BRATISLAVA. Väčšina kandidátov na prezidenta sa nechystá so svojou volebnou kampaňou do televízií. Volebnými spotmi chcú voliča osloviť najmä cez internet a sociálne siete.
V televízii bude len Procházka a Behýl
Zo 14 prezidentských kandidátov odpovedalo ohľadom volebných spotov a ich umiestenia sedem. Politickú reklamu v televízii potvrdil iba Radoslav Procházka a Jozef Behýl.
Kto kandiduje
stranícki kandidáti
Gyula Bárdos (SMK)
Robert Fico (Smer)
Pavol Hrušovský (KDH, SDKÚ, Most-Híd)
Stanislav Martinčko (KOS)
Jozef Šimko (SMS)
občianski kandidáti:
Jozef Behýl
János Bósza
Ján Čarnogurský
Viliam Fischer
Andrej Kiska
Milan Kňažko
Milan Melník
Helena Mezenská
Radoslav Procházka
"Tím Rada Procházku pripravuje sériu televíznych aj rozhlasových spotov, ktoré budú nasadené v nasledujúcich týždňoch, informoval vedúci Procházkovho štábu Martin Dubéci. Jozef Behýl spresnil aj to, kde ho bude vidno. Volebné spoty budem mať v televízii TA3, informoval.
Využitie televízií v kampani nevylúčil premiér Robert Fico. Podľa hovorkyne strany Smer Moniky Počátkovej sa ešte nerozhodlo, či bude mať televízne alebo rozhlasové spoty. "Volebné spoty na internete nám už bežia," informovala.
Bárosova kampaň bude skromná
"V rámci kampane Andreja Kisku na prezidenta, samozrejme, využívame aj videá, pričom dôraz kladieme na najobľúbenejšiu platformu, ktorou je You Tube," vysvetlil Michal Račko z Kiskovho štábu. "Pracujeme napríklad s formátom videorozhovorov, krátkych animácií, pričom v tejto forme prezentácie budeme pokračovať," doplnil.
Milan Kňažko potvrdil, že bude mať volebné spoty. "Nasadíme ich na internet. Platené vysielanie zatiaľ nemáme naplánované," ozrejmil Martin Lengyel z jeho volebného tímu.
Videá už má pripravené aj Pavol Hrušovský. "Budeme ich šíriť internými kanálmi, rovnako aj cez sociálne siete," uviedol jeho hovorca Martin Krajčovič.
Gyula Bárdos (SMK) vysvetlil, že jeho kampaň bude z finančných dôvodov skromná. "Nebudem mať žiadne spoty v televíziách ani rádiách. Budeme využívať možnosti internetu, aby sme aspoň takto mohli osloviť občanov," priblížil.
Obsah neprezradili
O spotoch, ich obsahu a posolstve kandidáti väčšinou nechceli informovať. Michal Račko z Kiskovho štábu vysvetlil, že ide o strategickú informáciu.
"Pokiaľ ide o obsah a posolstvo spotov, k tomu sa vyjadriť nemôžem, pretože je to interná stratégia kampane," argumentoval podobne Martin Lengyel zo štábu Milana Kňažka.
Hovorkyňa Smeru Monika Počátková uviedla, že o počte volebných spotov a frekvencii ich nasadenia informovať nebudú.
Spoty Radoslava Procházku budú podľa Martina Dubéciho podčiarkovať hlavné heslo kampane Silný prezident chráni ľudí.
Gyula Bárdos ako jediný spresnil, že spoty vyrobia vo vlastnej réžii. "Moja kampaň je postavená na princípe otvorenosti prezidentského úradu pre všetkých občanov bez ohľadu na národnosť, vierovyznanie a politickú príslušnosť. Toto posolstvo sa bude odrážať aj na spotoch," opísal.
Politickú reklamu obmedzia
Kampaň prezidentských kandidátov sa pred štvrtými voľbami hlavy štátu obmedzí na súkromné televízie. "Spravodajská televízia TA3 vytvorí reklamný priestor pre prezidentských kandidátov v rámci blokov platenej politickej reklamy," informovala PR manažérka Antónia Račková.
Verejnoprávna RTVS spoty pred prezidentskými voľbami 2014 vysielať nebude.
"Ako sme povedali už na rokovaní Rady RTVS, problém by mohol byť s cenníkom, alebo s možnosťami kandidátov pripraviť kvalitatívne podobné spoty. Namiesto toho RTVS rozdelí zákonom stanovený čas tak, aby diváci a poslucháči dostali čo najviac informácií o každom kandidátovi, ako aj o jeho zámeroch v prípade zvolenia za prezidenta," ozrejmil riaditeľ Sekcie spravodajstva, športu a publicistiky Lukáš Diko.
RTVS ponúkne kandidátom priestor na dvojminútové vyhlásenie pre voličov, ktoré odvysiela v posledný deň pred volebným moratóriom 12. marca, na televíznej Dvojke a Rádiu Slovensko. "Jeho technická realizácia bude v rukách RTVS tak, aby mali všetci kandidáti rovnaký prístup k tejto možnosti," vysvetlil Diko.