Reklamné plochy známej značky Intimissimi prelepili. Aktivisti tvrdia, že ženu ukazovali ako tovar.
BRATISLAVA. Asi dvadsiatku reklamných pútačov v Bratislave, na ktorých bola odfotená polonahá modelka, cez víkend prelepili.
Aktivisti mladej žene v podprsenke prirobili papierový sveter a zimnú čiapku. Reklamu doplnili symbolom ženského feministického hnutia.
K akcii sa v pondelok prihlásil Inštitút ľudských práv. Plagáty si nevybrali náhodne.
„Reklamy tejto firmy každoročne patria k najvtieravejším a využívajú ženské telo ako objekt, tovar,“ napísali aktivistky vo svojom vyhlásení. „Ženám podsúva obraz o nereálnom, fotošopovanom ideále krásy.“
Aktivistky reklamu považujú za násilnú. „Človek nemôže ani vyjsť na ulicu bez toho, aby sa naňho odniekadiaľ nepozerala takmer nahá sexualizovaná modelka v podprsenke,“ dodali.
Reakciu firmy zisťujeme.
Inštitút ľudských práv je mimovládka, na ktorej čele stojí Peter Weisenbacher, známy organizovaním Dúhového Pride v Bratislave. Pôsobí v nej aj Alena Krempaská, ktorá sa podieľala na protestoch Gorila v roku 2011 a 2012.

Beata
Balogová
