Fico bude klásť dôraz na autoritu alfa samca, tvrdí odborník na kampane

Pripravený pre Slovensko. Rovnaká fotka, podobný slogan. Premiérova kampaň nová nebude.

V bilborde spred parlamentných volieb v roku 2012 použili rovnakú Ficovu fotku akú má súčasný bilbord na prezidentskú kampaň.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Smerom k ľuďom, Pre ľudí, za Slovensko či Ľudia si zaslúžia istoty. Hlavné heslá Ficovho Smeru v posledných troch parlamentných voľbách pracovali s podobným slovníkom.

Slogan jeho prezidentskej kampane sa od tých parlamentných veľmi nelíši. Fotografia vyzerá rovnako ako na bilbordoch pred rokom, grafici mu zrejme len vymenili kravatu a dopísali, že je „pripravený pre Slovensko“.

Názov štátu Fico v kampani zdôrazňoval už v 2009 na spoločnom bilborde s Ivanom Gašparovičom, aj v roku 2010 i v spote pred minulými voľbami, keď vystríhal pred veľkomaďarskou politikou.

slovensko.jpg

Fico na bilborde ako kandidát na prezidenta. FOTO: Smer

Prichádza alfa samec

Odborníci na politický marketing hovoria, že na politickej scéne nie je nikto, kto by mal tak dobre premyslenú komunikáciu ako Fico a jeho strana.

Podľa Michala Novotu, ktorý pracoval v štábe českého politika Andreja Babiša a v minulosti viedol tlačový odbor KDH, ju preto veľmi meniť netreba.

„Predpokladám, že prieskumy medzi voličmi ukážu, že kandidát Fico do rétorického arzenálu zaradí najmä slová ako sila, stabilita, jednota, ochrana sociálnych istôt,“ vraví.

Novota predpokladá, že v tomto sa výrazne významovo nepohne od parlamentných volieb v roku 2012, len tentoraz „bude zrejme dôraz kladený na jeho autoritu alfa samca a garanta stability v slovenskej politike“.

gaspi.jpg

Fico na spoločnom bilborde s Ivanom Gašparovičom. FOTO: Archív SME

Zdôrazňuje samozrejmé

V podobnom duchu sa niesol už prejav, v ktorom Fico kandidatúru oznámil.

Tvrdo kritizoval rozdrobenú pravicovú opozíciu a poukázal, že ak by traja najvyšší ústavní činitelia neboli z jedného tábora, mohlo by to spôsobiť chaos.

„Pre Fica je najvýhodnejšie pokračovať v komunikovaní istôt, stability, pomoci pre sociálne slabších, dobrej kooperácií vlády a prezidenta,“ hodnotí stratégiu komunikačný konzultant Oto Kóňa.

„Preto sa bude snažiť bipolarizovať - buď zvolia jeho a bude dobre a čakajú nás všetkých svetlé zajtrajšky, alebo jeho oponentov a príde koniec sveta a destabilizácia krajiny.“

To isté si myslí aj Ján Füle, ktorý pracoval na kampani Ivety Radičovej v roku 2009.

„Nechcem dávať rozumy agentúre, ktorú si Fico určite zaplatí, ale ísť cestou stability bude asi ten najlepší spôsob.“

Odborníci oceňujú aj to že heslá Smeru boli vždy krátke a jednoduché.

Adam Jánoš pracuje ako textár v jednej z najväčších reklamných agentúr. Hovorí, že slogany Smeru sú síce podobne ako slogany iných strán plné floskúl, no majú v sebe emóciu. Ich plusom je, že zdôrazňujú na prvý pohľad samozrejmé veci.

„Je absurdné, aby politická strana išla inam ako smerom k ľuďom, ale pravdepodobne funguje, keď sa to povie takto natvrdo,“ vysvetľuje.

„Rovnako asi nikto neočakáva, že slovenský politický subjekt povie, že pôjde proti Slovensku,“ dodáva Jánoš.

preludi.jpg

Parlamentné voľby v roku 2010. FOTO: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Nové volebné pravidlá sa prezidentskej kampane ešte nedotknú

Transparentný účet na financovanie kampane chce Smer zvážiť. Z kandidátov ho zatiaľ má len Procházka.

BRATISLAVA. Prezidentské voľby budú zrejme posledné, v ktorých budeme voliť po starom. Začiatkom roka by mal parlament schváliť volebný kódex, ktorý zjednotí pravidlá pre všetky voľby.

Kódex, ktorý má nahradiť šesť zákonov, predložil v lete do parlamentu minister vnútra Robert Kaliňák.

Nový volebný zákon mal pôvodne ovplyvniť aj podmienky aktuálnej prezidentskej kampane, viacerí opoziční politici však kritizovali, že by sa tak pravidlá menili uprostred hry. Kaliňák tvrdí, že sa s nimi chce dohodnúť.

„Nové kódexy by sa mali dotknúť až volieb do Európskeho parlamentu alebo komunálnych volieb. Bude to závisieť aj od januárového stretnutia s opozíciou,“ tvrdí hovorca ministra Ivan Netík.

Kódex prináša aj povinnosť financovať kampane výhradne cez otvorené účty. Príjmy i výdavky na kampaň kandidátov tak bude môcť v reálnom čase sledovať aj verejnosť.

Ministerstvo vnútra pripomína, že transparentný účet si môžu zriadiť politici dobrovoľne už aj dnes. Z prezidentských kandidátov to zatiaľ urobil Radoslav Procházka.

Sympatizanti mu naň zatiaľ prispeli vyše 10-tisíc eur, najväčšiu položku 8700 eur zaplatil reklamnej agentúre za bilbordy.

Predseda Smeru Robert Fico zatiaľ neoznámil, či si otvorený účet zriadi. „Považujeme to za významný krok k zvýšeniu transparentnosti financovania a určite o tom budeme uvažovať aj my,“ povedala hovorkyňa Smeru Monika Počátková.

Michal Piško

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 355
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 100
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 873
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 719
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 690
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 156
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 281
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 697
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 515

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti voličov.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

Neprehliadnite tiež

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

Sudcovia si vyberajú, ako má vyzerať spravodlivosť

O osem voľných miest v Súdnej rade sa uchádza sedemnásť ľudí. Rozhoduje asi 1360 sudcov z celého Slovenska.

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.