Kandidáti na prezidenta nemajú veľký záujem o televíznu reklamu. Naisto ju použije iba Radoslav Procházka.
BRATISLAVA. Iba TV Markíza zatiaľ SME ukázala ceny, za ktoré si môžu kandidáti na prezidenta kúpiť čas na predvolebné klipy.
Tridsať sekúnd na najsledovanejšej stanici vyjde 2100 eur bez DPH. Cena je jednotná, množstevné zľavy neponúkajú.
Na ďalších kanáloch Markízy, ktorá prevádzkuje stanice Dajto a Doma, sú ceny výrazne nižšie – len 235 eur za 30 sekúnd.
Bez šotu
Hoci cena nie je vysoká a stanica ponúka aj atraktívne časy, kandidáti sa do šotov zatiaľ nehrnú. Jediným, kto jasne hovorí, že si ich zaplatí, je Radoslav Procházka.
„Zvažujeme aj túto možnosť,“ vraví štáb Andreja Kisku. Od Gyulu Bárdosa napísali, že nevedia vylúčiť, že sa jeden z ich internetových klipov ocitne aj v televízii.
Šoty si nezaplatia Milan Kňažko, Pavol Hrušovský ani Ján Čarnogurský.
Robert Fico na otázky neodpovedal. Podľa informácií SME v jeho štábe nad kúpením šotov ešte uvažujú, v strane to považujú za pravdepodobné.
Dzurinda na bicykli je jedným z pamätných volebných šotov. FOTO: Archív - TASR
RTVS reklamy nepustí
Predvolebné šoty kandidátov sa neobjavia vo verejnoprávnej televízii.
Šéf RTVS Václav Mika to zdôvodnil tým, že by mohol nastať problém s cenníkom alebo s možnosťami kandidátov pripraviť kvalitatívne podobné šoty.
„Všetkým registrovaným prezidentským kandidátom sme poslali ponuku vysielania šotov v ich predvolebnej kampani, rešpektujúc zákonnú povinnosť poskytnúť každému z nich rovnaké podmienky prístupu k vysielaciemu času,“ odpísala TA3.
Záujem podľa nej prejavili viacerí kandidáti. Televízia nenapísala ktorí.
Joj, ktorá prevádzkuje aj Joj Plus, Wau a Senzi, sa ku kampani vo svojich televíziách nechcela vyjadriť.