SME

Pošta má v Bratislave problém s doručením letákov, pri biznise to zľahčuje

Keď ide o biznis, pošta v roznose letákov problém nevidí. Problémy spomína, keď reklamu nedoručí všade.

Poštové zvesti sa nedostanú všade.Poštové zvesti sa nedostanú všade. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Keď ide o biznis, pošta v roznose letákov problém nevidí. Problémy so schránkami spomína, keď reklamu nedoručí všade.

BRATISLAVA. Do každej tretej domácnosti v Bratislave nemôžeme doručiť letáky, lebo majú na schránke zákaz vhadzovania reklamy, tvrdí Slovenská pošta.

Ak ich však osloví záujemca o doručenie letákov, obmedzenia zahmlieva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na to, koľko schránok so zákazmi je, sa začala štátna akciovka vyhovárať, keď SME napísalo, že jej propagačný časopis Poštové zvesti dostal málokto, hoci ho Slovenská pošta sľubuje doručiť každej domácnosti. Len aktuálne číslo vyšlo štát na 120­-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

SME v júli náhodne oslovilo 30 rodín po celom Slovensku, časopis prišiel iba trom.

Pošta odmietla, že náklad 1,85 milióna kusov je fiktívny, bránila sa nedostupnosťou mnohých schránok.

Po publikovaní článku poslala SME žiadosť o uverejnenie odpovede, v ktorej prvýkrát spomenula, že Poštové zvesti nemohla dostať každá domácnosť, lebo viaceré majú na schránkach oznamy o zákaze vhadzovania reklám.

„V Bratislave je to zhruba 35 percent takýchto schránok,“ napísala v žiadosti pošta.

Zákazníkovi to nepovedia

SME potom otestovalo, či pošta na to upozorní aj prípadného záujemcu o roznášku letákov.

Redakcia v mene fiktívnej podnikateľky oslovila poštu, či doručí letáky jej firmy do všetkých domácností v krajských mestách a či platia nejaké obmedzenia.

SkryťVypnúť reklamu

Sekcia predaja firemným zákazníkom Slovenskej pošty obratom odpísala, že ich vie doručiť do každej evidovanej domácnosti.

„Rozhodnutie, či leták pôjde do každej domácnosti, je na vás, na našej strane nie sú žiadne obmedzenia,“ píše sa v maile.

Na ďalší mail, či nebýva problém so schránkami rodín, ktoré si reklamu neželajú, a koľko ich je v Bratislave, pracovníčka odpísala: „Ide o naozaj minimálne množstvo z celkového objemu slovenských domácností.“

Počty poštárov

SME požiadalo poštu o vysvetlenie, prečo v prípade Poštových zvestí hovorí, aký je problém s doručovaním reklamy, ale pri dohadovaní zákazky to zľahčujú.

Hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová odmietla, že by zavádzali. Tvrdí, že na Slovensku je takmer stotisíc domácností, do ktorých sa nedajú reklamné zásielky doručiť. „Z celkového počtu 1 947 525 domácností, ktorý evidujeme, je to 5,1 percenta domácností.“

SkryťVypnúť reklamu

Pošta ešte zopakovala, že najviac zákazov na reklamu visí na schránkach v Bratislave.

Päť percent schránok, ktorých majitelia si reklamu neželajú, podľa nej zodpovedá „minimálnemu počtu“.

„Ponuka, ktorú sme fiktívnej podnikateľke poslali, je v súlade s predošlými tvrdeniami.“

Počiatek poštárom verí

Poštové zvesti v júli vyšli v náklade 1,85 milióna kusov. Firma Dolis ich má tlačiť každý štvrťrok. V 20-stranovom časopise sa prezentujú politici Smeru Ján Počiatek a Peter Pellegrini.

Počiatek v časopise chváli poštárov za spoľahlivosť. „Stále existujú oblasti, kde je poštár jedinou istotou, že zásielka nájde adresáta,“ prihovára sa čitateľom.

Pošta tvrdí, že Počiatek dostal priestor, lebo je na čele jediného akcionára ministerstva dopravy a Pellegrini ako štátny tajomník ministerstva financií rieši informatizáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Pošta mala vlani stratu 2,7 milióna eur.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 734
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 135
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 052
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 574
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 462
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 884
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 643
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 314
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Patrik Schick oslavuje gól

Do konca sezóny zostávajú už len tri zápasy.


TASR
Slovenský cyklista Martin Svrček (v strede) počas pretekov Ename Samyn Classic 2025.

Martin Svrček spadol pri zjazde zo stúpania Cipressa.


FC Košice - FK Železiarne Podbrezová: ONLINE prenos zo zápasu 7. kola skupiny o titul v Niké lige.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo zápasu 7. kola skupiny o titul v Niké lige: FC Košice - FK Železiarne Podbrezová.


Jakub Šiarnik.

Jakub Šiarnik prišiel o podporu z rezortného strediska.


SkryťZatvoriť reklamu