Fico bude klásť dôraz na autoritu alfa samca, tvrdí odborník na kampane

Pripravený pre Slovensko. Rovnaká fotka, podobný slogan. Premiérova kampaň nová nebude.

V bilborde spred parlamentných volieb v roku 2012 použili rovnakú Ficovu fotku akú má súčasný bilbord na prezidentskú kampaň.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Smerom k ľuďom, Pre ľudí, za Slovensko či Ľudia si zaslúžia istoty. Hlavné heslá Ficovho Smeru v posledných troch parlamentných voľbách pracovali s podobným slovníkom.

Slogan jeho prezidentskej kampane sa od tých parlamentných veľmi nelíši. Fotografia vyzerá rovnako ako na bilbordoch pred rokom, grafici mu zrejme len vymenili kravatu a dopísali, že je „pripravený pre Slovensko“.

Názov štátu Fico v kampani zdôrazňoval už v 2009 na spoločnom bilborde s Ivanom Gašparovičom, aj v roku 2010 i v spote pred minulými voľbami, keď vystríhal pred veľkomaďarskou politikou.

slovensko.jpg

Fico na bilborde ako kandidát na prezidenta. FOTO: Smer

Prichádza alfa samec

Odborníci na politický marketing hovoria, že na politickej scéne nie je nikto, kto by mal tak dobre premyslenú komunikáciu ako Fico a jeho strana.

Podľa Michala Novotu, ktorý pracoval v štábe českého politika Andreja Babiša a v minulosti viedol tlačový odbor KDH, ju preto veľmi meniť netreba.

„Predpokladám, že prieskumy medzi voličmi ukážu, že kandidát Fico do rétorického arzenálu zaradí najmä slová ako sila, stabilita, jednota, ochrana sociálnych istôt,“ vraví.

Novota predpokladá, že v tomto sa výrazne významovo nepohne od parlamentných volieb v roku 2012, len tentoraz „bude zrejme dôraz kladený na jeho autoritu alfa samca a garanta stability v slovenskej politike“.

gaspi.jpg

Fico na spoločnom bilborde s Ivanom Gašparovičom. FOTO: Archív SME

Zdôrazňuje samozrejmé

V podobnom duchu sa niesol už prejav, v ktorom Fico kandidatúru oznámil.

Tvrdo kritizoval rozdrobenú pravicovú opozíciu a poukázal, že ak by traja najvyšší ústavní činitelia neboli z jedného tábora, mohlo by to spôsobiť chaos.

„Pre Fica je najvýhodnejšie pokračovať v komunikovaní istôt, stability, pomoci pre sociálne slabších, dobrej kooperácií vlády a prezidenta,“ hodnotí stratégiu komunikačný konzultant Oto Kóňa.

„Preto sa bude snažiť bipolarizovať - buď zvolia jeho a bude dobre a čakajú nás všetkých svetlé zajtrajšky, alebo jeho oponentov a príde koniec sveta a destabilizácia krajiny.“

To isté si myslí aj Ján Füle, ktorý pracoval na kampani Ivety Radičovej v roku 2009.

„Nechcem dávať rozumy agentúre, ktorú si Fico určite zaplatí, ale ísť cestou stability bude asi ten najlepší spôsob.“

Odborníci oceňujú aj to že heslá Smeru boli vždy krátke a jednoduché.

Adam Jánoš pracuje ako textár v jednej z najväčších reklamných agentúr. Hovorí, že slogany Smeru sú síce podobne ako slogany iných strán plné floskúl, no majú v sebe emóciu. Ich plusom je, že zdôrazňujú na prvý pohľad samozrejmé veci.

„Je absurdné, aby politická strana išla inam ako smerom k ľuďom, ale pravdepodobne funguje, keď sa to povie takto natvrdo,“ vysvetľuje.

„Rovnako asi nikto neočakáva, že slovenský politický subjekt povie, že pôjde proti Slovensku,“ dodáva Jánoš.

preludi.jpg

Parlamentné voľby v roku 2010. FOTO: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Nové volebné pravidlá sa prezidentskej kampane ešte nedotknú

Transparentný účet na financovanie kampane chce Smer zvážiť. Z kandidátov ho zatiaľ má len Procházka.

BRATISLAVA. Prezidentské voľby budú zrejme posledné, v ktorých budeme voliť po starom. Začiatkom roka by mal parlament schváliť volebný kódex, ktorý zjednotí pravidlá pre všetky voľby.

Kódex, ktorý má nahradiť šesť zákonov, predložil v lete do parlamentu minister vnútra Robert Kaliňák.

Nový volebný zákon mal pôvodne ovplyvniť aj podmienky aktuálnej prezidentskej kampane, viacerí opoziční politici však kritizovali, že by sa tak pravidlá menili uprostred hry. Kaliňák tvrdí, že sa s nimi chce dohodnúť.

„Nové kódexy by sa mali dotknúť až volieb do Európskeho parlamentu alebo komunálnych volieb. Bude to závisieť aj od januárového stretnutia s opozíciou,“ tvrdí hovorca ministra Ivan Netík.

Kódex prináša aj povinnosť financovať kampane výhradne cez otvorené účty. Príjmy i výdavky na kampaň kandidátov tak bude môcť v reálnom čase sledovať aj verejnosť.

Ministerstvo vnútra pripomína, že transparentný účet si môžu zriadiť politici dobrovoľne už aj dnes. Z prezidentských kandidátov to zatiaľ urobil Radoslav Procházka.

Sympatizanti mu naň zatiaľ prispeli vyše 10-tisíc eur, najväčšiu položku 8700 eur zaplatil reklamnej agentúre za bilbordy.

Predseda Smeru Robert Fico zatiaľ neoznámil, či si otvorený účet zriadi. „Považujeme to za významný krok k zvýšeniu transparentnosti financovania a určite o tom budeme uvažovať aj my,“ povedala hovorkyňa Smeru Monika Počátková.

Michal Piško

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 557
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 127
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 996
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 086
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 159
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 150
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 128
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 986
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 961
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Bratislavská škôlka zatajovala rodičom, že má žltačku

Nik nechce rozprávať, nik nikomu nechce nič povedať.

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

NAJ 2017

Najčítanejšie články na SME.sk v roku 2017

Pozrite si, čo najviac zaujímalo čitateľov.

SME 25 rokov

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

1998. Rok, kedy Mečiar definitívne znásilnil ústavu, ale aj rok, kedy jeho éra definitívne skončila.

Nová košická štvrť môže pochovať ťažbu magnezitu. Poslanci sú za

Ťažobná firma: Došlo k hrubým porušeniam predpisov.