Fico bude klásť dôraz na autoritu alfa samca, tvrdí odborník na kampane

Pripravený pre Slovensko. Rovnaká fotka, podobný slogan. Premiérova kampaň nová nebude.

V bilborde spred parlamentných volieb v roku 2012 použili rovnakú Ficovu fotku akú má súčasný bilbord na prezidentskú kampaň.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Smerom k ľuďom, Pre ľudí, za Slovensko či Ľudia si zaslúžia istoty. Hlavné heslá Ficovho Smeru v posledných troch parlamentných voľbách pracovali s podobným slovníkom.

Slogan jeho prezidentskej kampane sa od tých parlamentných veľmi nelíši. Fotografia vyzerá rovnako ako na bilbordoch pred rokom, grafici mu zrejme len vymenili kravatu a dopísali, že je „pripravený pre Slovensko“.

Názov štátu Fico v kampani zdôrazňoval už v 2009 na spoločnom bilborde s Ivanom Gašparovičom, aj v roku 2010 i v spote pred minulými voľbami, keď vystríhal pred veľkomaďarskou politikou.

slovensko.jpg

Fico na bilborde ako kandidát na prezidenta. FOTO: Smer

Prichádza alfa samec

Odborníci na politický marketing hovoria, že na politickej scéne nie je nikto, kto by mal tak dobre premyslenú komunikáciu ako Fico a jeho strana.

Podľa Michala Novotu, ktorý pracoval v štábe českého politika Andreja Babiša a v minulosti viedol tlačový odbor KDH, ju preto veľmi meniť netreba.

„Predpokladám, že prieskumy medzi voličmi ukážu, že kandidát Fico do rétorického arzenálu zaradí najmä slová ako sila, stabilita, jednota, ochrana sociálnych istôt,“ vraví.

Novota predpokladá, že v tomto sa výrazne významovo nepohne od parlamentných volieb v roku 2012, len tentoraz „bude zrejme dôraz kladený na jeho autoritu alfa samca a garanta stability v slovenskej politike“.

gaspi.jpg

Fico na spoločnom bilborde s Ivanom Gašparovičom. FOTO: Archív SME

Zdôrazňuje samozrejmé

V podobnom duchu sa niesol už prejav, v ktorom Fico kandidatúru oznámil.

Tvrdo kritizoval rozdrobenú pravicovú opozíciu a poukázal, že ak by traja najvyšší ústavní činitelia neboli z jedného tábora, mohlo by to spôsobiť chaos.

„Pre Fica je najvýhodnejšie pokračovať v komunikovaní istôt, stability, pomoci pre sociálne slabších, dobrej kooperácií vlády a prezidenta,“ hodnotí stratégiu komunikačný konzultant Oto Kóňa.

„Preto sa bude snažiť bipolarizovať - buď zvolia jeho a bude dobre a čakajú nás všetkých svetlé zajtrajšky, alebo jeho oponentov a príde koniec sveta a destabilizácia krajiny.“

To isté si myslí aj Ján Füle, ktorý pracoval na kampani Ivety Radičovej v roku 2009.

„Nechcem dávať rozumy agentúre, ktorú si Fico určite zaplatí, ale ísť cestou stability bude asi ten najlepší spôsob.“

Odborníci oceňujú aj to že heslá Smeru boli vždy krátke a jednoduché.

Adam Jánoš pracuje ako textár v jednej z najväčších reklamných agentúr. Hovorí, že slogany Smeru sú síce podobne ako slogany iných strán plné floskúl, no majú v sebe emóciu. Ich plusom je, že zdôrazňujú na prvý pohľad samozrejmé veci.

„Je absurdné, aby politická strana išla inam ako smerom k ľuďom, ale pravdepodobne funguje, keď sa to povie takto natvrdo,“ vysvetľuje.

„Rovnako asi nikto neočakáva, že slovenský politický subjekt povie, že pôjde proti Slovensku,“ dodáva Jánoš.

preludi.jpg

Parlamentné voľby v roku 2010. FOTO: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Nové volebné pravidlá sa prezidentskej kampane ešte nedotknú

Transparentný účet na financovanie kampane chce Smer zvážiť. Z kandidátov ho zatiaľ má len Procházka.

BRATISLAVA. Prezidentské voľby budú zrejme posledné, v ktorých budeme voliť po starom. Začiatkom roka by mal parlament schváliť volebný kódex, ktorý zjednotí pravidlá pre všetky voľby.

Kódex, ktorý má nahradiť šesť zákonov, predložil v lete do parlamentu minister vnútra Robert Kaliňák.

Nový volebný zákon mal pôvodne ovplyvniť aj podmienky aktuálnej prezidentskej kampane, viacerí opoziční politici však kritizovali, že by sa tak pravidlá menili uprostred hry. Kaliňák tvrdí, že sa s nimi chce dohodnúť.

„Nové kódexy by sa mali dotknúť až volieb do Európskeho parlamentu alebo komunálnych volieb. Bude to závisieť aj od januárového stretnutia s opozíciou,“ tvrdí hovorca ministra Ivan Netík.

Kódex prináša aj povinnosť financovať kampane výhradne cez otvorené účty. Príjmy i výdavky na kampaň kandidátov tak bude môcť v reálnom čase sledovať aj verejnosť.

Ministerstvo vnútra pripomína, že transparentný účet si môžu zriadiť politici dobrovoľne už aj dnes. Z prezidentských kandidátov to zatiaľ urobil Radoslav Procházka.

Sympatizanti mu naň zatiaľ prispeli vyše 10-tisíc eur, najväčšiu položku 8700 eur zaplatil reklamnej agentúre za bilbordy.

Predseda Smeru Robert Fico zatiaľ neoznámil, či si otvorený účet zriadi. „Považujeme to za významný krok k zvýšeniu transparentnosti financovania a určite o tom budeme uvažovať aj my,“ povedala hovorkyňa Smeru Monika Počátková.

Michal Piško

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 633
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 794
  3. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 770
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 706
  5. Splnený sen 1 409
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 404
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 355
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 164
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 968
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 939

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

Orbán môže mať čoskoro v regióne nového spojenca. Andreja Babiša

Babiš má blízko k jeho politickej kultúre.

Neprehliadnite tiež

Domov

Rada Európy: Slovensko dosiahlo v boji proti korupcii pokrok

Slovensko splnilo šesť zo šestnástich odporúčaní, ďalších osem implementovalo čiastočne.

Domov

Vizionár, humanista a spravodlivý človek. Osobnosti spomínajú na Petra Vajdu

Na Petra Vajdu spomínajú jeho partneri, zástupcovia médií i ďalšie známe osobnosti.

Domov

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

Domov

Peter Vajda menil našu spoločnosť, hovorí Alexej Fulmek

Podnikateľ Peter Vajda stál pri zrode SME, ľuďom dával priestor, no očakával zodpovednosť.