Agentúry prezidentské kampane neriadia, rozhodujú najmä poradcovia

Hlavný vplyv na kampaň Roberta Fica má štáb Mareka Maďariča, reklamka je v úzadí.

Predstavu o kampani majú štáby podobnú.Predstavu o kampani majú štáby podobnú.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Reklamné agentúry v prezidentských voľbách pracujú, no hlavné slovo pri určovaní stratégie a posolstiev im nepatrí. To si držia poradcovia kandidátov a tí sú väčšinou z prostredia politiky, nie reklamy.

„Od agentúry si objednávame len produkčné služby, kreatívu si kandidát rieši sám v najbližšom kruhu kolegov,“ vraví o agentúre Respect APP Martin Dubéci, šéf štábu Radoslava Procházku.

proch.jpg

Solitér Kňažko

Takýto postup je typický, výnimkou je Milan Kňažko. Šéf jeho volebného tímu Martin Lengyel vraví, že si agentúru neplatia, pretože ju nepotrebujú.

„O stratégii a posolstvách musí rozhodovať volebný štáb - stratég štábu s kandidátom a tímom. Reklamná kampaň by mala byť len na výkon kampane,“ približuje zákulisie Lengyel, ktorý bol v roku 2004 v štábe víťazného prezidentského kandidáta na Ukrajine Viktora Juščenka.

Reklamné agentúry u nás štáby kandidátov využívajú najmä na činnosti, ktoré si nedokážu urobiť, či pre finančnú výhodnosť.

Prečítajte si tiež:Mezenská dá v kampani priestor ľudovej tvorivosti

Agentúry vedia kupovať

„Agentúra si nakupuje dlhodobo mediálny priestor a má preto veľké zľavy. Preto je lepšie obracať sa na ne a nie priamo na spoločnosti vlastniace bilbordy,“ vysvetľuje pozadie kampane Ján Füle, ktorý pred piatimi rokmi viedol volebný štáb Ivety Radičovej.

Agentúra dokáže to, čo by štáb robil komplikovanejšie. Vie ako, za koľko a kde objednať propagačné predmety, lacnejšie kúpi inzerciu a reklamný čas, vypracuje grafické návrhy podľa zadania, zabezpečí tlač plagátov a letákov.

„Kreatívu pre nás komplexne robí agentúra Larsen Ewans/New Media. Máme k dispozícii špecialistov, no nie sú priamo členmi volebného štábu. Dostávajú zadania v zmysle našej stratégie a tie realizujú,“ Vladimír Palko mladší opisuje, ako funguje ich štáb, ktorý pracuje pre Jána Čarnogurského.

kiska.jpg

Mozog Maďarič

Denník SME kontaktoval aj Roberta Fica, ten však na otázky o kampani neodpovedal.

Fico zrejme opäť spolupracuje s agentúrou Uptown Production. Strane pomáhala v posledných dvoch parlamentných voľbách.

Aj v tomto prípade ide o „výkonnú firmu“, riadi sa najmä zadaním volebného štábu, ktorý vedie minister kultúry a podpredseda Smeru Marek Maďarič.

Ján Füle hovorí, že v kampani v roku 2009 využívali reklamnú agentúru aj ako názorového oponenta pri rozhodnutiach štábu, keďže potrebovali spätnú väzbu.

fico.jpg

Hrušovský má víťaza

Štáb Pavla Hrušovského (Ľudová platforma) siahol práve po človeku, ktorý stál za prezidentskými víťazstvom Ivana Gašparoviča vo voľbách s Radičovou, aj v tých v roku 2004.

Roman Hertus pracuje vo firme Hocus Pocus a zostavil už kreatívny tím.

Nezávislý kandidát Andrej Kiska sa opiera o Rada Baťa, ktorý vedie kampaň a tiež pracoval s Radičovou ako jej hovorca a poradca na Úrade vlády.

Kiskov tím spolupracuje s ľuďmi z agentúry Komplot. Jej spoločníci Adam Znášik a Peter Hajdin sú súčasťou štábu. S predvolebnými kampaňami už skúsenosti majú. Ich agentúra pracovala pre SDKÚ.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 144
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 295
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 857
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 278
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 356
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 926
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 604
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 183
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 037
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 804

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

Mlčme, ak veríme, že práva diktátora sú viac ako obyčajných ľudí

Keď diktátor zrazil krajinu na kolená, frázy neplatia.

KULTÚRA

Anjel aj démon. Bruno Ganz nemal talent z tohto sveta

Pomáhal osamelým, šepkal aj vrahovi.

Neprehliadnite tiež

V Krompachoch sa vykoľajil nákladný vlak, trať je neprejazdná

Cestujúcich prevážajú autobusmi, vlaky meškajú. Opravovať budú celú noc.

Vykoľajený vlak.

Harabin nasadil do kampane autobus (video)

Pozrite sa, ako vyzerá prezidentská kampaň Štefana Harabina

Štefan Harabin

KDH v prvom kole podporuje Mikloška, Janckulík sa stal členom predsedníctva

KDH vybralo lídra do eurovolieb, kandiduje aj Figeľ.

Kandidát na prezidenta František Mikloško.
Ilustračné foto

Bojíte sa vstúpiť do opustených budov? Ivan vás nimi prevedie

Ivan Donoval nechodí do múzeí či skanzenov, históriu spoznáva a dokumentuje odvážnejšie.

Navštevuje iba budovy, do ktorých sa dá voľne dostať. Nič neničí a nič si z miest neodnáša. Okrem filmového materiálu.