Agentúry prezidentské kampane neriadia, rozhodujú najmä poradcovia

Hlavný vplyv na kampaň Roberta Fica má štáb Mareka Maďariča, reklamka je v úzadí.

Predstavu o kampani majú štáby podobnú.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Reklamné agentúry v prezidentských voľbách pracujú, no hlavné slovo pri určovaní stratégie a posolstiev im nepatrí. To si držia poradcovia kandidátov a tí sú väčšinou z prostredia politiky, nie reklamy.

„Od agentúry si objednávame len produkčné služby, kreatívu si kandidát rieši sám v najbližšom kruhu kolegov,“ vraví o agentúre Respect APP Martin Dubéci, šéf štábu Radoslava Procházku.

proch.jpg

Solitér Kňažko

Takýto postup je typický, výnimkou je Milan Kňažko. Šéf jeho volebného tímu Martin Lengyel vraví, že si agentúru neplatia, pretože ju nepotrebujú.

„O stratégii a posolstvách musí rozhodovať volebný štáb - stratég štábu s kandidátom a tímom. Reklamná kampaň by mala byť len na výkon kampane,“ približuje zákulisie Lengyel, ktorý bol v roku 2004 v štábe víťazného prezidentského kandidáta na Ukrajine Viktora Juščenka.

Reklamné agentúry u nás štáby kandidátov využívajú najmä na činnosti, ktoré si nedokážu urobiť, či pre finančnú výhodnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Mezenská dá v kampani priestor ľudovej tvorivosti

Agentúry vedia kupovať

„Agentúra si nakupuje dlhodobo mediálny priestor a má preto veľké zľavy. Preto je lepšie obracať sa na ne a nie priamo na spoločnosti vlastniace bilbordy,“ vysvetľuje pozadie kampane Ján Füle, ktorý pred piatimi rokmi viedol volebný štáb Ivety Radičovej.

Agentúra dokáže to, čo by štáb robil komplikovanejšie. Vie ako, za koľko a kde objednať propagačné predmety, lacnejšie kúpi inzerciu a reklamný čas, vypracuje grafické návrhy podľa zadania, zabezpečí tlač plagátov a letákov.

„Kreatívu pre nás komplexne robí agentúra Larsen Ewans/New Media. Máme k dispozícii špecialistov, no nie sú priamo členmi volebného štábu. Dostávajú zadania v zmysle našej stratégie a tie realizujú,“ Vladimír Palko mladší opisuje, ako funguje ich štáb, ktorý pracuje pre Jána Čarnogurského.

kiska.jpg

Mozog Maďarič

Denník SME kontaktoval aj Roberta Fica, ten však na otázky o kampani neodpovedal.

Fico zrejme opäť spolupracuje s agentúrou Uptown Production. Strane pomáhala v posledných dvoch parlamentných voľbách.

Aj v tomto prípade ide o „výkonnú firmu“, riadi sa najmä zadaním volebného štábu, ktorý vedie minister kultúry a podpredseda Smeru Marek Maďarič.

Ján Füle hovorí, že v kampani v roku 2009 využívali reklamnú agentúru aj ako názorového oponenta pri rozhodnutiach štábu, keďže potrebovali spätnú väzbu.

fico.jpg

Hrušovský má víťaza

Štáb Pavla Hrušovského (Ľudová platforma) siahol práve po človeku, ktorý stál za prezidentskými víťazstvom Ivana Gašparoviča vo voľbách s Radičovou, aj v tých v roku 2004.

Roman Hertus pracuje vo firme Hocus Pocus a zostavil už kreatívny tím.

Nezávislý kandidát Andrej Kiska sa opiera o Rada Baťa, ktorý vedie kampaň a tiež pracoval s Radičovou ako jej hovorca a poradca na Úrade vlády.

Kiskov tím spolupracuje s ľuďmi z agentúry Komplot. Jej spoločníci Adam Znášik a Peter Hajdin sú súčasťou štábu. S predvolebnými kampaňami už skúsenosti majú. Ich agentúra pracovala pre SDKÚ.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 698
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 333
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 267
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 024
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 049
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 896
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 776
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 491
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 459
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 423

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

TECH

Civilizáciu Aztékov zničila európska zbraň, nevedeli proti nej bojovať

Za kolapsom rozvinutej juhoamerickej civilizácie môže byť aj pandémia.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

Neprehliadnite tiež

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých

Nicholsonová tiež zvažovala odchod z SaS, teraz má dve možnosti

Tvrdí, že ak zo strany odíde, tak odíde z politiky celkom.

Lajčák: Je dôležité, aby V4 nebola vnímaná ako zoskupenie proti EÚ

Slovensko patrí aj do Slavkovského formátu, kde komunikácia prebieha na expertnej úrovni.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop