OPRAVENÉ 18:30

Spoty kandidátov pôjdu len v súkromných televíziách

Televíznu kampaň väčšina prezidentských kandidátov neplánuje. O ich obsahu všetci mlčia.

Predvolebné bilbordy.(Zdroj: Sme - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Väčšina kandidátov na prezidenta sa nechystá so svojou volebnou kampaňou do televízií. Volebnými spotmi chcú voliča osloviť najmä cez internet a sociálne siete.

V televízii bude len Procházka a Behýl

Zo 14 prezidentských kandidátov odpovedalo ohľadom volebných spotov a ich umiestenia sedem. Politickú reklamu v televízii potvrdil iba Radoslav Procházka a Jozef Behýl.

Kto kandiduje

stranícki kandidáti

  • Gyula Bárdos (SMK)
  • Robert Fico (Smer)
  • Pavol Hrušovský (KDH, SDKÚ, Most­-Híd)
  • Stanislav Martinčko (KOS)
  • Jozef Šimko (SMS)

občianski kandidáti:

  • Jozef Behýl
  • János Bósza
  • Ján Čarnogurský
  • Viliam Fischer
  • Andrej Kiska
  • Milan Kňažko
  • Milan Melník
  • Helena Mezenská
  • Radoslav Procházka

"Tím Rada Procházku pripravuje sériu televíznych aj rozhlasových spotov, ktoré budú nasadené v nasledujúcich týždňoch, informoval vedúci Procházkovho štábu Martin Dubéci. Jozef Behýl spresnil aj to, kde ho bude vidno. Volebné spoty budem mať v televízii TA3, informoval.

Využitie televízií v kampani nevylúčil premiér Robert Fico. Podľa hovorkyne strany Smer Moniky Počátkovej sa ešte nerozhodlo, či bude mať televízne alebo rozhlasové spoty. "Volebné spoty na internete nám už bežia," informovala.

Bárosova kampaň bude skromná

"V rámci kampane Andreja Kisku na prezidenta, samozrejme, využívame aj videá, pričom dôraz kladieme na najobľúbenejšiu platformu, ktorou je You Tube," vysvetlil Michal Račko z Kiskovho štábu. "Pracujeme napríklad s formátom videorozhovorov, krátkych animácií, pričom v tejto forme prezentácie budeme pokračovať," doplnil.

Milan Kňažko potvrdil, že bude mať volebné spoty. "Nasadíme ich na internet. Platené vysielanie zatiaľ nemáme naplánované," ozrejmil Martin Lengyel z jeho volebného tímu.

Videá už má pripravené aj Pavol Hrušovský. "Budeme ich šíriť internými kanálmi, rovnako aj cez sociálne siete," uviedol jeho hovorca Martin Krajčovič.

Gyula Bárdos (SMK) vysvetlil, že jeho kampaň bude z finančných dôvodov skromná. "Nebudem mať žiadne spoty v televíziách ani rádiách. Budeme využívať možnosti internetu, aby sme aspoň takto mohli osloviť občanov," priblížil.

Obsah neprezradili

O spotoch, ich obsahu a posolstve kandidáti väčšinou nechceli informovať. Michal Račko z Kiskovho štábu vysvetlil, že ide o strategickú informáciu.

"Pokiaľ ide o obsah a posolstvo spotov, k tomu sa vyjadriť nemôžem, pretože je to interná stratégia kampane," argumentoval podobne Martin Lengyel zo štábu Milana Kňažka.

Hovorkyňa Smeru Monika Počátková uviedla, že o počte volebných spotov a frekvencii ich nasadenia informovať nebudú.

Spoty Radoslava Procházku budú podľa Martina Dubéciho podčiarkovať hlavné heslo kampane Silný prezident chráni ľudí.

Gyula Bárdos ako jediný spresnil, že spoty vyrobia vo vlastnej réžii. "Moja kampaň je postavená na princípe otvorenosti prezidentského úradu pre všetkých občanov bez ohľadu na národnosť, vierovyznanie a politickú príslušnosť. Toto posolstvo sa bude odrážať aj na spotoch," opísal.

Politickú reklamu obmedzia

Kampaň prezidentských kandidátov sa pred štvrtými voľbami hlavy štátu obmedzí na súkromné televízie. "Spravodajská televízia TA3 vytvorí reklamný priestor pre prezidentských kandidátov v rámci blokov platenej politickej reklamy," informovala PR manažérka Antónia Račková.

Verejnoprávna RTVS spoty pred prezidentskými voľbami 2014 vysielať nebude.

"Ako sme povedali už na rokovaní Rady RTVS, problém by mohol byť s cenníkom, alebo s možnosťami kandidátov pripraviť kvalitatívne podobné spoty. Namiesto toho RTVS rozdelí zákonom stanovený čas tak, aby diváci a poslucháči dostali čo najviac informácií o každom kandidátovi, ako aj o jeho zámeroch v prípade zvolenia za prezidenta," ozrejmil riaditeľ Sekcie spravodajstva, športu a publicistiky Lukáš Diko.

RTVS ponúkne kandidátom priestor na dvojminútové vyhlásenie pre voličov, ktoré odvysiela v posledný deň pred volebným moratóriom 12. marca, na televíznej Dvojke a Rádiu Slovensko. "Jeho technická realizácia bude v rukách RTVS tak, aby mali všetci kandidáti rovnaký prístup k tejto možnosti," vysvetlil Diko.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 297
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 255
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 348
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 309
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 045
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 357
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 001
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 384
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 083
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 838

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Nepočujúcemu môže tlmočník zachrániť rodinu, dokonca aj život

Milena Fabšičová (29) je tlmočníčkou posunkového jazyka, ktorý považuje za svoj materinský. Väčšina jej rodiny je nepočujúca.

KOMENTÁRE

Oponenti návrhu Beblavého a Mihála šliapu vodu

Poslanci navrhli, aby firmy v inzerátoch uvádzali výšku minimálnej mzdy.

Neprehliadnite tiež

Počet samovrážd na Slovensku klesol, na život si častejšie siahajú muži

Samovraždy sa na Slovensku vlani podpísali pod úmrtie 545 ľudí.

Rada vysokých škôl odmieta reformy z národného programu Učiace sa Slovensko

Dokument podľa Rady vysokých škôl má viacero závažných nedostatkov.

SaS chce kvôli nízkemu záujmu zatraktívniť duálne vzdelávanie

Strana SaS navrhuje upraviť problematiku odborného vzdelávania a prípravy v stredných odborných školách.

O Matovičovom poslaneckom mandáte sa má rozhodnúť na májovej schôdzi

Pre opakované porušenie zákona o konflikte záujmov môže prísť Igor Matovič o poslanecký mandát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop