SME

Kandidáti núkajú bilbordy Ficovmu súperovi pre druhé kolo

Andrej Kiska, Radoslav Procházka a Milan Kňažko núkajú pomoc kolegovi, ak v prvom kole neuspejú.

Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)


BRATISLAVA. Niektorí prezidentskí kandidáti sú ochotní v prípade neúspechu v prvom kole prenechať už zaplatený priestor na reklamných plochách kolegovi, ktorý sa dostane s Ficom do finále.

V marci a apríli je o reklamné plochy núdza a ich prelep vyjde na menej ako polovicu než prenájom.

S takouto pomocou nemajú problém Andrej Kiska, Radoslav Procházka ani Milan Kňažko. Prví dvaja bilbordy aktívne využívajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže sa plagáty objednávajú najmenej na mesiac, veľa z ich priestorov bude voľných aj pre druhé kolo.

SkryťVypnúť reklamu

Hrušovského štáb odpísal, že robia všetko pre to, aby postúpili do druhého kola, takže o venovaní bilbordov ani neuvažovali.

Táto otázka je predčasná aj podľa štábu Jána Čarnogurského, ktorý má podľa prieskumu Focusu len 4,3 percenta.

Veľké rozdiely

Náklady na predvolebnú kampaň opozičných kandidátov so šancami na druhé kolo sa pohybujú od zhruba 25-tisíc do 200­-tisíc eur.

Niektorí už verejnosti predstavili dve vlny bilbordových kampaní, Kňažko naopak necelé dva mesiace pred voľbami nemá ani jeden veľkoplošný pútač.

Najviac zatiaľ minul nezávislý kandidát Andrej Kiska. Podnikateľ zo svojho zaplatil už zhruba 200-tisíc eur.

Míňal najmä vlani v lete, keď oblepil tisíc bilbordov s informáciou o začatí zberu podpisov a vytlačil o sebe informačné materiály. Kampaň chce ďalej platiť výhradne zo svojich úspor.

SkryťVypnúť reklamu

Milan Kňažko dal na kampaň len okolo 25-tisíc eur, z ktorých väčšina išla na vydanie knihy.

Stále nie je jasné, či vôbec bilbordy nasadí, šéf jeho kampane Martin Lengyel predpokladá, že pôjde o jednu z najlacnejších kampaní.

Pavol Hrušovský minul zhruba 77-tisíc. Má približne 400 bilbordov, väčšinou mimo Bratislavy. V hlavnom meste má 17 blacklightov backlightov – podsvietených bilbordov.

Kampaň Radoslava Procházku stála zatiaľ vyše stotisíc eur. Dovedna obsadil 1100 bilbordov.

sm-0123-004f-mlieko.rw_s900.jpg

Mliečna kampaň na výjazdovom rokovaní vlády v Šenkviciach.

Premiér je na očiach

Doterajšie náklady na kampaň Roberta Fica ani počty jeho bilbordov nepoznáme. Premiér na otázky SME neodpovedá, no kampaň je masívna v celoslovenskom meradle.

Bývalý spolumajiteľ reklamnej agentúry a šéf volebných kampaní SaS Juraj Miškov vraví, že dobrá kampaň v prezidentských voľbách sa dá urobiť za zhruba pol milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Ficovu kampaň s jej súčasnou intenzitou a predpokladanými nákladmi odhaduje na viac ako milión eur.

Smer robí vlastnému kandidátovi na prezidenta kampaň prvýkrát, na kampane pred parlamentnými voľbami však minul veľké sumy.

Voľby 2010 ho stáli dva milióny eur, o dva roky neskôr to boli už tri milióny. Pre Smer robila agentúra Uptown Production, kampaň viedol Marek Maďarič.

Miškov hovorí, že sa cena bilbordu na mesiac pri počtoch okolo 800 kusov sa pohybuje aj so zľavou okolo 70 eur, jeden plagát aj s nalepením stojí ďalších okolo 30 eur.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 161
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 560
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 192
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 560
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 390
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 212
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 890
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 851
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Washington Capitals - Montreal Canadiens: ONLINE prenos zo 4. zápasu 1. kola play-off NHL.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo 4. zápasu 1. kola play-off NHL: Montreal Canadiens - Washington Capitals.


Slovenskí hokejisti do 18 rokov.

Pozrite si prehľad športových udalostí v pondelok, 28. apríla. Aký je program dňa?


Hlavný rozhodca Ivan Kružliak ukazuje červenú kartu Guramovi Kašiovi zo Slovana (druhý zľava).

Je to Bratislavčan, musel byť na nás prísny, tvrdil Weiss.


Radosť hráčov St. Louis Blues.

V druhom domácom zápase strelili päť gólov.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu