Kandidáti núkajú bilbordy Ficovmu súperovi pre druhé kolo

Andrej Kiska, Radoslav Procházka a Milan Kňažko núkajú pomoc kolegovi, ak v prvom kole neuspejú.

Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)


BRATISLAVA. Niektorí prezidentskí kandidáti sú ochotní v prípade neúspechu v prvom kole prenechať už zaplatený priestor na reklamných plochách kolegovi, ktorý sa dostane s Ficom do finále.

V marci a apríli je o reklamné plochy núdza a ich prelep vyjde na menej ako polovicu než prenájom.

S takouto pomocou nemajú problém Andrej Kiska, Radoslav Procházka ani Milan Kňažko. Prví dvaja bilbordy aktívne využívajú.

Keďže sa plagáty objednávajú najmenej na mesiac, veľa z ich priestorov bude voľných aj pre druhé kolo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hrušovského štáb odpísal, že robia všetko pre to, aby postúpili do druhého kola, takže o venovaní bilbordov ani neuvažovali.

Táto otázka je predčasná aj podľa štábu Jána Čarnogurského, ktorý má podľa prieskumu Focusu len 4,3 percenta.

Veľké rozdiely

Náklady na predvolebnú kampaň opozičných kandidátov so šancami na druhé kolo sa pohybujú od zhruba 25-tisíc do 200­-tisíc eur.

Niektorí už verejnosti predstavili dve vlny bilbordových kampaní, Kňažko naopak necelé dva mesiace pred voľbami nemá ani jeden veľkoplošný pútač.

Najviac zatiaľ minul nezávislý kandidát Andrej Kiska. Podnikateľ zo svojho zaplatil už zhruba 200-tisíc eur.

Míňal najmä vlani v lete, keď oblepil tisíc bilbordov s informáciou o začatí zberu podpisov a vytlačil o sebe informačné materiály. Kampaň chce ďalej platiť výhradne zo svojich úspor.

Milan Kňažko dal na kampaň len okolo 25-tisíc eur, z ktorých väčšina išla na vydanie knihy.

Stále nie je jasné, či vôbec bilbordy nasadí, šéf jeho kampane Martin Lengyel predpokladá, že pôjde o jednu z najlacnejších kampaní.

Pavol Hrušovský minul zhruba 77-tisíc. Má približne 400 bilbordov, väčšinou mimo Bratislavy. V hlavnom meste má 17 blacklightov backlightov – podsvietených bilbordov.

Kampaň Radoslava Procházku stála zatiaľ vyše stotisíc eur. Dovedna obsadil 1100 bilbordov.

sm-0123-004f-mlieko.rw_s900.jpg

Mliečna kampaň na výjazdovom rokovaní vlády v Šenkviciach.

Premiér je na očiach

Doterajšie náklady na kampaň Roberta Fica ani počty jeho bilbordov nepoznáme. Premiér na otázky SME neodpovedá, no kampaň je masívna v celoslovenskom meradle.

Bývalý spolumajiteľ reklamnej agentúry a šéf volebných kampaní SaS Juraj Miškov vraví, že dobrá kampaň v prezidentských voľbách sa dá urobiť za zhruba pol milióna eur.

Ficovu kampaň s jej súčasnou intenzitou a predpokladanými nákladmi odhaduje na viac ako milión eur.

Smer robí vlastnému kandidátovi na prezidenta kampaň prvýkrát, na kampane pred parlamentnými voľbami však minul veľké sumy.

Voľby 2010 ho stáli dva milióny eur, o dva roky neskôr to boli už tri milióny. Pre Smer robila agentúra Uptown Production, kampaň viedol Marek Maďarič.

Miškov hovorí, že sa cena bilbordu na mesiac pri počtoch okolo 800 kusov sa pohybuje aj so zľavou okolo 70 eur, jeden plagát aj s nalepením stojí ďalších okolo 30 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  2. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  3. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  5. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  6. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  7. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  8. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  10. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie
  1. Európska investičná banka a EXIMBANKA SR spája svoje sily
  2. Rektorom Ekonomickej univerzity v Bratislave bude opäť F. Daňo
  3. Kúpa založenej s.r.o. s históriou
  4. 5. ročník súťaže Equitone – originálne odvetrané fasády
  5. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  6. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  7. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  8. Druhy ochranných známok
  9. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 27 677
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 541
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 21 386
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 12 788
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 939
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 9 057
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 6 106
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 5 606
  9. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 4 952
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 228

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Tomáša Prokopčáka

Nie, vy nie ste žiadnou obeťou

Skrývate sa za vieru a robíte z nej rukojemníka.

DOMOV

Polícia zrušila výsluchy organizátorov protestov

Členovia Za slušné Slovensko veria, že trestné oznámenie bude odmietnuté.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Organizátori protestov mali ukázať vyšetrovateľovi holý zadok

Usilovať sa o zmenu je ústavné právo.

PRIMÁR

Čo môže rýchlosť chôdze prezradiť o vašom zdraví

Štúdia opisuje nový ukazovateľ zdravia.

Neprehliadnite tiež

Za primátorku Vaľovú orodovali aj počas moratória. Prípad preveruje polícia

V Humennom sa mali šíriť tlačoviny aj v čase zákazu.

NAKU zamestnali konšpiračné teórie. Východniari vyrazia do ulíc

V predvečer výročia revolúcie sa bude v Košiciach protestovať.

NAKA zasahovala v Kiskovej firme, zaistila účtovníctvo a počítače

Polícia skúma nadmerné odpočty dane z pridanej hodnoty.

Gajdoš na rokovaní V4: Výzvam musíme čeliť jednotne

V Tatrách rokujú ministri obrany krajín V4.