SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Kandidáti núkajú bilbordy Ficovmu súperovi pre druhé kolo

Andrej Kiska, Radoslav Procházka a Milan Kňažko núkajú pomoc kolegovi, ak v prvom kole neuspejú.

Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)


BRATISLAVA. Niektorí prezidentskí kandidáti sú ochotní v prípade neúspechu v prvom kole prenechať už zaplatený priestor na reklamných plochách kolegovi, ktorý sa dostane s Ficom do finále.

V marci a apríli je o reklamné plochy núdza a ich prelep vyjde na menej ako polovicu než prenájom.

S takouto pomocou nemajú problém Andrej Kiska, Radoslav Procházka ani Milan Kňažko. Prví dvaja bilbordy aktívne využívajú.

Keďže sa plagáty objednávajú najmenej na mesiac, veľa z ich priestorov bude voľných aj pre druhé kolo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hrušovského štáb odpísal, že robia všetko pre to, aby postúpili do druhého kola, takže o venovaní bilbordov ani neuvažovali.

Táto otázka je predčasná aj podľa štábu Jána Čarnogurského, ktorý má podľa prieskumu Focusu len 4,3 percenta.

Veľké rozdiely

Náklady na predvolebnú kampaň opozičných kandidátov so šancami na druhé kolo sa pohybujú od zhruba 25-tisíc do 200­-tisíc eur.

Niektorí už verejnosti predstavili dve vlny bilbordových kampaní, Kňažko naopak necelé dva mesiace pred voľbami nemá ani jeden veľkoplošný pútač.

Najviac zatiaľ minul nezávislý kandidát Andrej Kiska. Podnikateľ zo svojho zaplatil už zhruba 200-tisíc eur.

Míňal najmä vlani v lete, keď oblepil tisíc bilbordov s informáciou o začatí zberu podpisov a vytlačil o sebe informačné materiály. Kampaň chce ďalej platiť výhradne zo svojich úspor.

Milan Kňažko dal na kampaň len okolo 25-tisíc eur, z ktorých väčšina išla na vydanie knihy.

Stále nie je jasné, či vôbec bilbordy nasadí, šéf jeho kampane Martin Lengyel predpokladá, že pôjde o jednu z najlacnejších kampaní.

Pavol Hrušovský minul zhruba 77-tisíc. Má približne 400 bilbordov, väčšinou mimo Bratislavy. V hlavnom meste má 17 blacklightov backlightov – podsvietených bilbordov.

Kampaň Radoslava Procházku stála zatiaľ vyše stotisíc eur. Dovedna obsadil 1100 bilbordov.

sm-0123-004f-mlieko.rw_s900.jpg

Mliečna kampaň na výjazdovom rokovaní vlády v Šenkviciach.

Premiér je na očiach

Doterajšie náklady na kampaň Roberta Fica ani počty jeho bilbordov nepoznáme. Premiér na otázky SME neodpovedá, no kampaň je masívna v celoslovenskom meradle.

Bývalý spolumajiteľ reklamnej agentúry a šéf volebných kampaní SaS Juraj Miškov vraví, že dobrá kampaň v prezidentských voľbách sa dá urobiť za zhruba pol milióna eur.

Ficovu kampaň s jej súčasnou intenzitou a predpokladanými nákladmi odhaduje na viac ako milión eur.

Smer robí vlastnému kandidátovi na prezidenta kampaň prvýkrát, na kampane pred parlamentnými voľbami však minul veľké sumy.

Voľby 2010 ho stáli dva milióny eur, o dva roky neskôr to boli už tri milióny. Pre Smer robila agentúra Uptown Production, kampaň viedol Marek Maďarič.

Miškov hovorí, že sa cena bilbordu na mesiac pri počtoch okolo 800 kusov sa pohybuje aj so zľavou okolo 70 eur, jeden plagát aj s nalepením stojí ďalších okolo 30 eur.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  5. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  6. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  9. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  10. ​​​​​​​Navštívte Horný Zemplín, kde je všetko
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  4. Tipy na darčeky z Tokaja...
  5. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  8. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  9. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 146
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 10 542
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 10 393
  4. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 8 719
  5. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 8 607
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 775
  7. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 7 303
  8. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 6 947
  9. Večer bola voda pitná, ráno už nie 6 517
  10. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 6 408

Neprehliadnite tiež

O osude bytovky rozhodnú odborné posudky. Stále hlasnejšie sa  hovorí o nutnosti zbúrania.
Obyvatelia v pripomienkach žiadali najčastejšie, aby mohli na vlastnom stavať rodinné domy.

Prieskum: Dve pätiny 15-ročných žiakov čítajú len preto, že musia

Takmer tretina žiakov súhlasila s tvrdením, že čítanie je mrhaním času.

Ilustračné foto

Hasičom a horským záchranárom majú zvýšiť platy o desať percent

Kolektívne zmluvy ministerstva vnútra s odborovými zväzmi platia do konca roka 2020.

Ilustračné foto.