BRATISLAVA. Volebné štáby všetkých štrnástich prezidentských kandidátov dostali ešte v januári list od spoločnosti Tesco.
Firma v ňom píše, za akých podmienok môžu na parkoviskách pred jej hypermarketmi oslovovať voličov.
Musia sa podľa listu vopred ohlásiť, nesmú byť pred obchodom viac ako tri hodiny, používať hlučné reproduktory či dávať ľuďom letáčiky za stierače.
Pravidlá musia byť
- kandidát a aktivisti sa musia vopred ohlásiť,
- agitovať sa nesmie priamo v predajni,
- kandidát môže byť pred obchodom len tri hodiny,
- zakázaná je hlučná aparatúra, mobilné bilbordy či strkanie letáčikov za stierače.
Michal Dyttert z predstavenstva Tesca hovorí, že podobný list posielajú pred každými voľbami.
„Nežiadame od kandidátov, aby nám za využívanie našich plôch platili,“ vysvetľuje. „Tesco je apolitický subjekt a my chceme týmto spôsobom určiť pravidlá, aby mali všetci rovnaké podmienky.“
Jedným z týchto pravidiel je, aby v rovnakom čase pred obchodom neboli dvaja rôzni kandidáti.
Tesco zároveň nechce, aby zaberali miesta na parkovisku mobilnými bilbordmi.
Dyttert priznal, že v minulosti s niektorými kandidujúcimi stranami mali problém. Preto do budúcnosti nevylučujú, že niekomu kampaň na ich pozemkoch zakážu.