danko chcem zachrániť slovenské zbrojárske továrne a strojárstvo

Líder SNS je rád, že pri plánovanom nákupe obrnených transportérov bolo nastavené slovenské riešenie.

Domov

Opoziční poslanci chcú posilniť demokraciu v činnosti samospráv

V novele chcú preto okrem iného zaviesť právo obyvateľa vystúpiť na rokovaní obecného zastupiteľstva.