Kandidáti núkajú bilbordy Ficovmu súperovi pre druhé kolo

Andrej Kiska, Radoslav Procházka a Milan Kňažko núkajú pomoc kolegovi, ak v prvom kole neuspejú.

Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)


BRATISLAVA. Niektorí prezidentskí kandidáti sú ochotní v prípade neúspechu v prvom kole prenechať už zaplatený priestor na reklamných plochách kolegovi, ktorý sa dostane s Ficom do finále.

V marci a apríli je o reklamné plochy núdza a ich prelep vyjde na menej ako polovicu než prenájom.

S takouto pomocou nemajú problém Andrej Kiska, Radoslav Procházka ani Milan Kňažko. Prví dvaja bilbordy aktívne využívajú.

Keďže sa plagáty objednávajú najmenej na mesiac, veľa z ich priestorov bude voľných aj pre druhé kolo.

Hrušovského štáb odpísal, že robia všetko pre to, aby postúpili do druhého kola, takže o venovaní bilbordov ani neuvažovali.

Táto otázka je predčasná aj podľa štábu Jána Čarnogurského, ktorý má podľa prieskumu Focusu len 4,3 percenta.

Veľké rozdiely

Náklady na predvolebnú kampaň opozičných kandidátov so šancami na druhé kolo sa pohybujú od zhruba 25-tisíc do 200­-tisíc eur.

Niektorí už verejnosti predstavili dve vlny bilbordových kampaní, Kňažko naopak necelé dva mesiace pred voľbami nemá ani jeden veľkoplošný pútač.

Najviac zatiaľ minul nezávislý kandidát Andrej Kiska. Podnikateľ zo svojho zaplatil už zhruba 200-tisíc eur.

Míňal najmä vlani v lete, keď oblepil tisíc bilbordov s informáciou o začatí zberu podpisov a vytlačil o sebe informačné materiály. Kampaň chce ďalej platiť výhradne zo svojich úspor.

Milan Kňažko dal na kampaň len okolo 25-tisíc eur, z ktorých väčšina išla na vydanie knihy.

Stále nie je jasné, či vôbec bilbordy nasadí, šéf jeho kampane Martin Lengyel predpokladá, že pôjde o jednu z najlacnejších kampaní.

Pavol Hrušovský minul zhruba 77-tisíc. Má približne 400 bilbordov, väčšinou mimo Bratislavy. V hlavnom meste má 17 blacklightov backlightov – podsvietených bilbordov.

Kampaň Radoslava Procházku stála zatiaľ vyše stotisíc eur. Dovedna obsadil 1100 bilbordov.

sm-0123-004f-mlieko.rw_s900.jpg

Mliečna kampaň na výjazdovom rokovaní vlády v Šenkviciach.

Premiér je na očiach

Doterajšie náklady na kampaň Roberta Fica ani počty jeho bilbordov nepoznáme. Premiér na otázky SME neodpovedá, no kampaň je masívna v celoslovenskom meradle.

Bývalý spolumajiteľ reklamnej agentúry a šéf volebných kampaní SaS Juraj Miškov vraví, že dobrá kampaň v prezidentských voľbách sa dá urobiť za zhruba pol milióna eur.

Ficovu kampaň s jej súčasnou intenzitou a predpokladanými nákladmi odhaduje na viac ako milión eur.

Smer robí vlastnému kandidátovi na prezidenta kampaň prvýkrát, na kampane pred parlamentnými voľbami však minul veľké sumy.

Voľby 2010 ho stáli dva milióny eur, o dva roky neskôr to boli už tri milióny. Pre Smer robila agentúra Uptown Production, kampaň viedol Marek Maďarič.

Miškov hovorí, že sa cena bilbordu na mesiac pri počtoch okolo 800 kusov sa pohybuje aj so zľavou okolo 70 eur, jeden plagát aj s nalepením stojí ďalších okolo 30 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 31 181
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 433
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 21 367
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 14 538
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 066
  6. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 6 832
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 224
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 122
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 479
  10. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 363

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

Dobré ráno

Dobré ráno: V polícii zúri vojna o moc

Ako to dnes vyzerá v slovenskej polícii.

Stĺpček Jakuba Fila

Fico útokom na Lajčáka píli konár sám pod sebou

Poslanec Fico potrebuje prezidenta alebo percentá.

Neprehliadnite tiež

NAKA zasahovala pre extrémizmus v okrese Dunajská Streda

Desiatky policajtov vykonali prehľadávali domy a iné objekty.

Dobré ráno

Dobré ráno: V polícii zúri vojna o moc

Ako to dnes vyzerá v slovenskej polícii.

Pavol Rusko sa pravidelne hlási úradom

Nie je známe, ako často chodí k probačnému úradníkovi a kedy príde najbližšie.

SNS predloží návrh uznesenia k prijatiu článku sedem Lisabonskej zmluvy

SNS reaguje na rozhodnutia Rady Európskej únie v súvislosti s Poľskom a Maďarskom.