Kandidáti núkajú bilbordy Ficovmu súperovi pre druhé kolo

Andrej Kiska, Radoslav Procházka a Milan Kňažko núkajú pomoc kolegovi, ak v prvom kole neuspejú.

Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)


BRATISLAVA. Niektorí prezidentskí kandidáti sú ochotní v prípade neúspechu v prvom kole prenechať už zaplatený priestor na reklamných plochách kolegovi, ktorý sa dostane s Ficom do finále.

V marci a apríli je o reklamné plochy núdza a ich prelep vyjde na menej ako polovicu než prenájom.

S takouto pomocou nemajú problém Andrej Kiska, Radoslav Procházka ani Milan Kňažko. Prví dvaja bilbordy aktívne využívajú.

Keďže sa plagáty objednávajú najmenej na mesiac, veľa z ich priestorov bude voľných aj pre druhé kolo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hrušovského štáb odpísal, že robia všetko pre to, aby postúpili do druhého kola, takže o venovaní bilbordov ani neuvažovali.

Táto otázka je predčasná aj podľa štábu Jána Čarnogurského, ktorý má podľa prieskumu Focusu len 4,3 percenta.

Veľké rozdiely

Náklady na predvolebnú kampaň opozičných kandidátov so šancami na druhé kolo sa pohybujú od zhruba 25-tisíc do 200­-tisíc eur.

Niektorí už verejnosti predstavili dve vlny bilbordových kampaní, Kňažko naopak necelé dva mesiace pred voľbami nemá ani jeden veľkoplošný pútač.

Najviac zatiaľ minul nezávislý kandidát Andrej Kiska. Podnikateľ zo svojho zaplatil už zhruba 200-tisíc eur.

Míňal najmä vlani v lete, keď oblepil tisíc bilbordov s informáciou o začatí zberu podpisov a vytlačil o sebe informačné materiály. Kampaň chce ďalej platiť výhradne zo svojich úspor.

Milan Kňažko dal na kampaň len okolo 25-tisíc eur, z ktorých väčšina išla na vydanie knihy.

Stále nie je jasné, či vôbec bilbordy nasadí, šéf jeho kampane Martin Lengyel predpokladá, že pôjde o jednu z najlacnejších kampaní.

Pavol Hrušovský minul zhruba 77-tisíc. Má približne 400 bilbordov, väčšinou mimo Bratislavy. V hlavnom meste má 17 blacklightov backlightov – podsvietených bilbordov.

Kampaň Radoslava Procházku stála zatiaľ vyše stotisíc eur. Dovedna obsadil 1100 bilbordov.

sm-0123-004f-mlieko.rw_s900.jpg

Mliečna kampaň na výjazdovom rokovaní vlády v Šenkviciach.

Premiér je na očiach

Doterajšie náklady na kampaň Roberta Fica ani počty jeho bilbordov nepoznáme. Premiér na otázky SME neodpovedá, no kampaň je masívna v celoslovenskom meradle.

Bývalý spolumajiteľ reklamnej agentúry a šéf volebných kampaní SaS Juraj Miškov vraví, že dobrá kampaň v prezidentských voľbách sa dá urobiť za zhruba pol milióna eur.

Ficovu kampaň s jej súčasnou intenzitou a predpokladanými nákladmi odhaduje na viac ako milión eur.

Smer robí vlastnému kandidátovi na prezidenta kampaň prvýkrát, na kampane pred parlamentnými voľbami však minul veľké sumy.

Voľby 2010 ho stáli dva milióny eur, o dva roky neskôr to boli už tri milióny. Pre Smer robila agentúra Uptown Production, kampaň viedol Marek Maďarič.

Miškov hovorí, že sa cena bilbordu na mesiac pri počtoch okolo 800 kusov sa pohybuje aj so zľavou okolo 70 eur, jeden plagát aj s nalepením stojí ďalších okolo 30 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  4. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  4. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  5. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 833
  2. Najužitočnejšia appka 17 758
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 783
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 639
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 7 587
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 409
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 162
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali 4 402
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 157
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 3 930

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Šéf Senice je diktátor. Na tréningy meškal aj hodinu, tvrdí Mentel

V Senici postavili filozofiu na priemerných cudzincoch.

DOMOV

Zdravotnícke šmejdy ponúkajú naďalej. Zakročiť nevie nikto

Pomôcky predáva firma zo súostrovia Komory.

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

ŽENA

Máte veľa bratrancov? Prečo ste posledná veľká generácia

Veľkosť rodiny je slobodné rozhodnutie, ktoré diktuje ekonomika.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

Rodine dievčaťa, ktoré zomrelo pod troskami na Pohode, má festival zaplatiť 60-tisíc eur

Od tragédie prešlo deväť rokov. Rozsudok zatiaľ nie je právoplatný.

Rómky z osád zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Každý kšeft s nevestou z chatrče vyniesol trebišovskému gangu do 3 000 eur.

Poslanec: Radnica dala zelenú biznisu manželiek smerákov na úkor seniorov

Michalovská radnica sa obhajuje tým, že seniorom ponúkla lepšie podmienky.

Nová mestská karta začína pomaly pripomínať kauzu EEI

Veľmi chcú informovať o novej neziskovke, ale tvrdia, že nemôžu.