SME

Strany na župnej kampani šetrili (prehľad výdavkov)

Niektoré strany nechali propagáciu svojich kandidátov v župných voľbách iba na nich.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Kampaň pred župnými voľbami, ktorú ukončilo vo štvrtok ráno moratórium, hlboko do straníckych kás nenačrela.

Najviac do nej investoval Smer, strana prispela v každom kraji na zviditeľnenie kandidátov 33 200 eur. Celkovo tak do župných volieb vložil 265 600 eur, čo je asi osem percent z výdavkov, ktoré Smer priznal za kampaň k vlaňajším parlamentným voľbám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smer z tejto sumy platil volebné tlačoviny, bilbordy či mítingy ôsmich kandidátov na županov a 351 kandidátov na poslancov.

Hoci strana tak na hlavu vynaložila asi 740 eur, peniaze šli v skutočnosti najmä na zviditeľnenie nádejných županov.

SkryťVypnúť reklamu

„Celú kampaň som si platil sám, vyšla ma asi dvetisíc eur,“ povedal kandidát na poslanca zastupiteľstva Trenčianskeho kraja Daniel Beníček. Podobne odpovedali aj ďalší.

Najkomfortnejšie zázemie poskytla nádejným župným poslancom SaS, ktorá vo voľbách pred štyrmi rokmi získala jediného poslanca. Vznikla však len pol roka pred nimi.

Najštedrejšia bola SaS

SaS každému z 52 kandidátov prispela na kampaň sumou 2250 eur.

Ďalších 15-tisíc eur poskytla jedinému kandidátovi strany na župana Rastislavovi Masnykovi v Košickom kraji.

„Poučení aj komunálnymi voľbami sme využili tieto peniaze veľmi efektívne a bolo o nás počuť,“ vraví manažér kampane SaS v Banskobystrickom kraji Radovan Sloboda.

Väčšina kandidátov použila vraj peniaze na tlačoviny, reklamu v médiách a najmä bilbordy.

SkryťVypnúť reklamu

Do obcí vyrážali zväčša v rámci kampane spoločného kandidáta na župana Ľudovíta Kaníka (SDKÚ), ktorý po kraji sadil lipky.

Viac ako Smer prispeli na hlavu aj SMK a Most-Híd.

„Na kampaň sme použili zhruba stotisíc eur. Jedna časť šla na bilbordy, druhá časť bola rozdelená medzi okresy,“ povedala hovorkyňa SMK Helena Fialová.

Okresné organizácie peniaze z centrály použili najmä na plagáty, letáky, inzeráty v miestnych médiách a mítingy s kultúrnym programom.

Náklady SMK na podporu jedného kandidáta dosiahli 1350 eur, v prípade Mosta-Hídu to bolo takmer 890 eur.

Ďalej k téme:

Poslancom zo svojho

KDH sa rozhodlo podporiť iba vlastných kandidátov na županov, Ivanovi Uhliarikovi v Trnave, Miroslavovi Mikolášikovi v Žiline a Jánovi Hudackému v Prešove prispeli na kampaň po 20-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

„Ako štandardná strana využívame pri regionálnych voľbách aj širokú členskú základňu, ktorá pracuje v kampaniach na báze dobrovoľnosti,“ povedal hovorca KDH Matej Kováč.

Z väčších strán do kampaní investovala už len SNS, hoci len symbolických päťtisíc eur.

SDKÚ aj Nova nechali náklady na kampaň na kandidátov, špeciálny prípad sú OĽaNO, ktorí do volieb nepostavili žiadneho kandidáta a podporu vyjadrili nezávislým.

Iba na peniaze strán sa však nespoliehali ani politici strán, ktoré do kampaní investovali. „Na kampaň sme si priplácali aj zo svojho, v mojom prípade to bolo do tisíc eur,“ povedal Sloboda z SaS.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 420
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 045
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 491
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 066
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 689
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 656
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 603
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Šimon Nemec oslavuje víťazný gól v treťom zápase play-off.

Slovenského obrancu označil ako svetlý bod neúspešnej série.


TASR
Slovenskí reprezentanti na MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Pozrite si, kde sledovať štvrťfinálový zápas na MS v hokeji hráčov do 18 rokov 2025: Slovensko - Nemecko.


Tréner Martin Dendis a slovenská striedačka v zápase Slovensko - Lotyšsko na MS 18.

Dôležitým faktorom môžu byť vo štvrťfinále presilové hry.


Marián Michalovský
Futbalisti FC Barcelona.

Zápas semifinále Ligy majstrov odvysiela stanica Nova Sport.


SkryťZatvoriť reklamu