BRATISLAVA. Slovensko má od začiatku augusta prvého národného cyklokoordinátora Petra Klučku.
Hovorí, že jeho cieľom je najmä naplniť národnú cyklistickú stratégiu, ktorú vláda prijala v máji, a do roku 2020 dosiahnuť desaťpercentný podiel cyklistiky v doprave.
Koordinátor
Náplň práce
dohliadať na to, aby cyklistická infraštruktúra nadväzovala a tvorila sieť;
zapájať sa do prípravy operačných programov, aby sa dali cyklocesty financovať z eurofondov;
navrhovať zmeny v legislatíve, aby bola ľahšia výstavba cyklotrás;
robiť kampane na propagáciu cyklistiky.
„Chcem vrátiť bicykle späť do ulíc a vrátiť cyklistom ich pozíciu ako rovnocenných účastníkov cestnej premávky tak, aby mohli bezpečne jazdiť,“ hovorí Klučka pre SME.
Spolupracovať bude s ôsmimi regionálnymi a lokálnymi cyklokoordinátormi, ale aj občianskymi združeniami a verejnosťou.
„Chceme, aby cyklocesty išli odniekiaľ niekam. Mali by teda spájať centrum s mestskými časťami, mestá s mestami, a aby nadväzovali na existujúcu sieť európskych cyklotrás,“ hovorí Klučka. Cyklokoordinátora napríklad už desať rokov majú v Česku.
Plánuje bojovať aj pri tvorbe legislatívy a technických noriem, ale aj operačných programov na eurofondy.
Peter Klučka pôsobil prevažne v oblasti verejnej dopravy. Bol riaditeľom Dopravného podniku Bratislava, pracoval aj na železniciach či v spoločnosti Metro.
Autor: khu

Beata
Balogová
