Kandidáti núkajú bilbordy Ficovmu súperovi pre druhé kolo

Andrej Kiska, Radoslav Procházka a Milan Kňažko núkajú pomoc kolegovi, ak v prvom kole neuspejú.

Okrem bilbordov sa premiér môže spoľahnúť v kampani aj na silu svoje funkcie.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)


BRATISLAVA. Niektorí prezidentskí kandidáti sú ochotní v prípade neúspechu v prvom kole prenechať už zaplatený priestor na reklamných plochách kolegovi, ktorý sa dostane s Ficom do finále.

V marci a apríli je o reklamné plochy núdza a ich prelep vyjde na menej ako polovicu než prenájom.

S takouto pomocou nemajú problém Andrej Kiska, Radoslav Procházka ani Milan Kňažko. Prví dvaja bilbordy aktívne využívajú.

Keďže sa plagáty objednávajú najmenej na mesiac, veľa z ich priestorov bude voľných aj pre druhé kolo.

Hrušovského štáb odpísal, že robia všetko pre to, aby postúpili do druhého kola, takže o venovaní bilbordov ani neuvažovali.

Táto otázka je predčasná aj podľa štábu Jána Čarnogurského, ktorý má podľa prieskumu Focusu len 4,3 percenta.

Veľké rozdiely

Náklady na predvolebnú kampaň opozičných kandidátov so šancami na druhé kolo sa pohybujú od zhruba 25-tisíc do 200­-tisíc eur.

Niektorí už verejnosti predstavili dve vlny bilbordových kampaní, Kňažko naopak necelé dva mesiace pred voľbami nemá ani jeden veľkoplošný pútač.

Najviac zatiaľ minul nezávislý kandidát Andrej Kiska. Podnikateľ zo svojho zaplatil už zhruba 200-tisíc eur.

Míňal najmä vlani v lete, keď oblepil tisíc bilbordov s informáciou o začatí zberu podpisov a vytlačil o sebe informačné materiály. Kampaň chce ďalej platiť výhradne zo svojich úspor.

Milan Kňažko dal na kampaň len okolo 25-tisíc eur, z ktorých väčšina išla na vydanie knihy.

Stále nie je jasné, či vôbec bilbordy nasadí, šéf jeho kampane Martin Lengyel predpokladá, že pôjde o jednu z najlacnejších kampaní.

Pavol Hrušovský minul zhruba 77-tisíc. Má približne 400 bilbordov, väčšinou mimo Bratislavy. V hlavnom meste má 17 blacklightov backlightov – podsvietených bilbordov.

Kampaň Radoslava Procházku stála zatiaľ vyše stotisíc eur. Dovedna obsadil 1100 bilbordov.

sm-0123-004f-mlieko.rw_s900.jpg

Mliečna kampaň na výjazdovom rokovaní vlády v Šenkviciach.

Premiér je na očiach

Doterajšie náklady na kampaň Roberta Fica ani počty jeho bilbordov nepoznáme. Premiér na otázky SME neodpovedá, no kampaň je masívna v celoslovenskom meradle.

Bývalý spolumajiteľ reklamnej agentúry a šéf volebných kampaní SaS Juraj Miškov vraví, že dobrá kampaň v prezidentských voľbách sa dá urobiť za zhruba pol milióna eur.

Ficovu kampaň s jej súčasnou intenzitou a predpokladanými nákladmi odhaduje na viac ako milión eur.

Smer robí vlastnému kandidátovi na prezidenta kampaň prvýkrát, na kampane pred parlamentnými voľbami však minul veľké sumy.

Voľby 2010 ho stáli dva milióny eur, o dva roky neskôr to boli už tri milióny. Pre Smer robila agentúra Uptown Production, kampaň viedol Marek Maďarič.

Miškov hovorí, že sa cena bilbordu na mesiac pri počtoch okolo 800 kusov sa pohybuje aj so zľavou okolo 70 eur, jeden plagát aj s nalepením stojí ďalších okolo 30 eur.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 736
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 433
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 972
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 046
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 207
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 117
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 000
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 905
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 343
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 117

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

PRIMÁR

Šesť krokov, ktoré by ste mali urobiť, ak plánujete otehotnieť

Ako správne pripraviť telo na počatie a budúce tehotenstvo.

Neprehliadnite tiež

Domov

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer oslabil o takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

Domov

Novela infozákona by mala znamenať vyvrcholenie transparentnosti

Návrh ministerstva spravodlivosti má vyše 70 novelizačných bodov.

Domov

Dvoch poslancov ĽSNS naďalej stíhajú, rozhodnutie ešte nepadlo

Stanislava Mizíka obvinili z výroby extrémistických materiálov, Milana Mazureka za výroky o imigrantoch či Rómoch.

Domov

Jeden z obžalovaných v kauze výbuchu v Novákoch zomrel

Termín hlavného pojednávania s obžalovanými ešte neurčili.